Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79B- Dream on ...

Dream on ... Mijn mond voelt droog. Moeizaam open ik mijn ogen. Het schelle licht krimpt mijn pupillen. Het plafond is smetteloos wit, net zoals mijn geweten. Het contact tussen mijn hersenen en mijn armen verloopt traag. In mijn gezichtsveld bewegen mijn vingers zonder trouwring. Mijn blik glijdt naar beneden via de deur naar links, langs een smalle kast. Rechts een nachtkastje, erop mijn smartphone en een lenzen doosje. Links een witte formica stoel, eronder mijn rode cowboylaarzen. Mijn bontjas ligt op het voeteneind van het bed. Ik gluur onder het laken. Het lingeriesetje is nieuw voor mij. Ik kijk op als de deur open gaat. ‘Heren, Clint Eastwood is wakker. Doe voorzichtig met haar.’ Een verpleegster met een gevlekt gezicht knipoogt naar me. Ze heeft donker haar en een bril. Zacht sluit ze de deur achter zich. Twee agenten lopen de kamer in. Insignes blinken op borsten. Ik slik en ga rechtop zitten. Het laken trek ik omhoog. Een agent tikt zijn pet aan. Zijn Ray-Ban pilotenbril heeft ontspiegelde glazen. ‘Juffrouw, u bent ons een verklaring schuldig.’ Hij gaat bij het voeteneind staan en vouwt zijn armen voor zijn borst. De andere agent slingert zijn been om de stoel en gaat er achterstevoren op zitten. Zijn gespierde bovenarmen rollen onder de korte mouwen van zijn overhemd uit. Zijn zwarte broek spant om zijn bovenbenen en zijn blote enkels zijn zichtbaar. Ik vernauw mijn ogen, houd mijn hoofd scheef en bevochtig mijn lippen. ‘Waar bent u op 12 januari 1972?’ De agent voor mijn bed kijkt over zijn bril heen. ‘Euh, twaalf januari?’ Ik trek mijn wenkbrauwen op. ‘Dat is mijn trouwdag.’ ‘En beloof je dan eeuwig trouw te zijn aan Henry Harmsma?’ De stem van de agent op de stoel zorgt voor sensatie in mijn buik. Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Ik knik langzaam. Zijn ogen zijn fascinerend blauw. Ik krijg het warm en laat het laken los. Do I feel lucky? ‘Waarom noemt die lekkere verpleegster je Clint Eastwood?’ Zijn voeten stappen richting de deur. ‘Weet ik veel.’ Ik haal kort mijn schouders op maar laat de blauwe ogen niet los. ‘Dat stond in de schrijfopdracht.’ Het blauw komt dichterbij. ‘Is de opdracht niet: schrijf een chicklit over Eastwood?’ Erg dichtbij. ‘Mijn naam is Scott Eastwood.’ Zijn lippen vormen de woorden. Ik ruk het overhemd van zijn lijf. De sixpack maakt me gulzig. Ik knipper met mijn ogen. De virtual reality lenzen prikken een beetje. ‘Ik ga een sigaret bietsen.’ Hij laat ons alleen. Annemieke, go ahead. Make my day.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een beetje een gekkenbende daar in dat ziekenhuis van jou. Je moet minder over kip lezen, anders loopt het nog eens totaal uit de hand. Vlekkerig gezicht, korte donkere haren en een bril. Mmm... Dat klinkt heel erg vertrouwd. Hoe dat kan weet ik niet. Nu ja. Je hebt mijn dag weer gemaakt. Wie wil er nu geen chicklit met Clint Eastwood lezen? Maar dan mag Clint ook wel Clint zijn. Maar dan wel de Clint uit 1960. Rode cowboylaarzen: Dat begrijp ik. Bestaat er een mogelijkheid om te leven zonder rode cowboylaarzen? Mooi, sexy verhaal. Een echte Marietje. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: en dan toch details erin stoppen als do I feel lucky ... go ahead, Marietje! je hebt mijn dag alvast gemaakt
Daar ben ik blij om! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een beetje een gekkenbende daar in dat ziekenhuis van jou. Je moet minder over kip lezen, anders loopt het nog eens totaal uit de hand. Vlekkerig gezicht, korte donkere haren en een bril. Mmm... Dat klinkt heel erg vertrouwd. Hoe dat kan weet ik niet. Nu ja. Je hebt mijn dag weer gemaakt. Wie wil er nu geen chicklit met Clint Eastwood lezen? Maar dan mag Clint ook wel Clint zijn. Maar dan wel de Clint uit 1960. Rode cowboylaarzen: Dat begrijp ik. Bestaat er een mogelijkheid om te leven zonder rode cowboylaarzen? Mooi, sexy verhaal. Een echte Marietje. Graag gelezen.
