Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#74 - Wat doe je nou

“Wat doe je nou?” Geschrokken keek hij haar aan. “Wat?” vroeg ze. “Dat kan toch niet.” “Waarom niet?” “Het hoort niet!” Vanuit zijn ooghoeken keek hij rond, verwachtte dat tientallen ogen op hun tafeltje gericht zouden zijn, maar niemand leek ook maar de minste interesse te hebben. Ze haalde haar schouders op. “Het is niet hygiënisch,” zei hij. “Hoezo niet,” zei ze, “de mensheid heeft duizenden jaren met zijn handen gegeten. Nooit een probleem.” Hij wist even niet wat hij moest zeggen. “Je ziet je eten, je ruikt je eten. Waarom zou je je eten niet voelen? Voelt lekker.” Stilte. “Hoe eet je dan je soep?” “Daar kom je wel achter.” Hij wachtte even. Legde dan zijn bestek resoluut naast zijn bord. Graaide met zijn hand in de boeuf bourguignon. Bracht het naar zijn mond. Staarde naar zijn handen. Voelde dat die zich losmaakten van de rest van zijn lichaam. Werd zich bewust dat zij naar hem keek. Verborg zijn afschuw. Probeerde een zelfverzekerde glimlach, maar wist dat dat niet lukte. “Dit wordt niets,” zei ze. “Nee?” vroeg hij. “Na vanavond zien we elkaar nooit meer.” Even stilte. “Nee, waarschijnlijk niet.” Daarna pakte hij zijn servet, maakte zijn handen zorgvuldig schoon, en besloot van zijn maaltijd te gaan genieten. Met bestek.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, ik heb gelachen van herkenning omdat ik, zoals jouw hp, ook wel eens met mijn handen at. Alleen, ik had het aangekondigd. Ik denk dat het ook wel aan het gezelschap ligt. ;) [Probeerde de afschuw van zijn gezicht om te toveren in een glimlach, maar een deken van onzekerheid hing over hem heen.] Deze zin vind ik nogal typisch. Hoe weet de hp dat er afschuw op zijn gezicht ligt, die wil omtoveren en dan komt er een deken? Typo: nog een u in de bourguignon. Humorvolle weekopdrachtinsteek. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste GS, Op de een of andere manier voel ik een heerlijke humor onder je tekst. Ietwat rauw. Zit dat in al je teksten? Op sommige plaatsen mag je de tekst meer het werk laten doen. Minder uitleggen. Voorbeelden: > de toevoegingen 'verbazing' en 'schalkse lach'. De dialoog laat de verbazing en lach al voelen. > Hij nam een beslissing. Dit mag je weglaten. In het volgende deel komt duidelijk naar voren dat hij deze beslissing genomen heeft. Een glimlach voor het einde van je verhaal. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De onhandigheid van de situatie is erg leuk beschreven. De kritiekpuntjes zijn wel terecht. Originele invulling.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag gs, een heel originele invulling van de opdracht. Het kan heel bevrijdend zijn eens met je vingers te eten, ik heb het gisterenavond nog uitgeprobeerd. Ik was door omstandigheden alleen op restaurant , dus ik kon heerlijk mijn gang gaan! Heeft het personeel mij stiekem in de gaten gehouden? Natuurlijk, het is in feite "not done", maar dankzij jouw bijdrage had ik een deugddoend eetmoment waarvoor mijn dank. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ook ik las je met een glimlach en ook wat mij betreft kun je toevoegingen als 'verbazing' en 'innerlijke strijd' beter weglaten, en de zin met de deken van onzekerheid heroverwegen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor de reacties @Mili, @ambilicious, @bartsnel, @schrijvenmaar: ik heb de gewraakte zinsneden verwijderd @Blavatski: alsjeblieft niet vertellen aan mijn kinderen! @ambilicious: al mijn teksten zijn doorspekt met humor; het is alleen heel moeilijk om lezers te vinden die dat doorhebben.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees de herschrijf waarschijnlijk en dat vind ik een goed, vlot lezend stukje. Gelukkig zijn ze eerlijk tegenover elkaar. ;) Vooral leerzaam om te zien hoe je in het begin twee keer een dialoog label gebruikt om de dialoog duidelijk te maken. M.i. kunnen de anderen dialoog labellen weg. De humor is mij wel duidelijk :D Dit gerecht wordt ook een knoeiboel met de handen etend. :nod: