Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#78 Vriend

Shit, daar lag ik dan. Het was weer gebeurd. En weer door mijn eigen eigenwijsheid. Roy had me nog gewaarschuwd! Maar ik dacht dat het wel mee zou vallen en had hem genegeerd. En daar plukte ik nu de wrange vruchten van. Ik proefde het bloed in mijn mond en voelde de spierpijn door de krampen al opkomen. Toen ik mijn ogen opsloeg, zag ik de vage gezichten om mij heen, mensen die over me heen bogen, als één grote blur. Ik probeerde me te focussen en zocht mijn beste vriend. Op de gezichten van de meeste mensen was angst te lezen, zag ik zodra mijn zicht wat beter werd. Bij sommigen zelfs walging. Ja, een smakelijk gezicht is het niet, iemand die als een losgeslagen mafkees over de grond rolt, schopt, kwijlt, bloedt en soms zelfs plast, zoals ik nu bemerkte. Een klein kind stond angstig te huilen, Roy liep naar haar toe om te troosten. Ik riep hem, hij was de enige die me kon helpen. We moesten maar eens naar huis gaan, omkleden. Roy stond, in mijn ogen, tegelijkertijd verdrietig en triomfantelijk te kijken, alsof hij zei: ‘arm mens, ik zei het je toch?’ De sok hing in zijn mond, een beetje kwijl droop erlangs. Behulpzame mensen probeerden hem tegen te houden, maar ik had hem nodig, mijn steun en toeverlaat, mijn hulphond.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vraag me alleen nog af hoe Roy dan gewaarschuwd had maar dat kan aan mij liggen kwam hij al de sok voor in hp's mond aanbieden voor de aanval begonnen was?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mensen met epilepsie hebben speciale gaven, ze kunnen met hulphonden communiceren mits ze ze tenminste niet negeren brengt de hond hun naar de veilige haven

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Honden kun je heel veel leren. Ook dat iemand epilepsie heeft. De sok begrijp ik ook niet, tenzij dat een waarschuwing van de hond was. Hij had een sok van zijn baasje gepakt om hem duidelijk te maken dat hij de deur niet uit moest gaan. Of?

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hulphond ruikt het aura van iemand vlak voor hij een aanval krijgt. Je kunt die hond dan leren om een sok aan te bieden, die de epilepticus in zijn mond doet, zodat hij niet op zijn tong bijt.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wonderlijk dat jij het goed begrepen had, Schrijvenmaar? Ik zou liever geen sok in de mond gestopt willen hebben door een hond, maar dat even terzijde

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
als honden aura's kunnen ruiken, is wonderlijk te noemen dat ik nog iets op deze wereld snap denk ik volgens mij dwalen we af, Dana bovendien is het tijd om de kinderen op te halen

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bijt ook wel eens op mijn tong, is inderdaad vervelend. Ik zou mijn hond, als ik die had, iets anders aanleren om te geven, een washandje of zo.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hulpmens zou hygiënischer zijn. Al lees ik in dit verhaal hoe weinig behulpzaam behulpzame mensen kunnen zijn. Ik vind het altijd bijzonder om te zien hoe een hond getraind kan worden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Ik had in het begin niet door dat het om een hulphond ging. "Mijn hulphond" aan het eind mag je wat mij betreft wel weglaten en dan "de sok hing in zijn mond" vervangen door "de sok hing in zijn bek". (Een hond heeft toch echt een bek ;-))