Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#70 Opstaan

Wakker, verdorie. Het enige voordeel is dat er een eind aan een vervelende droom komt. Ik kijk op de wekker. Drie uur. Mooi het klokje rond geslapen. Elke dag kost het opstaan me meer moeite. Slapen is een zegen. Je voelt niets en je hoeft niets. Met tegenzin begin ik aan mijn dagelijkse routine. Ik ga zitten en tel tot honderd. Nu de rest. Als ik aan het vervolg denk, laat ik me weer vallen. Het kussen protesteert niet. Een paar uurtjes extra rust zal me goed doen. Ik sluit mijn ogen en zie wel wanneer ik weer wakker word.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, we hebben allebei de titel "opstaan" uitgekozen, maar er is een groot verschil tussen de afloop van het opstaan. Mooie zin waarin het kussen vermeld wordt. Zal er morgenvroeg aan denken! :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je dan niet dat (schappen) tellen een manier is om in slaap te komen? Leuke invulling! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, waar is je levenslust gebleven? De klok rond slapen doe je later, als niets meer kan. Nu moet je leven en dat doe je wakend. Toe, vooruit met de geit. Heb je je boek al af?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben inderdaad een slaapkop. Ik zit een beetje vast met mijn verhaal. Dat komt niet door mij maar door proeflezers. Die vinden sommige dingen niet logisch. Ga ik voor mezelf of voor logica? Ik vind dat in een verhaal alles wel kan. Zij niet. (Uren geen internet gehad)

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tja, Mooi geschreven, je hebt voor mij de emotie van het liever in bed willen blijven liggen heel goed over weten te brengen. Ik moest gelijk denken aan de volgende quote: 'The antidote to exhaustion isn't rest. It's wholehartedness'. ~ David Whyte

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, waarom moet jij in vredesnaam om drie uur opstaan en tot honderd tellen? Ik word er nu al doodmoe van. Het is volkomen logisch dat je dan weer in slaap valt. Zie? Je bent helemaal logisch! Gewoon doorgaan met dat boek.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die energie heb ik dus ook niet. Het is verzonnen, hè? Dat tellen bedoel ik, de rest niet. Slapen is een hobby van me.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tja, Opstaan met frisse tegenzin. En dan toch maar weer toegeven aan dat lekkere warme bed. Leuk en herkenbaar. Met een glimlach gelezen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie je zo liggen, wat een schatje, ik zou je niet meer wakker maken... of toch wel, om af en toe even te lachen. Dat maakt het leven nog meer de moeite waard

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi beschreven zeg! Ik herken er wel het gevoel in, van dat je je achter de gordijnen wil verschuilen. Een ritme van 3 tot 3 daar word je volgens mij ook wel heel erg moe van. Een goede reden om nog wat te slapen dus!