:D Mmm, ik ga toch voor Scott Eastwood- de zoon van Clint. Lang leven google! :nod: http://i3.mirror.co.uk/incoming/article5809931.ec… :p

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Marietje, waar Google en Wikipedia goed voor zijn .. :nod: Jij bent een echte chicklit meid, en mengt er weer wat knap mansvolk doorheen, mag ik je virtuele lenzen lenen ajb?! Je smetteloze (maagdelijke ;) geweten houdt niet stand tegen wat je te zien krijgt en het is altijd leuk als je onverwacht een uitdagend lingeriesetje draagt (waar komt dat vandaan? Van de gebrilde verpleegster?!) En er op los gaan met een ander op je trouwdag, foei toch! Een dingetje klopt niet: de ene agent staat aan het bedeinde, de blauwogende Adonis zit op een stoel...... dus de matras kan niet veren doordat er iemand rechtstaat. En 'hij laat ons alleen' heeft toch betrekking op de tweede agent? En een leuke chicklit over (Scott) Eastwood bedenken kan voor jou geen probleem zijn! Ik lees je graag :thumbsup: Nog meer succes gewenst dit schrijversjaar!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dingetje klopt niet: de ene agent staat aan het bedeinde, de blauwogende Adonis zit op een stoel...... dus de matras kan niet veren doordat er iemand rechtstaat. En 'hij laat ons alleen' heeft toch betrekking op de tweede agent?
Oeps! Bedankt voor het oplettende lezen. Ik had agent 1 eerst op haar voeteneind plaats laten nemen. Het is wat laat geworden vannacht. ;) Ik zal het direct aanpassen. Eerlijk gezegd had ik veel moeite met de invulling van de opdracht en heb het scenario vaak aangepast. Pas toen ik Scott ontdekte kwam het goed. :p HP trouwt pas op 12 januari en het is volgens de opdracht de eerste. Vriendin Annemieke geeft haar een onvergetelijke vrijgezellenfeest. :unibrow: De staande agent gaat op zoek naar een sigaret en de Annemieke rookt, weet ik uit betrouwbare grond. ;) Dank voor het reageren en je compliment. Zalig om te weten dat iemand me graag leest. :thumbsup: Jij en iedereen een succesvol en ondernemend schrijversjaar toegewenst! :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Mmm, ik ga toch voor Scott Eastwood- de zoon van Clint. Lang leven google! :nod: http://i3.mirror.co.uk/incoming/article5809931.ec… :p
Om daar eens wat dieper op in te gaan. Doe mij maar de papa (de jonge versie). Mannelijker op een of andere manier.
Dan krijgen we in ieder geval geen ruzie! :lol: Maar ik weiger je 'Mama' te noemen ... :p })

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje Onderdruk de neiging om uit te leggen. Bijv: Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Hoe kan de hp waarnemen dat hij zijn borstspieren aanspant? Juist, de zin daarna kan dus geschrapt. ‘Weet ik veel.’ Ik haal kort mijn schouders op [...] De gesproken tekst impliceert de lichaamstaal die erop volgt al. Die kan wat mij betreft worden geschrapt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje Onderdruk de neiging om uit te leggen. .
Interessante opmerking. :thumbsup:
Bijv: Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Hoe kan de hp waarnemen dat hij zijn borstspieren aanspant? Juist, de zin daarna kan dus geschrapt..
Klopt, de HP ziet de knoopjes bijna knappen en weet daardoor dat hij zijn borstspieren aanspant. Dus de uitleg dat hij zijn borstspieren aanspant kan weg. Waarom wil jij de knoopjes -zin verwijderen?
‘Weet ik veel.’ Ik haal kort mijn schouders op [...] De gesproken tekst impliceert de lichaamstaal die erop volgt al. Die kan wat mij betreft worden geschrapt.
De lichaamstaal impliceert onverschilligheid en benadrukt daarmee de gesproken tekst. Er wordt hier aangegeven wat er gebeurt. Bij het uitspreken van 'weet ik veel' haalt men niet automatisch de schouder op. Maar de gesproken tekst kan inderdaad eventueel worden geschrapt. Bedankt voor het reageren. :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijv: Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Hoe kan de hp waarnemen dat hij zijn borstspieren aanspant? Juist, de zin daarna kan dus geschrapt..
