Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Februari #81 - Het langzame lijden (Scheiden is geen optie)

Het kan echt niet meer wachten, het moet nu gebeuren. Je voelt je rusteloos, kijkt toch in de spiegel. Een waas hangt voor je gelaat door de damp van de vochtige douchecel. Naarmate het waas wegtrekt, vervliegt elke twijfel. Enkel de bezorgdheid om jezelf knaagt. Welke garantie heb je dat alles vlot zal verlopen? Hoe ga je jezelf ooit goed praten mocht het misgaan? Jezelf nog in de ogen kunnen kijken, zoals nu? Als de bedrogen vrouw van de senator, krijg je sowieso een beklijvend plaatsje in de roddelblaadjes. De pers zal smullen van de gebeurtenissen. Een extreme beslissing. Er zal geen bloed vloeien. Geen kreet over de lippen komen. Alles zal rustig verlopen, genadeloos. Elk obstakel zal deskundig aangepakt worden en verdwijnen. Stilzwijgend zal je het leed dragen. Je leven zal een andere wending krijgen. Je rilt even, perst dan je lippen op elkaar. Het is je een smak geld waard, als tegenprestatie eis je vakmanschap. Je man - zich van geen kwaad bewust – zal niet weten wat hem overkomt. Officieel ben je zijn allerliefste, gezellige vrouwtje. Je haalt het kaartje uit de zak van je badjas; discreet, slechts enkele letters en een mobiel nummer. Een laatste blik in de spiegel, de zelfzekerheid straalt van je af, hij weet niet wat hem te wachten staat. De beklemming om je lichaam is verdwenen. Je voelt je heldhaftig omdat je de knop hebt omgedraaid naar een mooier leven. Eénmaal je in de hall staat, blinkt je mobieltje je tegemoet. Je toetst het nummer in, voor de twijfel de kans krijgt opnieuw toe te slaan. Een zware, indringende mannenstem dreunt in je oor. Klinkt veelbelovend. “Goede morgen,” alsof je over iets alledaags praat, ratel je door, je vingers roffelen ongeduldig op het telefoontafeltje, “ik wil zo snel mogelijk een facelift, een borstverkleining en een liposuctie.”

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dingetje : het is een uitproberen, het kan zijn dat er zaken niet kloppen. Als jullie het liever lezen vanuit een zij-perspectief, geef een seintje! (of een ander slot wensen...)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie spanning opgebouwd! Ik moest gewoon verder lezen omdat ik zo graag wilde weten wat er nou echt niet wachten kon!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lol, ik dacht eerst dat ze een huurmoordenaar wilde inschakelen. Dan is dit wel een verrassend einde. Goed geschreven.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie Goed opgebouwde spanning met wel een heel verrassend slot. Ik ben in het algemeen niet zo dol op het jij perspectief maar hier kan het goed. Niet zo afstandelijk als de zij-vorm en niet zo dichtbij als de ik-vorm Past wel bij de sfeer en de ontknoping Ps De titel had wat mij betreft korter gekund. Tot het stukje tussen haakjes.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed verhaal. Jammer dat ik geen commentaar kan geven. De titel kan inderdaad korter, maar dat maakt mij niet uit. Zijn al die veranderingen gelukt? Dat weet jij natuurlijk ook niet.

Rol

  • Anoniem
Hallo Marlie, Een verhaal met een verrassende wending. De termen die je in het middenstuk van je tekst gebruikt zijn voor meer uitleg vatbaar, waardoor je de lezer lekker op het verkeerde been zet. De verrassing dat het om iets anders gaat weet je te bewaren tot de laatste zin. Leuk gedaan! Ik zie dat je de voorgeschreven zin hebt aangepast naar de tegenwoordige tijd. Heeft dat je voorkeur? Ik denk namelijk dat het ook in de verleden tijd gelukt zou zijn. Losse opmerking: --Eénmaal je in de hall staat, blinkt je mobieltje je tegemoet.-- Deze zin loopt niet goed. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met dank aan allen voor het lezen en de fijne reacties! @ Corrie, Dank je voor je feedback! Ik had nog andere stukjes gezien waarbij de voorgeschreven zin werd aangepast. Het had mijn voorkeur omdat ik eigenlijk zelf niet goed weet of de voorgeschreven zin een verleden tijd uitmaakt of niet. Ik twijfelde en maakte het mezelf maar gemakkelijk! Ik vrees trouwens dat te veel verleden tijd te zwaar zou gelezen hebben (vermoed in sommige zinnen nog meer werkwoorden na elkaar) wat de vlotheid van lezen zou verhinderen. Mijn eerste gedacht voor die ene zin was 'Eénmaal in de hall, blinkt etc... maar dan duidt dit op het mobieltje dat éénmaal in de hall staat. Ik zat ergens strop met mijn woordmaximum lol

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, Wat heb je dit verhaal schitterend opgebouwd en wat heb je ons - mij in ieder geval wel - mooi op het verkeerde been gezet. Prachtige ontknoping. Knap gedaan. Met veel plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marlie, Mooi geschreven, 'oei, ze gaat hem om laten brengen', dacht ik en toch voel ik vanaf het begin dat er een wending gaat komen. Verrassend einde. Ik vind het jij- perspectief goed gekozen, het leest prettig. Met plezier gelezen