Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#81 Pa

'Het kan echt niet meer wachten, het moet nu gebeuren! Stante pede!' 'Je hebt gelijk, dit houd je toch niet voor mogelijk?' 'Weet je hoe lang het geleden is, wat denk je?' 'Twee maanden, zoiets?' 'Nee, joh, ruim een jaar; dan ben je toch niet goed bij je knar, dan ben je helemaal van het padje af, toch?' 'Ja en nu?' 'Ik ga hem appen en een afspraak maken, ik zet 'm voor het blok, ik haal hem op met de auto en zet hem daar in een stoel.' 'En als hij dat niet wil?' 'Willen, op zijn blote billen, zal je bedoelen, nee, pa gaat mee, het is klaar nu; hij kan alleen die crocs nog aan. Hij weet het, ik heb het hem laatst gezegd. Hij denkt dat ze in zijn tenen knippen, die idioot.' 'Ja, dat hebben ze vroeger eens gedaan, toen hij klein was. Dat heeft hij weleens verteld. Wat ga je appen, kijkt hij wel op die what's app?' 'Of hij daar op kijkt, hij is ontzettend nieuwsgierig en hij komt die stoel niet meer uit met die poten. Heb je die nagels weleens gezien? Helemaal krom gegroeid, zo smerig!' 'Ik vind het wel een beetje zielig, misschien heeft hij een trauma.' 'Zielig, ga weg joh, eigenwijs zal je bedoelen. Kijk.' -Morgen kom ik je ophalen om 11.00 uur. Hoef geen koffie. We gaan met de auto naar de pedicure.- 'En als hij dan niet meegaat?' 'Wacht, hij appt al terug.' 'Wat zegt hij?' -Goed. En nieuwe schoenen koepn.- 'Kopen bedoelt hij. Maakt niet uit.' -Prima pa, tot morgen- 'Nou, voor de bakker! Naar wie ga je?' 'Naar Els, ze heeft pas haar diploma, Els kent pa nog van vroeger. Maar dat heb ik niet gezegd, anders schaamt hij zich te pletter. Gaan we erna een bakkie doen bij Piet, kom je dan ook?'

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ook zoiets wat vooral oude eigenwijze mensen tot in lengte der dagen uitstellen. Heel natuurgetrouw, dat tikfoutje op de whatsapp maakt het echt levendig. Zie het liever niet voor me (die nagels bedoel ik en dat tikfoutje ook), maar erg beeldend geschreven

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een erg leuk stukje, met sterke dialoog. Pa gaat wel erg makkelijk overstag, als dat maar goed gaat als puntje bij paaltje komt.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat Els geen trauma krijgt van die lange nagels. Ben ook benieuwd of hij zich wel of niet laat knippen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, onderhoudend je dialoog. En ook lekker ranzig met die vast gelig gekleurde lange teennagels. De laatste zin kan ik niet plaatsen. Wie zegt dat tegen wie? Zo schattig dat pa dan ook nieuwe schoenen wil.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Kromme nagels zijn heel vervelend. Ik heb ook een uitstelgedrag. Daarom begrijp ik het helemaal.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, Het is een beetje onsmakelijk verhaal inderdaad. Dank je voor je reactie! Nyceway, pa wil wel maar durft niet. En de dialoog wilde ik weer eens oefenen, dank je voor je feedback! Siv, meestal praten en knippen pedicures tegelijkertijd, dus pa heeft er geen erg in. Dank je Siv! Nel, vind stante pede altijd zo mooi klinken en het paste hier helemaal. Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, Het is een beetje onsmakelijk verhaal inderdaad. Dank je voor je reactie! .
Onsmakelijke verhalen kunnen ook smakelijk zijn :D Graag gelezen

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ranzig he. Ik heb de laatste zin verandert, het liep niet zo, had je weer goed gezien! Fijn weekend, Mili! Janp, om die dialoog ging het mij ook; het werd weer tijd om dat te oefenen. Dank je voor, -van het padje af -klopt helemaal, zo hoort het er te staan. Ik waardeer je oplettendheid, dat weet je! Blavatski, dank je ! Tja, daarom bezoek ik een pedicure sinds kort. Dat gewroet aan die voeten.... Dank je!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje. De dialoog is heel natuurlijk, ook omdat de ergenis over zo'n eigenwijze ouder er goed uit komt.

Rol

  • Anoniem
Hallo Maddbrug, Oeps, met iemand die bang is om in zijn tenen geknipt te worden naar een pedicure gaan die net haar diploma heeft. Ben benieuwd hoe dat afloopt. Mooie dialoog, lekker vlot geschreven. --Dat hij heeft hij weleens verteld.-- Een keer 'hij' teveel. Gezien de reactie 'Je hebt gelijk, dit houd je toch niet voor mogelijk?' ga ik er van uit dat ze de voeten al gezien heeft. In dat geval zou ik in de zin: ' Heb je die nagels weleens gezien? Helemaal krom gegroeid, zo smerig!' het woord 'weleens' weglaten. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog, Maddbrug. Geen enkele handeling en toch maakt mijn brein perfect plaatjes tijdens het lezen. Alledaags en toch bijzonder door de manier waarop je het geschreven hebt. Loved it!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterke dialoog Maddbrug. Ik zie zo voor me hoe ze beiden hun neus optrekken voor de lengte en de kleur van de teennagels. Ben je zeker dat hij schoenen wil kopen, en geen nieuw paar Crocs!?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie levendige dialoog. Als ik een suggestie mag doen. De eerste zin van persoon2 is nu heel bevestigend, terwijl ze/hij verder steeds drempeltjes opwerpt. Je zou haar/hem ook kunnen laten beginnen met zoiets als "Is het zo erg dan?" Dat maakt naar mijn idee het "Weet je hoe lang het geleden is, wat denk je?" iets logischer.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Corrie, dank je voor de reactie; ik heb de zin gecorrigeerd, soms lees je toch over woorden heen. De andere zin vind ik prettiger lopen zoals het er staat. anders vind ik het teveel "tell' om het zo maar even te zeggen. Willemina, vind het fijn wat je brein doet. dank je! Marlie, crocs zijn vreselijk om aan te zien maar ik draag ze altijd in het vliegtuig. Heerlijk! Dus ik vermoed dat je gelijk hebt. Dank je! gs, dat klinkt goed, je suggestie, ik ga het eens bekijken. Dank je!