Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#84 in de put

wekelijkse schrijfopdracht #84: in de put Ze suizen om mijn oren en knagen aan mijn haar. Ik voel de gekromde nagels in mijn nek, terwijl ik hun kaken hoor malen. Mijn armen zijn te moe om ze nog langer af te weren, mijn vingers vol bloedkorsten waar ik ze stuksloeg of kapotkrabde in mijn pogingen ze weg jagen. Soms beeld ik me in dat ik ze kan zien, hun vlerken en venijninge bekken, maar dat is natuurlijk onzin. Ik zie al dagen niets meer. Niets dan het donker waarin zij schuilgaan. Er is een uitweg, als ik me concentreer, als ik me maar kan concentreren, dan vind ik de weg hieruit. In het licht kunnen ze me niet volgen. Ze verspreiden een geur vol rotting en dood die ik nog zwaarder voel dan dat ik hem kan ruiken. Hij drukt me neer, zodat ik happend naar lucht mijn wang langs de grond voel schuren. Maar ook met mijn haren in het zand blijven ze komen, hun lach schel, hun kreten schril en altijd met klappende vleugels. Er is een uitweg, als ik me concentreer, als ik me maar kan concentreren, dan vind ik de weg hieruit. In het licht kunnen ze me niet volgen. Ze krijsen vol vreugde dat ik onder noch boven weet, rechts niet van links kan scheiden, mijn benen te zwaar zijn om te bewegen, te slap om mij te dragen. Ze planten hun klauwen waar ze maar kunnen, dringen door mijn huid en mijn ingewanden, ik voel het scheuren, de pijn en hun genoegen, uitzinnig genoegen, als ik mezelf vol overgave ten prooi geef.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oef. Even bijkomen. Huiveringwekkend einde. Deze opdracht haalt de duisternis in ons naar boven }) Goed gedaan. Ik vind de mantra van het licht en de uitweg ook mooi, maar kan die niet helemaal rijmen met de overgave van de hoofdpersoon aan het eind. De mantra duidt op hoop en verzet, toch? Die alinea over de geur en het neerdrukken vond ik een beetje verbrokkeld en moeilijk te lezen. Graag gelezen, deze horreur :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heb ik me er iets te snel van afgemaakt, omdat het eigenlijk een uur geleden al mijn bedtijd was, maar mijn idee was dus dat de gesuggereerde kwelling erger is als er ondanks de aanvankelijk volgehouden hoop en verzet uiteingelijk overgegeven wordt. Ik probeer er van de week nog eens uitgeslapen over na te denken, voordat ik hier nog meer kromme zinnen ga schrijven. Ik dacht namelijk tegelijkertijd dat het wellicht ook niet zo letterlijk te lezen was, maar als een zeer duistere geestesziekte, met een zeker genot in de kwelling; hp weet wel dat hij/zij eruit kan komen, maar geeft zich over, vol overgave, dat is: met enthousiasme. Misschien wil ik ook wel veel in weinig woorden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
of misschien moet ik ook erbij zeggen: lees het als problemen; sommige mensen zwelgen met overgave in hun problemen, al zijn er oplossingen voor handen dat is vaak hoe men werkelijk in de put belandt maar als ik het er allemaal bij moet zeggen, heb ik het toch niet goed gedaan ik dacht vooral: laat ieder het lezen zoals hij/zij het doet en ik zie (nog) niet echt wat er verbrokkeld is aan de geur-alinea (hij is wat warrig, maar dat is de hp ook)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig die terugkomende zin, " er is een uitweg......". Het versterkt het gevoel, wat jij beschrijft. Ik lees in je bovenstaande reactie hoe ik het kan lezen. Zo kwam het bij mij ook over, het gruwelijke, en het willen concentreren op de uitweg maar waar zelfbeklag toch wint. Knap gedaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, hoewel we in dezelfde verrottingssferen verkeren deze week, ben ik van mening dat de jouwe meer pathos heeft. Had je vleermuizen voor ogen? :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd wie 'ze' zijn. Vermoedelijk wil ik dit verhaal niet verfilmd zien. Die zin die begint met: Ze krijsen vol vreugde..., vind ik heel mooi. Griezelig. Je bent een griezel deze week.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het niet helemaal letterlijk plaatsen. Maar dat wil ik ook helemaal niet. :( Niet echt een verhaal voor het slapen gaan. :nod:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De hoofdpersoon wil wel, maar hij/zij is te zwak. Wel fijn dat de hoofdpersoon er genoegen in schept. Er leven nogal wat beesten in de put. Met genoegen gelezen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig geschreven, Schrijvenmaar! Net als Maddbrug vind ik de herhaling ook erg sterk. Een hele ervaring, het lezen van dit verhaaltje. Knap!