Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 70 opstaan

“ AAIIJAJAIJAJAI, OEIOEIOEI.” Iedere ochtend wordt je gekreun luider. Zijn het je spieren die tegenstribbelen of zijn het de gewrichten? Die twee mogelijkheden moeten elkaar onlangs de hand hebben gegeven. Er zijn ochtenden waarin de pijn zich koest houdt en je als een jonge meid zingend door de keuken walst. Maar deze ochtend was een ramp. Je kijkt in de verwijtende smeek-ogen van de hond. Er moet één en ander op het grasveld gedeponeerd worden! Je strompelt naar het toilet. Met lodderogen kijk je even later jaloers naar het soepele hondenlijf dat zich over het gras schurkt. Kreunend van genot.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook al zo'n grappig ochtendritueel verhaal... ook al is de pijn van het opstaan en gewrichten/spieren voelbaar...gelukkig is het niet elke zo ;)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, leuk verhaal van een aan slijtage onderhevig persoon. Maar waarom wissel je tt en vt om beurten af. Ik zou er één tijd van maken.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die jaloezie op soepelheid kan ik me wel voorstellen, dat hondenlijf wat minder, ik ga voor de soepele poes. Maar wel een heel leuk verhaal

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je fragment. Zonder dat je het letterlijk schrijft, lees ik duidelijk in je verhaal dat je ouder wordt. Goed! Alleen ik tel (inclusief aaijai oeioei) 99 woorden. Als je voor de 100 gaat, kijk je nog een keer goed naar je hele verhaal. Laat ik beginnen bij je begin: door ‘wordt’ te gebruiken begin je passiever dan nodig. “Iedere ochtend kreun je luider” is actiever. Leuk trouwens dat je verhaal met zo’n opening nog alle kanten op kan. Vervolgens wissel je telkens tussen verleden en tegenwoordige tijd. Probeer één tijd aan te houden, de tegenwoordige is een goede keuze. Er is één zin waar ik echt over val: ‘Die twee mogelijkheden moeten elkaar een hand hebben gegeven.’ Die zin past niet bij de rest van je verhaal. Zou de zin trouwens nooit gebruiken. Je schrijft beeldend, je verhaal is in beweging, en dan ineens twee mogelijkheden die elkaar een hand geven. Zie je het voor je? Natuurlijk snap ik wat je ermee wil zeggen, maar als je schrijft wat je bedoelt, wordt je tekst sterker. Nog een pluspunt om af te sluiten: je hebt je verhaal rond geschreven!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijfcoach Nina Blanken , fijn dat U zo'n positief en uitgebreide feedback hebt gegeven. Ik knoop alle op-en aanmerkingen en pluspuntjes goed in mijn oren. En hoop er in de toekomstige opdrachten mijn voordeel mee te doen. Ik heb er 100 woorden van gemaakt. :o En de tijden aangepast, hoop ik toch!