Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mercedes SL 300 #69

Ik had niet eens wat met auto’s. Nada nothing rien. Toch viel mijn oog op de Mercedes SL 300. De witte glans, de rode bekleding, het feit dat het een cabrio was, ik moest hem hebben. Mijn moeder keek me verbaasd aan. ‘Die? Weet je het zeker?’ Driftig knikte ik mijn hoofd. ‘Oké, maar dan is het geld wel op.’ Ik hoorde haar woorden niet meer, mijn gedachte lag helemaal bij de auto. Mijn moeder betaalde met haar creditcard. Ik wilde mijn nieuwe Mercedes aanraken maar mama tikte me op de vingers. ‘Nee, nee. Over twee weken ben je pas jarig.’ De tijd ging om, traag, zo traag als maar kon. Geduld is nooit één van mijn sterkste kanten geweest. De geur van vers gebakken croissants maakte een einde aan de langste twee weken van mijn leven, binnen no time zat ik kaarsrecht in mijn bed. Ik wilde nog even naar het toilet voordat moeder me naar beneden zou roepen, maar door alle spanning hield ik het op. Het was wachten op de verlossende woorden. Na wat leek op een eeuwigheid ging de trapdeur open. ‘Lieverd, ontbijt is klaar en er staat iets moois op je te wachten.’ Dat ontbijt kon me gestolen worden. Als een mini Chuck Yeager vloog de trap naar beneden. Met een blik van een waanzinnige die net uit het gekkenhuis was ontsnapt stond ik in het midden van de huiskamer. Mijn vader en moeder knuffelden me en zeiden iets van, proficiat enz. Ze wisten dat ze me niet langer konden laten wachten en overhandigde mij een mooi ingepakt cadeau. Zonde, want binnen twee seconden was het voorbij. Zielsgelukkig staarde ik naar de doos, Burago schaal 1:18, met daarin mijn eigen Mercedes. Ondertussen had ik al in mijn broek geplast, maar het was het waard.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik maar denken: een Mercedes past toch niet in je hand, DUH. Het bleek een schaalmodel. Ik had het uiteraard kunnen weten. Een verhaal van onRichardachtige proportie. Voor je het weet vertel je me nog dat je bent veranderd in een bananen etende vegetariër.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf niets met auto's (behalve misschien met een rode Plymouth Fury met whitewallbanden) , dus ik moest even googelen. Maar toen zag ik het dan ook helemaal voor me en je hebt mij ook in de luren gelegd. Mooi geschreven!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag direct een snoezig klein Richardje voor me, met van die glansoogjes in de speelgoedwinkel, zo lief ... ;) Was alleen even verbaasd over de creditcard, maar denk na het lezen van de reacties dat je de suggestie open wilde houden dat het een echte auto was ... nah, soit

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nyceway, bedankt voor het lezen, gelukkig is het goed overgekomen :) @Bart, dank je, ik heb nog steeds niet met auto's en volgens mij heb ik de Mercedes ooit eens verkocht aan een nieuwe eigenaar... @Schrijvenmaar, je eerste opmerking is bijna exact de situatie die zich al die jaren terug heeft afgespeeld :D. Ik had in de eerste versie eerst Cash geschreven, maar creditcard hield inderdaad de assumptie wat langer vast, goed opgemerkt ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig zeg... ik dacht eerst een volwassen kerel die nog bij zijn moeder woont en tot op het bot verwend wordt. Dit is een heerlijk verhaal. Graag gelezen