# 69 Vooruitziende blik?
Zodra ik de boekhandel binnenkom loop ik gehaast naar een presentatietafel midden in de winkel.
Er staan 6 verschillende romans uitgestald op een gezellige manier en ik zie het boek staan. Zorgzaam pak ik pak het op. Ik streel de kaft alsof het een kitten is, zacht en licht. Mijn wijsvinger gaat over de letters van de titel en de naam van de auteur.
Ik voel een tinteling door me heen gaan. Ik draai het boek rond in mijn handen.
De afbeelding op de voorkant beneemt me de adem en mijn ogen schieten vol tranen. Ik kijk naar de achterkant en lees. Het klopt. Ik slik. Mijn hart gaat sneller kloppen. De adrenaline raast door mijn lijf. Ik wil springen, juichen, rennen maar houdt me in.
Ik spring minimaal op en neer en druk het boek dicht tegen mijn borst. Ik maak een vuist en roep eenmaal “Yes” door de winkel. Een medewerker glimlacht naar me omdat hij me al voor de vierde keer ziet deze week bij ditzelfde tafeltje. Ik voel dat mijn wangen rood kleuren. Ik kijk weer naar het boek en sla het open. Net als op de voorkant staat ook hier mijn naam. Al die woorden die er in staan heb ik geschreven. Het dringt mondjesmaat tot me door dat het gelukt is, dat het klopt. Er groeit iets van vertrouwen in mij.
Morgen sla ik eens een dagje over.
Ik kan me iets voorstellen
Een mooie droom? Uiteraard
De vreugde spat er van af.
Ha Resa, Wat een mooi verhaal
Leuk verhaal! Ik word er ook
Mooi. Het laatste stuk is
Dank voor jullie leuke