Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#71 - Perplex

Dat was een wel heel verrassende uitspraak, en ook zo volkomen niet ter zake; ze stond er even perplex van. Ze zag de alertheid terug in zijn ogen, heel even, want daar dwaalde zijn blik alweer af, naar iets dat zich ver, ver achter de witte muur bevond. Ze besloot dat er vandaag niets zinnigs meer met hem te beginnen was. We zijn klaar, zei ze, en toen met een vriendelijke glimlach: ik zie je volgende week weer. Maar ook die woorden drongen niet tot hem door. U heeft een mooie stem, had hij eruit geflapt, schuldbewust, omdat hij niet oplette. Nu zou hij weer zijn best doen, maar al snel verdween de bril, werden de grijsblauwe ogen tegenover hem bruin, losten de rimpels op, en kwamen de kuiltjes terug in de wangen. Ze zat op de fiets, hield zich vast aan een lantarenpaal, en ze lachte. Een hand op zijn schouder: hier is je jas. Wat, zijn we al klaar? vroeg hij verbaasd.

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassend perspectief, het lijkt een beetje een stalker te zijn. Ik vind het te vaag, ik heb te weinig houvast. De zin "Ze besloot dat het geen zin meer had." is daardoor te onduidelijk. Mijn tip is om er wat meer details in te stoppen, waar speelt dit zich af, wat is de relatie tussen beide personen, etc.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo gs, Het is je wel gelukt om het woord 'verliefdheid' te vermijden, maar verder vertel je heel nadrukkelijk wat je personage voelt. Het 'uitleggerige' van vertellen zit hem juist vaak in het benoemen van emotie-woorden, zoals 'ontboezeming', 'perplex' en 'vriendelijk.' Probeer eens te beschrijven hoe dat eruitziet. Dat is de kunst van het vertonen. Niet altijd even makkelijk, maar je tekst wordt er een stuk interessanter en levendiger door. Succes! Wilma

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je herschrijf gelezen en vul in een patiënt-, en dokters-relatie? Maar wie is er nu verliefd? De dokter die geraakt wordt door zijn compliment of de patiënt die door de stem wordt herinnert aan zijn geliefde? Misschien een tip: De kunst van vertonen kun je oefenen door je verhaal te laten vertellen door een mimespeler: die gebruikt geen woorden maar drukt dmv gebaren uit. Jij als schrijver moet die gebaren subtiel beschrijven. Kijk maar eens wat dat met je verhaal doet. :) Een origineel perspectief en daarom een intrigerende invulling. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hetzelfde gevoel als wakker worden uit een mooie droom. Hier aarde! hoorde hij zeggen. U heeft een mooie stem, flapte hij eruit, schuldbewust, omdat hij niet oplette. Maar eigenlijk sloeg dat nergens op. Even was hij weer op deze wereld. Maar al snel verdween de bril, werden de grijsblauwe ogen weer bruin, verdwenen de rimpels, kwamen de kuiltjes terug in de wangen. Ze zat op de fiets, hield zich vast aan een lantarenpaal, en ze lachte naar hem. Hij voelde een hand op zijn schouder. Hier is je jas. Wat, zijn we al klaar? vroeg hij verrast.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zit veel in dit kleine stukje. Mooi hoe je de transformatie beschrijft die in het hoofd van de jongen plaatsvindt.