Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#81 - Het nu

Het kon echt niet meer wachten, het moest nu gebeuren. Maar wanneer was nu? Ik opende een tijd. Ik zag een man op een bank; hij keek televisie, dronk een biertje. Ik keek in zijn ziel, die was leeg. Hij had zijn bestemming gemist. Dit was niet nu; dit was de toekomst, de verkeerde toekomst. Ik wilde dit niet op mijn geweten hebben. Ik opende snel een andere tijd. Ik zag een jongen van een jaar of zes op het strand. Hij groef een sleuf in het zand en hij wachtte op de vloed. Zijn vader was een kuil aan het graven aan het eind van de sleuf. Ze waren gelukkig. Dit was ook niet nu; dit was het verleden. Ik was helemaal de tijd kwijt en begon lichtelijk in paniek te raken. Kon ik nu nog wel op tijd vinden? Wanneer was nu? Ik opende weer een tijd. Ik zag een jongen van een jaar of achttien fietsen. Plotseling, ogenschijnlijk zonder enige reden, stopte hij. Hij stapte af, zette zijn fiets weg, en haalde de dopjes uit zijn oren. Hij hoorde muziek, keek waar de muziek vandaan kwam. De deur van het zaaltje was open; de jongen liep naar binnen. Een meisje speelde viool. Toen ik het eerste oogcontact van de jongen en het meisje zag, glimlachte ik tevreden. Ik had nu gevonden, net op tijd. En ik had het laten gebeuren.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proficiat, je hebt gezorgd voor de 'klik' in een toekomstige relatie! Aan verleden kan niets meer gedaan worden, zelfs een lege toekomst kan je niet meer zo gemakkelijk opkrikken als het gaat om een individu, dat zichzelf laat gaan. Heel mooi gs!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaaltje. Ik stel me iemand voor die een tijd opent, zoals je een document op de computer opent. Leuk invalshoek om zo met de tijd op te gaan.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs Originele invalshoek om door te borduren op de vraag;
Maar wanneer was nu
Mooi om zo het verleden en de toekomst te beschrijven en uiteindelijk het geluk in het heden met beide handen vast te grijpen. Met plezier gelezen

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
gs, Verrassend en origineel verhaal. "Ik opende een tijd." Dat vind ik een bijzonder mooie manier om vooruit, en terug, te kunnen te kijken. Met veel plezier gelezen.

Rol

  • Anoniem
Hallo gs, Je hebt je verhaaltje in een hele creatieve vorm gegoten; naarstig op zoek naar het juiste nu. Verfrissend! Om het nog verrassender te maken zou je de vragen 'Maar wanneer was nu?' en 'Wanneer was nu?' weg mogen laten. Daarmee laat je aan de lezer nog wat te raden over, die ontdekt vast wel dat je op zoek bent naar 'nu'. Leuk gedaan.