Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 70 - Ik heb pijn dus ik leef

Vannacht werd ik gebeld. De wektoon verbrak mijn sacrale stilte. Kramp schoot in mijn kuiten die ik huilend en vloekend van me aftrapte. De huid op mijn hoge wreef scheurde en mijn tenen verdwenen als bij ingebonden Chinese voetjes. Niemand die op mijn weerwolvengejank reageerde. Uitgeput liet ik mij in doordrenkte kussens zakken. Door geronnen nagesnik zag ik de ochtend gloren. Mijn huis is van glas en vol van illusies. De eerste pimpelmeesjes kwamen aanwaaien. Ik heb een vogelflat voor ze gemaakt. Achter doorboorde rondjes vinden zij vogelpindakaas. Ik koester mijn voetjes en rek me niet uit. De telefoon gaat.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Wederom intrigerend want wie belde er? Zelfs twee keer of twee keer een ander? Kramp- vreselijk! Hoewel jij het weer mooi beschrijft. :nod: Ik zal onze postduif vertellen dat er een vogelflat met pindakaas op hem wacht! ;)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vreemd verhaal, Milli, maar toch mooi. Erg, hè? Die nachtelijke krampen in je kuiten! Herkenbaar. Ik zie hier meeuwen rondcirkelen als ik opsta! :o en leg stiekem brood op de vensterbank want dat mag eigenlijk niet!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
He je ook een lage wreef? Kan wel, hoor. ik ben niet zo goed op de hoogte. Begrijp ik het goed dat je de telefoon niet opnam door de kramp. Je bent je dus doodgeschrokken door dat nachtelijke intermezzo. Haha. Vogelpindakaas is nieuw voor me. Is dat een beetje te eten? Toch wel lief dat je een flat voor ze gemaakt hebt.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, Tijd voor een trip naar de Intratuin. Misschien organiseren ze daar wel een vogelpindakaasproeverij. @Mili, Een -misschien wat beknopte- zoektocht op Google bracht mij niet de betekenis van nagesik. Wat is dat?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien ligt het aan mij, maar ik lees dat er een naaste is overleden Maar daarnaast is het voor mij persoonlijk net iets te cryptisch en chaotisch of misschien wel daardoor