Klopt, de HP ziet de knoopjes bijna knappen en weet daardoor dat hij zijn borstspieren aanspant. Dus de uitleg dat hij zijn borstspieren aanspant kan weg. Waarom wil jij de knoopjes -zin verwijderen?
Het aanspannen mag ook weg in de plaats daarvan.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijv: Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Hoe kan de hp waarnemen dat hij zijn borstspieren aanspant? Juist, de zin daarna kan dus geschrapt..
Klopt, de HP ziet de knoopjes bijna knappen en weet daardoor dat hij zijn borstspieren aanspant. Dus de uitleg dat hij zijn borstspieren aanspant kan weg. Waarom wil jij de knoopjes -zin verwijderen?
Het aanspannen mag ook weg in de plaats daarvan.
:thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijv: Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Hoe kan de hp waarnemen dat hij zijn borstspieren aanspant? Juist, de zin daarna kan dus geschrapt..
Klopt, de HP ziet de knoopjes bijna knappen en weet daardoor dat hij zijn borstspieren aanspant. Dus de uitleg dat hij zijn borstspieren aanspant kan weg. Waarom wil jij de knoopjes -zin verwijderen?
Het aanspannen mag ook weg in de plaats daarvan.
ja maar, ja maar, ja maar als ik alleen lees over knappende knoopjes denk ik aan een permanent te klein shirt, wat ik dan weer met obesitas associeer - niet sexy, by far. als ik alleen lees dat hij zijn borstieren aanspant, denk ik (idd) 'hoe weet de hp dat nou weer?' Het lijkt alleen maar vanzelfsprekend, omdat de uitleg erbij staat, zonder is het echt lang zo logisch niet. Voor mij. Maar wellicht heb ik een buitengewoon beperkte ervaring in het waarnemen van aanspannende borstspieren.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijv: Hij steunt met zijn armen op de stoelleuning en spant zijn borstspieren aan. De knoopjes staan op knappen. Hoe kan de hp waarnemen dat hij zijn borstspieren aanspant? Juist, de zin daarna kan dus geschrapt..
Klopt, de HP ziet de knoopjes bijna knappen en weet daardoor dat hij zijn borstspieren aanspant. Dus de uitleg dat hij zijn borstspieren aanspant kan weg. Waarom wil jij de knoopjes -zin verwijderen?
Het aanspannen mag ook weg in de plaats daarvan.
ja maar, ja maar, ja maar als ik alleen lees over knappende knoopjes denk ik aan een permanent te klein shirt, wat ik dan weer met obesitas associeer - niet sexy, by far. als ik alleen lees dat hij zijn borstieren aanspant, denk ik (idd) 'hoe weet de hp dat nou weer?' Het lijkt alleen maar vanzelfsprekend, omdat de uitleg erbij staat, zonder is het echt lang zo logisch niet. Voor mij. Maar wellicht heb ik een buitengewoon beperkte ervaring in het waarnemen van aanspannende borstspieren.
Daar zijn twee oplossingen voor: schrijven met uitleg of je een cursus aanspannende borstspieren geven. :P Wat heeft jouw voorkeur? ;) :ontopic: Ik neem de overweging mee. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, met veel plezier je bijdrage gelezen en voor mij mag de tekst blijven zoals ze is. Op z'n Marietje's! :o Leuk hè, om over knappe mannen te schrijven en te dromen...Het mag, het Kerstgebeuren is weer voorbij!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, met veel plezier je bijdrage gelezen en voor mij mag de tekst blijven zoals ze is. Op z'n Marietje's! :o Leuk hè, om over knappe mannen te schrijven en te dromen...Het mag, het Kerstgebeuren is weer voorbij!
Dank je wel! :) Ik ben dit weekend in jouw Antwerpen. Eens kijken waar jij de knappe mannen verstopt. ;)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En Marietje, hoe was het in Antwerpen? Weinig knappe mannen zeker? Ja, die stonden voor de toonbank van mijn sublieme pub met sexy danseres "de alter ego" van Clint Eastwood). :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En Marietje, hoe was het in Antwerpen? Weinig knappe mannen zeker? Ja, die stonden voor de toonbank van mijn sublieme pub met sexy danseres "de alter ego" van Clint Eastwood). :o
We gaan te meemaken, morgen, zaterdag! ;)