Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 - Oogcontact

Richard was op een feestje en verveelde zich stierlijk. Opeens zag hij zijn oude vriendin Polly staan en keek haar meteen diep in haar ogen aan. Zij beantwoordde zijn blik met dezelfde diepte en hij kwam dichterbij. Haar vriendin keek echter mee en counterde de wederzijdse blikken, wat Richard een beetje terug deed deinzen. Zo gebeurde dat een paar keer en Polly besloot haar vriendin even ergens anders naar toe te sturen. Ze kwamen nu dichter tot elkaar en praatten over de tijd die verstreken was tussen nu en hun laatste ontmoeting. Uit dat gesprek bleek dat ze beiden vrijgezel waren. Toen ze uitgepraat waren, dansten ze de hele avond met elkaar, waarbij het leek of de rest van de mensen om hen heen niet bestonden. Bij het afscheid zoenden ze elkaar op de wang en maakten een vervolgafspraak voor het komende weekeinde, dat ze dan volledig met elkaar zouden doorbrengen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Poeh, dat komt op mij over als een afstandelijke verslaglegging. De eerste zin is volledig Tell en trekt me niet in het verhaal. Als lezer voel ik geen vlinders omdat het vanuit de algemene verteller is geschreven. Hoe zou het zijn als je vanuit Richard schrijft? Ik hoop voor de personages dat bij de vervolgafspraak de spetters ervan afvliegen! ;)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zinnen als 'Ze kwamen nu dichter tot elkaar en praatten over de tijd die verstreken was tussen nu en hun laatste ontmoeting' zijn erg algemeen en vertellen mij als lezer niets over de situatie. Als je hier meer inhoud aan kan geven, trek je de lezer mee in het leven van de hoofdpersonen. Waar gaat het gesprek over en voelt het goed, vertrouwd, onwennig? Als je dat vanuit de persoon zelf schrijft, kan ik beter mee gaan leven met de personages.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een duidelijk verhaaltje van opbloeiende liefde, maar ik mis een beetje de emotie en passie. Maar ja, het is natuurlijk ook wel vrij lastig om dat in 10 regels goed neer te zetten.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt inderdaad meer op een idee dat nog uitgewerkt moet worden dan op een definitieve versie. Verslaglegging is inderdaad wel mijn specialiteit, dat is ook wat te duidelijk te zien. De stijl die ik hier misschien het beste zou kunnen gebruiken staat ook wat ver van me af. Ik twijfelde ook of ik wel in moest sturen deze week, omdat ik eigenlijk weer te weinig tijd had. Het herschrijven is er niet van gekomen. Misschien is het toch een idee om alleen mee te doen als ik daar voldoende de tijd voor kan nemen.