Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#75 Feestje

Ik wil de mensen altijd graag laten weten hoe erudiet ik wel niet ben. Op feestjes en zo. Maar dan vergeet ik het woordje ‘erudiet’. Dan vertel ik maar wat anders. Dat ze lekkere toastjes palingworst hebben, bijvoorbeeld. Je zou denken dat Marieke mij wel te hulp zou schieten, maar ho maar. Niks. Altijd maar zelf doorpraten; nooit aandacht voor mijn situatie. Ze weet toch dat ik dit soort feestjes haat. Zie haar nou zitten. Haar mond heeft geen seconde stilgestaan en geen zinnig woord gezegd. Thuis gaat het ook maar door. Met die rare mond van d’r. Dat ik die ooit gezoend heb! Ik moet er niet aan denken. Het lijkt een soort vuilniswagen die praat terwijl het ene hapje na het andere vergruisd wordt. Laatst lag ze voor de bank op de grond. Was ze haar trouwring kwijt. Hoe dat kan, mag joost* weten. Ik dacht dat er een walvis gestrand was**, tot het tot mij doordrong dat ik misschien mond-op-mondbeademing zou moeten geven. Van schrik kreeg ik steken in mijn hartstreek. Ondanks dat toch nog wat geprobeerd. Gewoon met de slang van de stofzuiger op de blaaskant, lucht naar binnen geblazen. Omdat ik een mensenvriend ben. Marieke ziet dat niet. Die begon gelijk te schelden. Wat ik aan het doen was? Wat denk je? Je nog verder opblazen? Deze palingworst is trouwens niet te vreten. Maar ik houd mijn mond. Mijn dag komt nog wel. Trek ik die slang er niet meer uit. *joost als aanduiding van de duivel; geen eigennaam **dit grapje heb ik van een Amerikaanse oud lerares die dit over zichzelf zei: “I feel like a beached whale!”

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, de walging voor de walviseega heb je voor mij sterk overgebracht. [Met die rare mond van d’r. Dat ik die ooit gezoend heb!] is zo veelzeggend. En ook de weergaloze wraak. Ik houd wel van uitgesproken stukjes. (typo's: stilgestaan/vergruisd)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bizar kort verhaal met een onderhuidse wroeging of sluimerend boze oog. Het idee van het palingtoastje geeft een onsmakelijke proefbare onderstroming tot het einde.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, de walging voor de walviseega heb je voor mij sterk overgebracht. [Met die rare mond van d’r. Dat ik die ooit gezoend heb!] is zo veelzeggend. En ook de weergaloze wraak. Ik houd wel van uitgesproken stukjes. (typo's: stilgestaan/vergruisd)
Dank; ik ook. Typo's verbeterd.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bizar kort verhaal met een onderhuidse wroeging of sluimerend boze oog. Het idee van het palingtoastje geeft een onsmakelijke proefbare onderstroming tot het einde.
Dank.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er bestaat voor een vrouw niets leukers dan een verliefde man, maar oh wee, als de verliefdheid voorbij is, dan krijg je zulke rare verhaaltjes! Ik vind het niet grappig! :o Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij... Ik heb al mooier verhalen van jou gelezen!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Er bestaat voor een vrouw niets leukers dan een verliefde man, maar oh wee, als de verliefdheid voorbij is, dan krijg je zulke rare verhaaltjes! Ik vind het niet grappig! :o Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij... Ik heb al mooier verhalen van jou gelezen!
Niet te zwaar maken. Het is maar een scherts.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marcus Ik kon er ook wel om lachen. Ik vind het op een grappige manier herkenbaar. Eigenschappen waar je in liefde dol op bent kunnen je nadien gigantisch tegenstaan. Die hapjes vergruisende. pratende vuilniswagen, oef ;).