Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#81 - Ooit was zij Sarah

Haar wangen waren mager en ingevallen, haar huid een doffe tint grijs. Slangetjes liepen vanuit haar neus, keel en armen naar grote piepende machines. De ademhaling zwak, het had meer weg van zuchten. Ze leek een vreemde voor hem. Jack stond op uit de goedkope stoel en liep naar het raam. De zon scheen achter witte wolken en wierp een goudgeel schijnsel over de voorkant van het ziekenhuis. Hij kneep in zijn handen, ze waren ijskoud. In gedachten was Sarah weer beeldschoon. Hun laatste keer uit eten spookte door zijn hoofd. Haar blonde lokken glansden in de weerkaatsing van het kaarslicht, nu waren ze vettig en vaal. Met een hand onder haar kin had ze naar hem geglimlacht. ‘Bedankt lieverd, dit had ik echt even nodig,’ had ze gezegd. Maar het waren niet die woorden die hem slapeloze nachten bezorgden. Ze lagen in bed, moe en bezweet na heerlijke seks. Met zijn wijsvinger gleed hij over de olijfkleurige huid van haar arm. ‘Die documentaire was echt heftig he?’ ‘Ja, nogal. Ik zou niet weten wat ik zou doen in die situatie. ‘ Hij wreef door haar krullen. ‘Ik wel. Als ik een kasplantje wordt, mogen ze de stekker eruit trekken.’ Met haar nagels had ze hem in zijn nek gekrast, precies zoals hij lekker vond. Hij stond weer naast het bed en wreef over haar ruwe wang. Met zijn andere hand trok hij het kussen weg onder haar hoofd. Hij hield het in zijn handen en stapte achteruit. Het was alsof iemand anders het deed, maar hij drukte echt het kussen op het hoofd van de vrouw die ooit Sarah was. Hij proefde zoute tranen die over zijn gezicht stroomden en sloot zijn ogen. De apparaten bliepten steeds harder, en stopten. Het kon echt niet meer wachten, het moest nu gebeuren.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik merk trouwens dat 3 witregels inspringen hier op het forum niet werkt, is dit altijd? Of moet ik de opmaak hier anders uitvoeren?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lege regel invoegen zou gewoon moeten werken.  Als je wilt inspringen: probeer & emsp; (ZONDER spatie, evt. meerdere malen) op de plekken waar je wilt inspringen

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het komt omdat ik het in Word uittype en dan kopieer. Niemand ook wat te zeggen over de opdracht? Opbouwende kritiek is altijd welkom

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Koen, omdat je zo aandringt, ;) je schreef een puik verhaaltje, lekker slot, de taal goed verzorgd. Twee vraagjes. Is het boeiend dat de stoel goedkoop is? En als Sarah een olijfkleurige huid heeft, hoe komt ze dan aan blonde lokken? Ik zou wat minder bijvoeglijke naamwoorden gebruiken: grote piepende machines/witte wolken versus goudgeel schijnsel. (heftig, hè) Tip: meer respons kun je ook krijgen door op anderen te reageren.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal doet me denken aan de film "Amour", waarin de man zijn ernstig zieke vrouw uiteindelijk verstikt in een kussen. Ik mis de witregels, vooral die voor de laatste alinea (Hoj stond weer naast het bed .,.) wanneer je een sprong in de tijd maakt. Als je op bewerken klikt, kun je dit aanpassen. Verder sluit ik me aan bij de tweede opmerking van Mili wat betreft de bijvoeglijke naamwoorden. Verder: mooie invulling van het weekthema

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja het is nu iets teveel van het goede. Ik had de witregels in Word wel juist staan, maar kwam er hier niet helemaal uit.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Koen, je inzending is actueel. Het thema euthanasie is aan de orde van de dag. Dat vind ik al heel flink om zo'n thema te durven aanpakken. Er zijn mooie zinnen in je tekst en je hebt volgens mij er niet te veel en niet te weinig drama ingelegd. Voor de rest sluit ik mij aan bij bovenstaande opmerkingen. :o

Rol

  • Anoniem
Hallo Koen87, Ingrijpend stukje tekst. Ik voel de strijd die de man voert tussen haar bij zich te willen houden en te willen voldoen aan haar wens. Het leest prettig, al is het een heftig thema. De eindzin voelt hier niet helemaal op zijn plek, omdat het dan eigenlijk al gebeurd is. Mogelijk zou je de zin als startzin neer kunnen zetten. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Er is wel moed voor nodig. Ik zie het voor me gebeuren. ik ben het met Corrie eens dat de laatste zin te laat komt.