Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#84 Nooit uitgeput

Het is altijd hetzelfde. Kijk, het werkt zo. Eerst word je op een voetstuk geplaatst. Je glimt vol trots. Dan krijg je een knal voor je bol, hard en pijnlijk, en later nog een, en soms nog een paar meer, afhankelijk van de bui van mevrouw. Je zet je schrap, maar er is geen ontkomen aan. Je vliegt letterlijk door de lucht, zo vrij als een vogeltje. Voor even dan: de zwaartekracht is genadeloos, doet elke ontsnapping teniet. Je stuitert op de grond of knalt ergens tegenaan. Het is niet heel erg, hoor. De geur van gras heeft iets bekends. Soms (niet vaak, hoor!) stop ik mijn kop in het zand. Dan hoor ik niks, zie ik niks. Mevrouw gaat dan tekeer. Je moet niet denken dat al die putjes in mijn bol door die slagen zijn veroorzaakt. Echt niet! Nee, die deukjes horen bij me. Mijn pokdalige bolletje, noemt mevrouw me altijd. Best lief. Soms – of, als je goed luistert, eigenlijk bijna altijd, maar dat moet je niet aan mevrouw vertellen, hoor! – krijg ik de schuld en moet ik het ontgelden. Het deert me niet. Niet meer. De laatste tik is subtiel, en ik eindig steevast in de put. Altijd! Onontkoombaar. Hij is niet zo diep, hoor, maar diep genoeg om er niet op eigen kracht uit te kunnen komen. Zoals nu. Ik zie de blauwe lucht (meestal althans) en hoor de vogels fluiten (af en toe dan). Een paar tellen rust; heerlijke, ongenaakbare rust. Maar niet voor lang. Mevrouw haalt me er altijd uit, met die grijpgrage vingers van haar. Het ritueel heeft iets geruststellends, iets voorspelbaars. Toch hoop ik steeds dat het de laatste keer was. Ze houdt toch van me? Dan begint het weer van voren af aan.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha deze hp zit echt wel vaak in de putt, meestal zelfs 18 keer op een dag! Moet wel zeggen dat mevrouw erg trouw is, vaak loopt het niet zo goed af met zulke types en eindigen ze ergens eenzaam en vergeten in een greppel. Leuke invulling & soepeltjes uitgewerkt, Leo. Graag gelezen

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die mevrouw heeft een probleem, ze lijkt een beetje machtswellusteling die hem de hemel in prijst om hem vervolgens te laten stuiteren. Hij laat het elke keer gebeuren, het lijkt hem vertrouwd deze situatie, hij begint van de put te houden zelfs. Zeggen ze dan niet, ...was sich liebt, das neckt sich?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schitterend gewoon Leonardo, het balletje houdt meer van zijn eigenaar dan omgekeerd! Ik twijfel helemaal niet aan je schrijfcapaciteiten, maar behalve 'horen' als werkwoord gebruikt, wat volledig oké is, gebruik je het vier keer als - hoe noem je het? tussenwerpsel? 'hoor' :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schitterend gewoon Leonardo, het balletje houdt meer van zijn eigenaar dan omgekeerd! Ik twijfel helemaal niet aan je schrijfcapaciteiten, maar behalve 'horen' als werkwoord gebruikt, wat volledig oké is, gebruik je het vier keer als - hoe noem je het? tussenwerpsel? 'hoor' :thumbsup:
@Marlie. Goed gezien. Het tussenwerpsel "hoor" is in dit geval opzettelijk herhaald en (naar ik hoop) functioneel voor het verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, eerst lees ik een sadomasochistische verhouding met mevrouw als meesteres en dan breng je me aan het twijfelen. En dat komt met name door de laatste zin: Ze houdt toch van me? Je hebt toch geen kind willen neerzetten als golfballetje. :( Niet eerder - als ik me goed herinner - las ik van je hand toevoegingen die je tussen haakjes plaatst. Als: [Soms (niet vaak, hoor!)] = in wezen hetzelfde en hier: [Ik zie de blauwe lucht (meestal althans) en hoor de vogels fluiten (af en toe dan).] dat het eerder gestelde afzwakt. Dit geeft een bijzonder effect.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bijzondere invulling. Heeft mevrouw maar één balletje? Het zou de bal niets meer moeten uit maken als hij weer een slag krijgt. Zijn bol is toch al beurs geslagen. Er zit geen gevoel meer in. Ik ken die bal. Hij komt wel eens bij ons in de tuin terecht. Misschien gooi ik hem de volgende keer niet terug.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een merkwaardig verhaal. In de reacties lees ik over een bal. En dat is maar goed ook. Toen ik het verhaal vanmiddag las, dacht ik aan een hond. Daar werd ik helemaal treurig van. Een goed verhaal dus want ik voelde er daadwerkelijk iets bij.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo Er is al veel gezegd. Wat mij opvalt, is dat de hp me er -als lezer- met de haren bijsleept, Neem nu bijvoorbeeld:
maar dat moet je niet aan mevrouw vertellen, hoor!
Even terzijde: doet me denken aan Katrijn: "Niet tegen Jan Klaassen vertellen." Hoe dan ook een bijzonder verhaal.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk om zoiets luchtigs van jou te lezen. Ik vind al die tussenwerpseldingetjes heel nuttig hier, het helpt met inleven, geeft het personage een stem. Door die deukjes wist ik op tijd dat het een golfballetje was, dat was fijn. Leuk om zo'n golfveld eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk om zoiets luchtigs van jou te lezen. Ik vind al die tussenwerpseldingetjes heel nuttig hier, het helpt met inleven, geeft het personage een stem. Door die deukjes wist ik op tijd dat het een golfballetje was, dat was fijn. Leuk om zo'n golfveld eens vanuit een ander perspectief te bekijken.
Dank je, @Allie. Het is helaas een misleidende, schrijnende luchtigheid ...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, Ik vind dit verhaal bijzonder goed geschreven. Door "hoor" te gebruiken dacht ik in eerste instantie dat hier een kind aan het woord was. Ik las later dat er sprake is van een golfbal. Nu ik dat eenmaal weet, begrijp ik niet waarom ik dat niet meteen zelf heb gezien. Ik vermoed dat het hier vooral gaat om de machtsverhouding en dat "hoor" niet alleen een (kinderlijk) stopwoordje is maar ook een aanmoediging om te luisteren (naar wat er in de wereld gaande is?). Ik vind het sterk om in de eerste alinea in de je-vorm te schrijven en in de tweede alinea over te gaan op de ik-vorm. Interessant om te lezen. Dat zijn je verhaaltjes overigens altijd.