Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tupperware #72

Oh Lena, wat heb je je huis verwaarloosd. Het voelt als een halve eeuw dat ik je voor het laatst zag. In realiteit is het misschien vijf jaar. Ik respecteerde je enorm. Je nam me in huis nadat moeder overleed aan die verdomde voedselvergiftiging. Zij mag me gedragen hebben, jij hebt me gemaakt tot de persoon die ik ben. Onze oude vriend bromt nog steeds. Ooit glinsterde de mooie zilveren letters, Bosch. Nu zijn ze in staat van verval. Weet je nog waarom je voor deze koos? Juist, je obsessie met Hieronymus Bosch. Ook al heeft het geen ene moer met hem te maken. Auw. Altijd krijg ik een opmieter van het handvat. Ik kan je gelach horen: “Het is de Duivel die nieuwsgierige jongetjes straft.” En nieuwsgierig was ik zeker. Wat verwachtte je op die leeftijd? Nog nooit was ik zo gespannen bij het open van de koelkast. Heerlijk die ijzige kou. De oude vertrouwde Tupperwarebakjes, respect Lena. Daar is die van mij; rode deksel, met een sticker van een bloem erop. Jij nostalgisch wicht, nu maak je me ook nog emotioneel. Je handschrift is wel wat achteruit gegaan zie ik, maar wees gerust ik kan het goed lezen. Suzanne (bloemist) 22-05-2015, gemalen. Deze is van drie dagen terug, je appetijt was je blijkbaar nog niet verloren. Mijn vingers trillen… Heb je nu je zin? De geur, o mijn God, de geur. Mijn smaakpapillen staan op springen. Als het op het kruiden van vlees aankomt blijf je met stipt op nummer één staan, Lena Dahmen. Zelfs na veertig jaar kan ik je daarin niet evenaren. Ik zie dat je nog een cadeautje voor me hebt achtergelaten. Voor Jeff, Laat het je smaken. Liefs Lena. Petrov (buurman) 23-05-2015, onbewerkt.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Intrigerend! Een luguber verhaal over mensenvlees in Tupperware bakjes? Tenminste dat is mijn associatie bij de titel in combinatie met de auteur en aan het einde van het verhaal. Een echte Richard. :thumbsup: ( Twee maal -nog steeds- gebruikt: vind ik minder fraai. ) Ik heb ook een poging gedaan. ;)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Binnenkort samen een keer een party bezoeken? Jij voor de menselijke restjes en ik voor de koeien en de varkens? Lijkt me gezellig. Wat ben je toch een lugubere Limburger... O nee, toch niet. De tante jatte natuurlijk de koelkasten van de buren leeg. Duh! Wat denk ik toch altijd van je :).

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten Modern horrorverhaal - want met een vleugje humor, dat maakt het goed verteerbaar. De klassieke zijn altijd zo zwaar op de hand :) deze zin klopt niet:
Het voelt aan als een halve eeuw toen ik je voor het laatst zag
waarschijnlijk bedoel je: 'het voelt als een halve eeuw geleden dat ik je voor het laatst zag'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, weet dat ik je lees. Voor de rest ben ik onmachtig om maar iets te roepen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje dank je voor het lezen en je correctie, ik zag dat het meerdere nog steeds waren, goed opgelet :) @Annemieke, jouw visie vind ik mooi, het is alle leeftijden versie :) @JP, dank je, had inderdaad iets van Edgar Allan Poe in mijn hoofd toen ik het schreef :) @Mili, dat vind ik al fijn om te horen :) @Meta Excuses :)