Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 70 Ontbijt der nachtspoken

20 oktober 2015 - 17:00
Waarom moest ik zo nodig topfit afscheid nemen van een dag die nooit meer terugkomt, uren horizontaal woeste dromen verwerken, me helemaal kapot uit een bed slepen? Daar gaan we maar weer, waar zit ik toch weer? Gladde tegels dragen voeten, glas in hand geeft zoet vocht vorm. Koelte, blijf. De lepel moet uit de jam, de lepel moet uit de jam, de lepels. Niets beweegt. Alles verdubbelt. Slapen, wat moet ik er mee? Regelmaat. Ik moet meer regels. Of zijn het woorden? Wat krijg ik er nog uitgeperst? Sap. Ja lekker. Nee, koffie. Eerst koffie. Nog twee. Goedemiddag, dag.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 oktober 2015 - 21:47
Dag Elyse, ik vind dit een zeer vreemd opstaanverhaal, maar heb het toch graag gelezen. Het is zo weer eens iets heel anders en ik lees er mooie vondsten in, zoals glas geeft zoet vocht vorm. Prachtig. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 oktober 2015 - 21:55
@Elyse, honderd woorden van een onrustige reizigster die op bizarre tijden tegen haar wil moet slapen. Je eerste zin zette mij tot nadenken. Het is an sich een wrede, verbijsterende en ook intens droevige zin. Daarna volgt chaos.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2015 - 2:20
@Blavatski, het is iets anders, steeds in den vreemden. Verwarrend meestal. Nou ja, alleen bij het opstaan dan, tot de mist in mijn hoofd optrekt. Dat kan even duren. Maar dan krijgt ook de rest wel weer vorm. Bedankt voor je mooie compliment. @MIli, ik dacht, ik zeg het niet, van die chaos. Voor jou kan ik ook niets verbergen. 8) De toepassing van de eerste zin: altijd. Droevig of niet, het is mijn lot. Ik kan van geen dag afscheid nemen. Slopend kan het zijn. Toepassing van de chaos: ook altijd, maar die kan alle vormen aannemen. Deze was in Soedan. Het was er snikheet en de tegels waren verblindend wit en glad. Vaak weet ik niet waar ik wakker word. Soms loop ik tegen muren. @ Annemieke, ja vond je het niet vattend voor een warhoofd? Nog twee koffie of twee woorden/regels? :ninja: Dank weer voor je reactie! :{}