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal komt heftig op me over... er zit veel meer onder het gevloek en gehuil dan alleen de kramp? Zo voelt het voor mij namelijk en dat vind ik mooi. Je laat me met vragen achter. Het glazen huis vol illusies..... prachtig!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, je maakt vorderingen; dit keer begrijp ik er al iets van. Dat tenen verdwijnen als bij ingebonden Chinese voetjes kan ik me voorstellen bij kramp in de voeten, niet bij kramp in de kuiten. Doordrenkte kussens in bed. Doordrenkt waarmee? Wordt er zoveel gesnikt in bed of zijn andere lichaamssappen er de oorzaak van? Dat laatste telefoontje is raadselachtig. Wie zat daar achter?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mill, Ik lees hier dat je een naar bericht hebt gehad. Dan huilend en met kramp de zon op zien komen. Mooi en gevoelig beschreven. Toch overviel mij het gevoel dat je erg probeert bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken die soms mooie beelden schetsen (sacrale stilte, doordrenkte kussens, geronnen nagesnik, doorboorde rondjes), maar ook onduidelijkheid kunnen scheppen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, van een voet met een hoge wreef is het peesblad in de voetzool gespannen en de tenen hebben de neiging in een klauwstand te gaan staan. De kramp kwam door het overgaan van de telefoon. De vogelflat is gemaakt van kistjes van een overbekende slijterij. Ik heb er een visje aan gehangen waar de pimpelmeesjes op wiebelen. Dank voor je geïnteresseerde reactie. @Marietje, ik vermoed, hoe saai, dezelfde die belde. Als ik vergeet mij offline te zetten, gebeurt het dat zij dat doen. Onze postduif past niet in de gaatjes. Ik zal een ander warm bad voor hem voorbereiden. :nod: Dank je!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, de krampen zijn niet te harden. Komt er wel eens een meeuw bij je binnenvliegen? Ik hoop het niet voor je. Hier komt van alles binnenvliegen en/of -wandelen. Dank je. @Annemieke, nagesnik van snikken, uitsnikken, zoiets. Het is een gek woordje om te lezen, dat zie ik wel in. Dankjewel. @schrijvenmaar, nu maak je het te bont, zo ver ben ik nog niet heen. ;) @Resa, mijn fan van deze week. :) Het is inderdaad nogal gelaagd. Heerlijk te lezen dat je dit aanvoelde. Merci.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, liefste aap van de hele wereld, het heeft recent bij me toegeslagen. Ik weet er alles van. Voeg hier de balletvoetjes met hoge wreef aan toe, en het drama is compleet. De kussens zijn simpelweg doordrenkt van haar tranen. Het is dan ook heel pijnlijk. En zoals ik @Marietje zei, het is een kwestie van online of offline staan. Dankjewel. @Turtle, je kent me nog niet. Ik ben dol op drama. Ik probeer geen bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken, ze komen spontaan los. Daarnaast zie ik Sol als mijn speeltuin. Wie weet ben ik de volgende keer zo sober als een non. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, nee, natuurlijk niet. Het is toch meer dan logisch dat die naar de kramp verwijst?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, nee, natuurlijk niet. Het is toch meer dan logisch dat die naar de kramp verwijst?
Logisch wel, grammaticaal niet ... Sedert ik die nevel probeer te slechten, ben ik kritischer geworden, geloof ik. Niks van aantrekken. Uiteindelijk geeft iemand me een knal tegen mijn kop. Nu die niet meer van steen lijkt, voelt die minder hard.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mill, [...]Toch overviel mij het gevoel dat je erg probeert bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken die soms mooie beelden schetsen (sacrale stilte, doordrenkte kussens, geronnen nagesnik, doorboorde rondjes), maar ook onduidelijkheid kunnen scheppen.
Hmmm, ik ben een notoire criticus van b.n. Hier vind ik ze functioneel, hoewel ze de schrijver wel naar de oppervlakte brengen. "Geronnen nagesnik" vind ik wel "mooischrijverij" maar soms moet je de schrijver niet te hard vallen. In dit geval wel, want van @mili verwacht je perfectie. Waarom weet ik niet; het voelt gewoon zo :).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, hoe had ik de bewuste zin grammaticaal wel juist moeten neerzetten? De kramp die in mijn kuiten schoot, trapte ik huilend en vloekend van me af? Ik houd van jouw kritisch zijn omdat je me zoveel leert/leerde. En hoe zit het dan met: [Nu die niet meer van steen lijkt, voelt die minder hard.]? De knal of de kop? :) Geronnen nagesnik: de aparte (in de zin weinig geziene) woorden boeiden me. Niet om aan mooischrijverij te doen want dat doe ik niet bewust. Het zijn samengeklonterde wimpers waardoor je weet dat je 's nachts gehuild hebt. Dank je hartelijk voor je feedback. Ik wil en ga beter schrijven. ***duiveltjes in mijn hoofd omleggen***

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Mijn huis is van glas en vol van illusies. De eerste pimpelmeesjes kwamen aanwaaien. Ik heb een vogelflat voor ze gemaakt. Achter doorboorde rondjes vinden zij vogelpindakaas.' Mili, deze passage vind ik van een breekbare schoonheid die bij mij diepe ontroering maar ook verdriet losmaakt. Hier draait alles om. Pimpelmeesjes bewaren de illusie in het ochtendgloren. De geluidsgolven van de beltoon, de harde werkelijkheid, breken de stilte en het glazen huis. Verkrampen en verscheuren je. En niemand die je hoort. Het zo graag willen geven en bijna barsten van ingehouden, opgekropte liefde tegen wil en dank. Die liefde die zich toont in een vogelflat. En vogelpindakaas.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, Nee, heel logisch eigenlijk dat nagesnik. Op onlogische wijze wilde het bij mij niet landen (ik heb er zeker vijf minuten over zitten denken :o).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, dank voor je mooie feedback. Ik ben waus van meesjes, in hun diversiteit zijn het net mensen. De leukste vind ik die op het visje gaan schommelen. Dat zijn de durfallen. :) @Annemieke, leuk toch, minuten aan een woordje wijden?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Mijn huis is van glas en vol van illusies. De eerste pimpelmeesjes kwamen aanwaaien. Ik heb een vogelflat voor ze gemaakt. Achter doorboorde rondjes vinden zij vogelpindakaas.' Mili, deze passage vind ik van een breekbare schoonheid die bij mij diepe ontroering maar ook verdriet losmaakt. Hier draait alles om. Pimpelmeesjes bewaren de illusie in het ochtendgloren. De geluidsgolven van de beltoon, de harde werkelijkheid, breken de stilte en het glazen huis. Verkrampen en verscheuren je. En niemand die je hoort. Het zo graag willen geven en bijna barsten van ingehouden, opgekropte liefde tegen wil en dank. Die liefde die zich toont in een vogelflat. En vogelpindakaas.
Amen.