Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 79 C - Richard

Het kwam op een dag gewoon zo uit dat de paus en ik op een onbewoond eiland aanspoelden. Hij was net een uurtje eerder aangekomen en had zijn rode instappers uitgetrokken en te drogen gehangen aan een Indische duivelsboom. Zijn baseball cap stond afwezig. ‘Ha, Heilige Vader.' ‘Dag, kind. Kun je me even helpen?’ ‘Natuurlijk, Uwe Heiligheid.’ ‘Mijn tok zit niet goed en snijdt in mijn liezen, ik had hem het liefst willen uittrekken.’ ‘Weet u dit wel zeker, ik las laatst nog dat uw kamerdienaar voor een stalen had gekozen. Ontworpen door Prada.’ ‘Lief kind, Angelo is er niet, het broeit onder mijn gewaden, snijd de banden van mijn kruisbeschermer door.’ ‘Mag ik zo vrij zijn u ergens op te wijzen? Uw heilige delen zullen bij het eerste vlaagje wind onbekommerd meewaaien. Hier bent u niet aan gewend.’ ‘Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Je krijgt heus van mij de zegen.’ ‘En stel dat het briesje u brengt tot enig ejaculaat? Zelfs wegwaaiend semen kan tot bevruchting leiden.’ De paus drong maar aan en ik werd des duivels. ‘Lekker, ik weet dat u anticonceptie en abortus verbiedt, straks zitten we hier met z´n drieën en word ik op de koop toe geëxcommuniceerd en smijt u mij als een leproze van het eiland.’ ´Was het Jezus niet, de kindervriend, die zei: "Laat de kinderen tot mij komen en houd ze niet tegen?" Ik zwichtte uiteindelijk voor mijn prelaat en beet de elastieken banden aan flarden. Een maand later liep Petrus – hij stond erop dat ik hem zo noemde – twerkend over het eiland. Hij plukte vijgen en oogstte abalone. Het weekdier in de schelp leek raadselachtig op de zijne. Tijdens een tropische nacht vroeg Petrus of ik in z’n holletje kwam liggen. Nu zit ik hier op het parelmoeren strand; goddelijke vingertjes kietelen mij vanbinnen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard - @Blavatski # 6 Ik ben bezweken onder je schrijfcoachschap. Ik heb een onvermoede kant aan je ontdekt die ik moest honoreren. ;) Verder is het de schuld van @Dos. O mijn God. En dit op zondagmorgen, met kaarsjes en al. :)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, grandioos. Ik heb zitten schuddebuiken, met tranen over mijn wangen. Een echte Mili, maar toch heel anders dan we van je gewend zijn. Inclusief de vreemde woorden. De humor ligt aan het oppervlak, zo voor consumptie gereed. Een tok, niet van een kakelende kip, of lid van de Amsterdamse Tokkies, maar in dit geval een pauselijke kuisheidsgordel. En twerken moest ik ook opzoeken: een sexy dans van de billen. Dat moet je vast opgewonden hebben. Deze paus is heel anders dan alle voorgaande bekleders van de H.Stoel. Hij zoekt contact met het gewone volk. Maar dat hij zo ver zou gaan als bij jou op het eiland, is nieuw voor me. Zo zie je maar, als de schijnwerpers en de lenzen niet op hen zijn gericht worden ze menselijk en heel gewoon, die plaatsvervangers van Petrus. Wat lief van hem dat hij je uitnodigde in zijn holletje. Proficiat. Wanneer wordt hij/zij geboren? Krijgen we een kaartje? Een taalziertje: past ‘op de mijne’ niet beter dan ‘op de zijne’?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos toch, is lachen wel toegestaan op zondag? Het is echt de zijne ... denk maar door ... zie het voor je ... jawel, ik weet het, ik ben onkies ... maar het is echt de zijne ... Hartelijk dank voor je uitbundige reactie! :) PS: Ik denk dat het een jongetje wordt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Milli, wat een stout verhaaltje ;) Het laat zien dat ook de paus na een maand op een onbewoond eiland bezwijkt aan de lusten des levens. Leuk dat je net als Dos hebt gekozen voor een (schijn)heilige. De hele Mili flair is onmiskenbaar en geeft een gevoel van herkenning. Ondertussen gaat de vraag door mijn hoofd; wie is de HP? Verwijzingen als duivelsboom en des duivels zijn. Het doet met geloven dat de Duivel, niet God, de gedaante aan heeft genomen van een wulpse vrouw, die uiteindelijk onze Petrus weet te verleiden. Ik heb genoten van je ondeugende insteek :)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, mijn mond was helemaal opengevallen bij het lezen, waar haal je het in vredesnaam! Had hij met zijn rode instappers over het water gelopen? En met een baseball cap moest hij er natuurlijk op zijn best (jongst) uitzien Dat wegwaaiend semen tot bevruchting kan leiden is wel over-the-top. Nu ja, het geheel deed me echt wel grinniken, en dat is de bedoeling hé! Je bent een duveltje (goed bedoeld hoor!) en doet me naar Richards vaststelling van de HP neigen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou je ook hier mogen spreken van een wonderbaarlijke bevruchting door de H. Geest, ondanks de tussenkomst van Petrus in zijn warme holletje? Of zou HP dan toch onbevlekt ontvangen zijn? Wat is dan de rol van Petrus geweest in dat warme holletje. Wat heeft zich daar afgespeeld, zo vraag ik me