Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#74 Jammie jammie

"Moet die kleine Fonzie ook een slabbetje om? Mijn lieve kleine honnepon. Nee, dat hoeft-ie niet hè? Mijn lieve poppiedoppie. Mijn lekkere dropvetertje hoeft geen slabbetje, en ook geen vorkje of een mesje. Nee, mijn mannetje hoeft dat niet." Maxi dribbelt naar haar vaste plek aan de eettafel nadat ze Fonzie op zijn lichtblauwe kussentje heeft gezet, recht tegenover haar. Zijn snoetje komt net boven de tafel uit. "Nu gaat mammie Maxi lekker 'jammie jammie' doen. Moet jij mooi stil blijven zitten, lieve Fonzie, afgesproken?" Ze zet het geluid van de Cd-speler aan. Hem laten opzetten had natuurlijk ook gekund, maar dat gewroet in zijn lijf had haar tegen de borst gestuit. Negen jaar geleden haalde Maxi Fonzie weg bij de fokker. Wat een ellende in het begin. Bijna ieder uur gingen bij puppy Fonzie de sluisdeuren open. Ze had er niet aan gedacht een mandje te kopen en een hondenriem. Ze kwam bij de fokker met enkel goede bedoelingen. Ze kreeg een lapjesdeken mee naar huis, en het advies een boek over de opvoeding van honden te lezen. Dat had ze niet gedaan maar het was uiteindelijk best goed gekomen. Fonzie werd haar vaste disgenoot. Ze hield van zijn geslurp en gesmak. Het klonk intens genietend. Helaas hield zijn hart het dit jaar voor gezien. De staande klok had net de twaalfde slag geslagen, toen Fonzie een keer kreunde en meteen vertrok. Ze overgoot zijn lijf met tranen, wiegde het in haar armen tot ze stijf werd, stond op en nam een besluit. Ze ging naar de winkel, liet zich voorlichten, schafte een 3D printer aan en maakte een 'bouwtekening'. Twee weken later had ze verrukt haar nieuwe Fonzie uitgeprint. Op internet vond ze, na lang zoeken, het juiste slobbergeluid. #74 Jammie jammie (herschrijf) "Moet die kleine Fonzie ook een slabbetje om? Mijn lieve kleine honnepon. Nee, dat hoeft-ie niet hè? Mijn lieve poppiedoppie. Mijn lekkere dropvetertje hoeft geen slabbetje, en ook geen vorkje of een mesje. Nee, mijn mannetje hoeft dat niet." Maxi dribbelt naar haar vaste plekje aan de eettafel nadat ze Fonzie op zijn lichtblauwe kussentje heeft gezet, recht tegenover haar. Zijn snoetje komt net boven de tafel uit. "Nu gaat mammie Maxi lekker 'jammie jammie' doen. Moet jij mooi stil blijven zitten, lieve Fonzie, afgesproken?" Ze reikt naar het knopje van haar Cd-speler en zet die aan. Hem laten opzetten had natuurlijk ook gekund, maar dat gewroet in zijn lijf had haar tegen de borst gestuit. Negen jaar geleden haalde Maxi Fonzie weg bij de fokker. Wat een ellende in het begin. Bijna ieder uur gingen bij puppy Fonzie de sluisdeuren open. Ze had er niet aan gedacht een mandje te kopen en een hondenriem. Ze kwam bij de fokker met enkel goede bedoelingen. Uiteindelijk was het nog best goed gekomen. Fonzie werd haar vaste disgenoot. Ze hield van zijn geslurp en gesmak. Het klonk intens genietend. Helaas hield zijn hart het dit jaar voor gezien. De staande klok had net de twaalfde slag geslagen, toen Fonzie een keer kreunde en meteen vertrok. Ze overgoot zijn lijf met tranen, wiegde het in haar armen tot ze stijf werd, stond op en nam een besluit. Ze ging naar de winkel, liet zich voorlichten, schafte een 3D printer aan en maakte meteen een 'bouwtekening'. Twee weken later had ze verrukt haar nieuwe Fonzie uitgeprint. Op internet vond ze, na lang zoeken, het juiste slobbergeluid.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een originele invulling! Je eerste alinea is heerlijk tenenkormmend. (Ik denk alleen dat ze de cd-speller aanzet, niet het geluid.) Je tussenzin vind ik persoonlijk fenomenaal. In je laatste alinea wil je misschien iets te veel vertellen; ik denk dat je hem strakker kunt schrijven, met minder informative over de aanvang van de relatie. (En ik verbaas me dat 'een' schuingedrukt staat.)