Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 83 Tijd om te gaan

‘Maar je bent toch al sinds mijn geboorte bij me?’ ‘Dat klopt.’ ‘Waarom verlaat je me nu?’ ‘De tijd is daar om verder te gaan zonder mij.’ ‘Stel dat ik je nodig heb? Kom je dan?’ ‘Nee.’ ‘Dat kun je niet maken!’ ‘Het is tijd om je eigen problemen op te lossen.’ ‘We hebben zoveel meegemaakt, je bent een deel van mij.’ ‘Ik weet dat het moeilijk te accepteren is, maar geloof me, je bent me zo vergeten.’ 'Hoe kan ik ooit vergeten dat je me uit het meer hebt gered, toen ik vier was? Zonder jou was ik verdronken. Of toen je me al die makkelijke rekentrucjes aanleerde?’ ‘Uiteindelijk zal je je realiseren dat je het allemaal op eigen kracht hebt gedaan. Het is bijna twaalf uur. Nog even en je mag jezelf een volwassen mens noemen.’ ‘Maar ik wil nog niet volwassen zijn, al die saaiheid en verplichtingen, bah.’ ‘Je gaat het wel redden, mijn beste vriend. Ik heb alle vertrouwen in je. Tijd om afscheid te nemen.’ ‘Nee, Meneertje Snuggelwuzzel, ga niet, ik ben er nog niet klaar voor!’ ‘Dag, Richie, pas goed op jezelf en wees lief tegen iedereen.’ 'Tot ziens, jij gekke blauwe aap!'

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:). Arme Richard. Hoe gaat het eigenlijk? Red je het wel? Echt knap dat je het aandurft om waargebeurde verhalen te schrijven. Die cursus levensverhalen schrijven werpt echt vruchten af. Heel knap dat je zo met je gevoelige billen bloot gaat. Respect!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, je bent dodelijk braaf. Wat is er in je gevaren? Gooit Richie zijn knuffel weg om een minuut voor twaalf? Omdat hij achttien wordt? Ik wil ook zo'n aap die me redt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, de hormonen spelen op :P Nee, meneer snuggelwuzzel is geen knuffel (dat was Ice Ice Beer), maar een denkbeeldig vriendje :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via jouw plaatsing op Facebook reageer ik hier. Een sublieme invulling. :thumbsup: ( zegt overigens niets over de rest van de invullingen want die heb ik niet gelezen ;) )
'Tot ziens, jij gekke blauwe aap!'
De uitroepteken intrigeert me het meest. De HP zou verdrietig moeten zijn daarom vind ik het uitroepteken hier niet passen dus vul ik in dat de HP het gekscherend zegt. Maar heb jij als schrijver dat wel zo bedoeld? Ik vulde geen denkbeeldig vriendje in maar ook een knuffel. :nod:

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, ja, het is af, over en uit. Prima bildungsverhaal. terzijde, syntaxis dingetje:
Hoe kan ik ooit vergeten toen ik vier was dat je me uit het meer hebt gered?
Hoe kan ik ooit vergeten dat je me uit het meer hebt gered, toen ik vier was? of: Hoe kan ik ooit vergeten dat je me toen ik vier was, uit het meer hebt gered?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, Richie houdt een slag om de arm en zegt: `tot ziens` ;) . Leuk gevonden, Richard. De benaming Meneertje Snuggelwuzzel i.c.m. Richie zorgt ervoor dat je begrijpt waar het over gaat. Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog over het afscheid van een knuffel zonder sentimentaliteit. Inderdaad een soort 'bildungsverhaal' Klein puntje:
Uiteindelijk zal je realiseren dat je het allemaal op eigen kracht hebt gedaan.
moet volgens mij zijn: uiteindelijk zal je je realiseren

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Richard, Bij de reacties las ik dat het om een autobiografisch fragment zou gaan. Ik weet niet of dat echt zo is en in feite doet dat er helemaal niet toe. Het is een goede dialoog, een´ sleutelmoment´ tussen Richie en de blauwe aap. Ik interpreteerde hem als een knuffel, door de ´knuffelige´naam. Maar een denkbeeldige vriend is ook mogelijk. Verder heb ik geen opmerkingen. Blijf schrijven, autobio of niet! groet van Wilma (Mevrouw SchrijfTaal)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wilma, dank je wel voor je fijne reactie :). Laten we zeggen dat het semi-autobiografisch is... al was dat gevoel eerder in mijn leven. Daar waar je opeens vaarwel zegt aan speelgoed waar je graag mee speelde. @Blavatski, Volwassen worden kan ook op een speelse manier ;)