af. Ik bevroed dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn; zo blijkt hier maar weer eens. Dan gaat er weer een verlosser geboren worden. De derde op rij. Alsof we al niet genoeg ellende hebben met twisten om de enige ware. Laat het dan in godsnaam een vrouw zijn, die geboren gaat worden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lieve Limbo, ik word steeds stouter. Wel moet mij weer van het hart dat @Dos de aanstichter is van het geheel. Hij doet aan kruisbestuiving. Wie de hp is, laat ik je zelf uitvogelen. Blijf genieten, er komt vast meer wulpsheid aan. Dank voor je tijd en aandacht. @marlie, in de VS klaagde een vrouw een hotel aan. Zij nam een bad op haar kamer en raakte in verwachting door plaksemen. Dus zo over the top is het niet. Leuk dat je lachte. @Dos, ik kan niet tegen je op en dat weet je. Op een dag zal ik meer vertellen over holletjes. De sekse veranderen kan niet meer maar je zult verlost worden. Merci. @Leonardo, geen overdaad aan bijvoeglijke naamwoorden gebruiken, heb je er bij mij ingeslagen. Het goddelijke en het parelmoer van de abalone waren nodig. Dankjewel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, zij zal van niet hebben gezegd en de hoteleigenaar van wel. Het is een vreemd verhaal en dat is het.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke Mili, dit is prachtig! Alleen het begin al. Dat het gewoon zo uitkwam. De rode instappers zie ik te drogen hangen aan die Indische duivelsboom en hoe fantastisch is het beeld van een paus, waarvan de baseball cap afwezig staat, die de banden van zijn kruisbeschermer doorgesneden wil? Hij had ook eigenlijk slager willen worden (las ik laatst in aangespoelde post met zwerversinhoud). Voor je prelaat zwichten en elastieken banden aan flarden bijten, een twerkend lopende, vijgen plukkende en abalone oogstende Petrus... En nog veel meer, Mili, ik kan het allemaal nauwelijks behappen, zo'n feest van woorden en zinnelijke zinnen! Ga wandelen over dat parelmoeren strand en blijf schrijven!! :{} (Kleine typo? -> of ik 'in' z'n holletje kwam liggen.)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel moet mij weer van het hart dat @Dos de aanstichter is van het geheel. Hij doet aan kruisbestuiving.
Hoog gezeten op een tak van mijn oude klapperboom Moet ik mij verweren tegen een gemene onderstroom Mijn tranen stromen naar benee om’t leed mij aangedaan De pijn probeer ik te verbijten in een bakbanaan Hier on line word ik beschuldigd een aanstichter te zijn Mijn tere gestel voelt nu aan als een wond vol azijn God u weet als geen ander, mijn levensloop is heel kuis Nu word ik beschuldigd van het bestuiven van een kruis Schande hier, laster daar Van hier tot aan de evenaar Schande hier, laster daar Het gerucht is erg notoir Schande hier, laster daar Gooi maar in de hakselaar Schande hier, laster daar Wij vervreemden van elkaar Schande hier, laster daar Ik maak nu wel bezwaar Schande hier, laster daar Ik ben altijd de sigaar Schade hier, laster daar Tanden poetsen om’t halfjaar Schande hier, laster daar Die Petrus kwam vast wel klaar Schande hier, laster daar Bij de FIFA kant en klaar Schande hier, laster daar Is helaas ook handelswaar Schade hier, laster daar Zit hier ook een schakelaar

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, en aan alle Solschrijvers/schrijfsters. Ik ben sprakeloos, in mijn jeugd was God, schade hier, laster daar, onaantastbaar :o in mijn rijpere dagen schrijf ik, schade hier, laster daar, het is raar maar waar: God is een barbaar, uitgevonden voor en door elkaar! :eek:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik heb zo ongegeneerd hard zitten lachen. Ik kwam niet meer bij. Ik stikte! Ook omdat ik allergisch ben voor honden, katten en apen. Serieus. Ik heb geniesd, gehoest, tranen in mijn ogen. Je/jouw dicht bent/is verrukkelijk. Een nieuwe carrière ligt voor je voeten. Een meer dan waardige plaatsvervanger van Drs. P. Jij bestoven, kuise bakbanaan! Ik lijst je dicht in. Zodat ik altijd zal weten hoe goed je bent. @Elyse, ik was even van slag door @Dos in al zijn verrukkelijkheid, Ben blij dat mijn lichtvoetigheid je beviel. Merk dat ik afwijkend van mijn 'normale genre' schrijf. Er broeit iets. Minder messen, bloed, basaltblokken en engnekken. Nu nog dat parelmoeren strand vinden. :) Dank je hartelijk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, het is een moeilijke en ook openbarende weg. Ik weet het. U getuigt van moed. Dank u.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je weet dat echte vrouwen wispelturig zijn. Ik heb nog veel te vertellen in 'mijn genre'. Ik ga er onverdroten mee door en maak wel eens een uitstapje. Dank voor je lieve reactie.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:o Ik heb nog niet gereageerd. Wat kan ik schrijven behalve enthousiast de reacties herhalen? Het gebruik van specifieke voorwerpen maken dit verhaal zorgvuldig perfect. :thumbsup: :thumbsup: