Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#78, Schokkend

Een plons zet ons in beweging. 'Het komt van boven.' 'Is er wat gevallen?' 'Mijn moeder zou een bad nemen.' We kijken elkaar kort aan en snellen de trap op. Ook dat nog, op slot. Mijn man bedenkt zich niet, zet er meteen zijn schouder tegen en valt met deur en al de badkamer binnen. Met een lenig hupje spring ik over hem heen. Klaar om een helpende hand uit te steken. Schoonmama ligt te spartelen in bad, bubbeltjes schuim komen uit haar mond, ze rolt met haar ogen tot alleen het wit nog zichtbaar is. Ongecontroleerd schopt ze om zich heen, spastisch. 'Mam!' Streng spreek ik haar toe, als was ze een klein kind. 'Wat heeft u er een gigantische troep van gemaakt. En moet dat nou, zoveel badschuim gebruiken dat u gewoon belletjes blaast?' Gerochel is het antwoord. 'Zie je dan niet wat er mis is? Mens, ze heeft weer een aanval. Doe wat!' Mijn man schreeuwt het me toe. Even blijf ik in shock staan, het is ook al zo lang niet meer gebeurd, dan kom ik in actie. Storm naar beneden, graai om me heen en in recordtijd ben ik weer boven. Mijn armen vol sokken, onderbroeken en slipjes, ik kon zo snel niets anders vinden. Kwak het hele zootje bij schoonmama, strooi er wat poeder bij en kijk tevreden toe, hoe zij al schoppend tekeergaat. 'Gelukkig, nog net op tijd!' Mijn man slaakt een dankbare zucht.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nog steeds niet handig geworden, Dana? Grappig geschreven. (en snellen de trap op.) (tekeergaat)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Tja, voor je oplettendheid. En hoezo niet handig... werkt energiebesparend hoor, zo je was schoon krijgen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Even vergeten om schoonmoeder er eerst uit te halen? Maakt eigenlijk ook niets uit, ze was al schoon.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tuurlijk niet, die moet je juist laten zitten, door de bewegingen slaat ze je was schoon, heb je wel eens iemand een aanval zien krijgen, Tja?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als haar een lekkere lange aanval treft, wordt mijn was niet alleen schoon, ook nog droog geslingerd, maar dan moet ik wel heel erg mazzel hebben, Schrijvenmaar :D

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha... Van een nood een deugd maken inderdaad. Maar hoe gaat dat dan met uitspoelen? Ik zie dit voor me als een wat brute slapstick. Heel grappig.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stop eruit trekken, nieuw water erbij en dan maar hopen dat de 'wasmachine' lang genoeg draait om het spoelprogramma af te werken, Annemieke

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee, ik heb nog nooit iemand een aanval zien krijgen. Jij wel? Hier zitten alleen maar foute vrouwen en mannen, schrijvenmaar.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eh, dan moet ik heel hard en diep nadenken, ik heb het wel regelmatig anderen horen beschrijven (kon mijn oren dan niet geloven en lag vaak dubbel), telt dat ook mee, Tja?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Schitterend verhaal! :thumbsup: Ik zou de laatste zin vervangen, die uitleg heb ik niet nodig. Maak er een passende opmerking van. Jij hebt humor genoeg om een leuke te verzinnen, ik ben benieuwd! :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Ik zou de laatste zin vervangen, die uitleg heb ik niet nodig. :D
Ik denk dat ik al mijn lezers niet zo slim inschat :D , dank je voor je compliment, ik ga je natuurlijk teleurstellen, ben veel te lui om zo'n flitsende eindzin te schrijven :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is niet gemeen, alleen maar slecht. Het wordt tijd voor een lang verhaal, Dana.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana, Het verhaal is inderdaad super komisch. Maar.. voor mij klopt het niet. Eerst zegt Hp dat schoonmama badzeep gebruikt heeft, dan zegt echtgenoot van Hp "zie je niet wat er mis is" en dan sluit je af met echtgenoot die zegt dat ze "niet iedere keer, enz." En dan geloof ik je niet meer. Want Hp heeft dus vaker een epileptische aanval in bad van schoonmama meegemaakt. In dat geval klopt de vraag: "zie je niet wat er mis is" niet. Volgens mij zou je dat met onderstaande verandering in tekst kunnen oplossen: "Zie je dan niet dat het weer mis is." en/of "Ze heeft weer een aanval" Snap je wat ik bedoel? Ik leg het wat onhandig uit, geloof ik ;) . Verder met veel plezier gelezen :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap je punt, Willemina, wellicht krijgt Marietje dan toch nog haar zin, ik ga kijken of ik er iets aan veranderen kan (ik wil natuurlijk wel geloofwaardig over blijven komen :D )

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Dana, Ik geloof je nog steeds niet. "weer" hoort echt bij de uitspraak van de man en niet bij de vrouw. En als je dan de laatste twee zinnen omdraait geloof ik je direct. Gun die zucht het laatste woord ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij half je zin, maar waarom die zucht het laatste woord gunnen? Dan lijkt het net alsof ik de opmerking maak van nog net op tijd. Door de laatste zin van het vorige stukje te wijzigen heb ik het echte weer gegeven. Mijn man en ik staan namelijk altijd op één lijn naar de buitenwereld toe :) Ah, ik weet het al, hoe het op te lossen Geloofwaardig?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hum. Hoe verzin je het? Ik ben blij dat ik je schoonmoeder niet ben, Dana. Mijn plan voor meer bewustzijn over epilepsie is hiermee wel vernaggeld. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hum. Hoe verzin je het? Ik ben blij dat ik je schoonmoeder niet ben, Dana. Mijn plan voor meer bewustzijn over epilepsie is hiermee wel vernaggeld. :)
Ja, sorry Odile, maar dan had je ook meteen duidelijker moeten zijn :D Overigens, mijn schoonmoeder was een heel lief mens. En je plan is niet helemaal mislukt hoor, door erover te schrijven maakt dat mensen zich erin gaan verdiepen, want niemand wil echte onzin schrijven (uh, moet je horen wie het zegt). Ik vind het heerlijk om te lezen dat niet iedereen het onderwerp zwaarmoedig benaderd. Daar hebben de epileptica ook niets aan. Ik volg alle invullingen met zeer veel interesse

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij half je zin, maar waarom die zucht het laatste woord gunnen? Dan lijkt het net alsof ik de opmerking maak van nog net op tijd. Door de laatste zin van het vorige stukje te wijzigen heb ik het echte weer gegeven. Mijn man en ik staan namelijk altijd op één lijn naar de buitenwereld toe :) Ah, ik weet het al, hoe het op te lossen Geloofwaardig?
Haha, Nee, je bent nog niet van me af. Graag nog even `weer` uit de zin van Hp weghalen. ;) Het maakt voor de lezer niet zoveel uit wie de opmerking `nog net op tijd` maakt. Ik vond mijn voorstel om de zinnen om te draaien leuker/sterker. Je hebt ze nu wel omgedraaid maar die laatste verandering had voor mij nou net niet gehoeven. `Gelukkig, nog net op tijd,` grijnst mijn man opgelucht. Is dat een optie? En dat grijnst kun je eventueel door iets anders vervangen. Zo is duidelijk wie die laatste opmerking maakt. Enfin, het is jouw verhaal. Jij bepaalt het, ik hoef mijn zin niet (altijd) te krijgen (liefst wel zo vaak mogelijk) :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het doet er inderdaad niet toe, wie het zegt, dus laat ik dat in het midden. Ach, die schoonmoeders ook, die maken er altijd een troep van, dus dat weer was inderdaad overbodig... en het zal me inmiddels een worst wezen of ik geloofwaardig overkom :D , zolang ik nog maar geloof heb in mezelf

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig, dat weer is eruit. Ik was even bang dat ik Piet Paulusma nog moest inzetten maar gelukkig is dat niet meer nodig. (Je laatste zin wordt er niet beter op en het einde had zo mooi kunnen zijn, als je naar tante Wil had geluisterd :p)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was even bang dat ik Piet Paulusma nog moest inzetten
Pfffjuij, nog net op tijd tot inkeer gekomen, ik moet er toch niet aan denken dat die zich er ook nog eens tegenaan bemoeid had Nu stop ik, wanneer iemand zegt dat veranderingen het er niet beter opmaken, dan verander ik niets meer (ook het weer blijft eruit)