Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 Net vertellen maar vertonen

De ochtendzon valt door het raam op de grote ellipsvormige leestafel van de bieb. Haar koffie staat naast haar laptop en ze geniet van de rustige atmosfeer, tot … Een niet te jonge god loopt op de tafel af, kijkt haar recht in de ogen, glimlacht, gaat zitten en verdwijnt in een boek. Holy moly, vlinders ontwaken in haar buik, het bloed stijgt naar haar wangen. Een mooie man met een mooi boek! Ze kijkt zo onopvallend mogelijk scheel om de titel te lezen: iets van Milan Kundera, toe maar! Zijn telefoon bliept en hij loopt een eindje van de tafel weg terwijl hij opneemt. ‘Sjezus, Deb, wat mot ’t nou weze, Koch of Koendra of die andere gast?’ Pats, ze klapt haar laptop dicht, de vlinders zijn alweer dood. Op weg naar de uitgang, leest ze de titel van zijn boek dat opengeslagen met de kaft naar boven ligt: de ondraaglijke lichtheid van het bestaan.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaaltje! Ik zie een paar dingetjes die ik anders zou doen. - grote ellipsvormige leestafel: grote voegt niet zoveel toe, kan weg - tot … Een niet te jonge god loopt op de tafel af, >> tot dat..Een niet de jonge god op de tafel af loopt, etc. de vlinders zijn alweer dood.: is overbodig. Dit blijkt uit context. Graag gelezen

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie Eline. Dat van die tafel ben ik wel met je eens, die andere dingen ga ik nog eens opnieuw bekijken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben geen lezer en daarom ontgaat me de clou helaas. :( Wat moet ik me voorstellen bij een - niet al te jonge god-? In de eerste zin zet je een mooi sfeervol beeld neer. :thumbsup: