Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#84 Dieptepunt

Hoe diep in de grond zou ik zitten? Tien meter? Twintig? Een inschatting maken is niet mijn sterkste punt. Ik stop een eikel in mijn mond, ik denk de laatste. Hij smaakt bitter - ik proef gal en voel een nieuwe kramp opkomen. Merkwaardig trouwens hoe snel ik wen aan de stank. Gister, of eergister, of - drong de kadaverlucht nog diep in mijn neus door, tot ik die proefde op mijn tong. Ik kijk omhoog en zie dat het ronde gat boven mij grijs kleurt. Miezerige druppels sijpelen langs de gemetselde stenen rondom me - glijden mijn shirt in. Mijn tanden klapperen en ik begin te rillen. Positief denken! Ik heb in elk geval water, ik kom niet om van de dorst. Ik trek een schoen uit om er de regen in op te vangen. Mijn blote voet in de drab voelen zakken is een nieuwe sensatie. Ben ik het die lacht? Wat een akelig geluid! "Hallo-o-o-o?! Help-elp-elp-elp!" Ik vraag me niet langer af of ik hier zelf in gevallen ben of dat iemand mij erin duwde. Ik trek met één hand mijn onderbroek uit, hurk, en laat alles lopen. Zou iemand me missen? Ooit? Ik voel niks meer. Ik lijk wel een houten pop, een marionet. Verdooft kou? Mijn linkerarm is waarschijnlijk gebroken. Gister verging ik nog van de pijn, of eergister, of - Ik kom uit mijn gehurkte houding overeind, schuur met mijn rug tegen de stenen. De onderbroek laat ik maar liggen. Ik zal eens een rondje lopen. Jakkes, alweer die weerkaatsende lach. Word ik gek? Nu al? Kan dat zo snel? Ik heb geen medicijnen meer gehad, sinds... Er hangt een touwladder over de stenen rand. Ik kan er net niet bij.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina. Ik vind het een mooie schets van een hopeloze situatie. Je hoofdpersoon stelt misschien wat veel vragen. Hallucineert ze? (Gezien de medicijnen aan het eind.) Ik proef minder wanhoop bij je hp dan ik zou verwachten. Je toon is net wat te losjes: "Ik zal eens een rondje lopen." Graag gelezen. Dingetje: hoe diep onder de grond

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gek worden en de medicijnen. De zin 'Ik zal eens een rondje lopen'. Alsof je machteloos en afwachtend in een isoleercel zit. Net buiten het bereik van de bewoonde wereld. Moet het niet zijn 'Ben ik het die lach?' Een knap weergeven van een uitzichtloze situatie!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina. Ik vind het een mooie schets van een hopeloze situatie. Je hoofdpersoon stelt misschien wat veel vragen. Hallucineert ze? (Gezien de medicijnen aan het eind.) Ik proef minder wanhoop bij je hp dan ik zou verwachten. Je toon is net wat te losjes: "Ik zal eens een rondje lopen." Graag gelezen. Dingetje: hoe diep onder de grond
Hoi Ostinato, Bedankt voor je reactie. Ik heb er intussen een vraag uitgehaald. Misschien moeten er nog een paar verdwijnen. Hp hallucineert niet maar kan niet lang zonder medicijnen . Hp is een "onderkoeld" type met veel zelfspot. "Ik zal eens een rondje lopen." past wel bij haar in zo'n uitzichtloze situatie :). Wat je dingetje betreft heb ik eerder getwijfeld maar toch gekozen voor "in" de grond. Boven hp is een gat en geen grond. Ik zie het meer zoals bijvoorbeeld een plant met wortels in de grond zit.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gek worden en de medicijnen. De zin 'Ik zal eens een rondje lopen'. Alsof je machteloos en afwachtend in een isoleercel zit. Net buiten het bereik van de bewoonde wereld. Moet het niet zijn 'Ben ik het die lach?' Een knap weergeven van een uitzichtloze situatie!
Marlie, Het is inderdaad een machteloze situatie en de touwladder die net te kort is geeft aan dat de hulp van buitenaf ontoereikend is. Volgens mij is het: "Ben ik het die lacht?" of "Is dat mijn lach?" Bedankt voor je mooie compliment!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wilhemina Je laat de beklemming meevoelen. Heel beeldend geschreven en alle zintuigen gebruikt.
Nel, Bedankt voor je lovende woorden!