Wekelijkse schrijfopdracht #80 - Fuck
'Schat, schat!' Ze dendert de trap af en stormt de woonkamer in. 'Je heb een vakantie gewonnen! Naar de zon!'
Ik verstar, wil opgeslokt worden door de zware kussens van de bank, verdwijnen.
'Dit is echt precies wat we nu nodig hebben.' Ze gaat naast me zitten en wrijft over mijn hand. Ze kijkt me met haar heldere blauwe ogen aan, een lok van haar blonde haar is uit haar paardenstaart ontsnapt en hangt naast haar gezicht. 'Toch?' Ze houd haar hoofd schuin en knijpt in mijn hand.
Ik voel mijn hartslag toenemen. Haar enthousiasme slaat op mij kapot en ik voel me schuldig. Ik ervaar alleen maar stress. Al die mensen op dat vliegveld, krappe stoelen in het vliegtuig, slecht voedsel, slechte hygiene, in een vreemd hotel, in een vreemd bed, in een vreemde kamer.. 'Naar welk land?'
'Spanje'
O nee, dat ook nog trouwens, elke avond uit eten. Doen alsof ik weer gelukkig ben. Het wel meevalt met me. 'Leuk!'
'Ja he lieverd! Dit hebben wij verdiend. En jij gaat je ook beter voelen, dat weet ik zeker. De zon, precies wat je nu nodig hebt.' Ze geeft me een kus op mijn wang. 'Ik ga nog even de voorwaarden in de mail lezen.' Ze dwarrelt weer naar boven.
Ik kijk naar buiten en zie het hollandse weer over het land razen. Plukken donkergrijze wolken drijven snel voorbij, rukwinden trekken aan de bomen, de regendruppels roffelen op ons raam.
Fuck, ik heb niet eens de kracht om van de bank op te staan. Ik moet haar vertellen dat ik al een jaar depressief ben, dat ik niet alleen maar last heb van een winterdepressie. Ik kan niet meer leven op discipline alleen.
Goede contrasterende sfeer
Beste Lucius, Wat een heftig
@Marietje, Ben blij dat de