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed zoals je met het irritante gebabbel van de HP mijn aandacht trok, langzaam mijn idee van een verwend snotjoch naar een (verrassend!) hond liet gaan. :thumbsup: Het laatste stuk kan m.i. ook strakker maar heeft iets onderhuids. Is de vrouw een feeder en is de hond aan een hartaanval overleden wegens overgewicht? Goed bedacht! De techniek staat gelukkig voor alles zodat er een tweede Fonzie hoeft te worden aangeschaft! Originele invulling! :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, wat een fantasie heb jij, ongelooflijk. Raar verhaal, maar toch graag gelezen. Hoe eenzaam kunnen mensen zijn, hè? :crybaby:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij de eerdere commentaren, héél origineel maar niet zo 'over de top' dat het niet waar zou kunnen zijn. En dat maakt het naast humoristisch absurd, ook schrijnend. Petje af!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, je neemt me in de eerste zinnen twee keer in de maling. Eerst denk ik dat een gewieberde mama Maxi tegen haar kind praat en dan denk ik dat Maxi een hond is door haar dribbelen. In je laatste alinea ben ik het met @schrijvenmaar eens dat de informatie (te) overvloedig is. Al met al ben je een rare schrijfster ;) die ik graag lees. Eenzame, zwarte humor.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Dankjewel :) . En zoals gewoonlijk heb je weer volkomen gelijk. Ik heb de tweede alinea ingekort en de CD aangezet. Die schuingedrukte 'een' kan waarschijnlijk ook weg. Denk ik nog even over. Bedankt voor je mooie commentaar en aanwijzingen!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, alias Sherlock Holmes, Dank voor je duim en voor 'originele invulling'. Negen jaar is inderdaad te jong voor een kleine hond om al dood te gaan. Die kan de vijftien wel halen. De techniek staat voor alles (behalve menselijkheid) ;) Ik heb een strakkere versie van de tweede alinea gemaakt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, Bedankt voor je fijne commentaar. Het zou inderdaad waar gebeurd kunnen zijn; misschien is het volgend jaar, zo rond deze tijd, al wel waar gebeurd. Petje af? Oké: show, don't tell ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Nou ja zeg, "een rare schrijfster"! :confused: Ik vat het maar op als een compliment want je schrijft vervolgens dat je me graag leest. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En zoals gewoonlijk heb je weer volkomen gelijk.
Uiteraard. Vertel jij het mijn man? ;)
Ik heb de tweede alinea ingekort en de CD aangezet..
waar?
Die schuingedrukte 'een' kan waarschijnlijk ook weg. Denk ik nog even over.
Ik ben benieuwd naar je overweging.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Nee, ik wil geen blaren op mijn vingers. De herschrijf staat onder de originele versie. Gemist? Of heb ik zelf iets gemist? Zucht. Jij en Mili zijn de ergsten. Ik verdenk jullie van van alles, maar ja, ik ben natuurlijk al een achterdochtig type.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg de kriebels van die troetelwoorden. Dacht eerst dat het om een kind ging maar zelfs voor een hond....Je hebt een aparte schrijfstijl, dat wel. Moet er vast nog aan wennen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg de kriebels van die troetelwoorden. Dacht eerst dat het om een kind ging maar zelfs voor een hond....Je hebt een aparte schrijfstijl, dat wel. Moet er vast nog aan wennen.
Mad, Bedankt voor het lezen en reageren. Bedoel je aparte schrijfstijl of aparte invulling van de opdrachten ? Mijn moeder zei altijd: "Alles went, inclusief ophanging." En, nou ja, er hangen geen appels aan een perenboom.