Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#68 op het lijf geschreven

wekelijkse schrijfopdracht #68: op het lijf geschreven “Misschien kan ik je eens tekenen. Ik bedoel, het hoeft niet bloot, hoor, maar hier, dit stukje, dit is zo'n ontzettend gaaf stukje.” Zijn vingers glijden over haar sleutelbeen, door haar hals en langs haar kaak. Ze glimlacht. Het hoeft niet bloot. Alsof ze hier niet bloot in zijn bed ligt. Alsof ze zich nu niet bloot door hem laat bekijken, bestuderen. “Je schouders, je nek, het zit echt gaaf in elkaar. Kijk nou, die schaduw. Wat is dit, je sleutelbeen, toch?” “Hm mm.” “Een buitengewoon welgevormd sleutelbeen.” Haar vingers herhalen zijn beweging. Een buitengewoon welgevormd sleutelbeen. Wat een idioot compliment. Ze waren verliefd geweest. Jong en verliefd. Hij bewonderde haar oprecht en intens en sprak zijn complimenten niet uit om haar te behagen, maar omdat hij ze meende. Een welgevormd sleutelbeen. Buitengewoon. Haar hand blijft liggen. De dunne lijnen onzichtbaar onder haar vingertoppen. “Misschien kan het me niet schelen. Ik bedoel, we zijn toch allebei te oud genoeg om te weten dat we een verleden hebben.” Hij kust haar schouder, kijkt kort naar haar op en laat zijn blik nogmaals over haar sleutelbeen gaan. Ze glimlacht. Oud genoeg. Oud genoeg om de realiteit te kennen. Dat was ze niet toen ze het ontwerp van haar grote liefde in haar huid liet branden zonder ook maar een moment te overwegen dat op een dag een andere man het lemniscaat van hun namen zou kunnen aanraken.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je opdracht 67 en 68 heb weten te koppelen. :thumbsup: ;) Leerzaam stukje: ik heb lemniscaat moeten googlen. :nod: In de eerste alinea lees ik vaak het woord bloot. Typo:[we zijn allebei te oud genoeg..] De herhalingen vind ik hier geen toevoegingen hebben. Die laatste zin is schrijvenmaar waardig lang! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ligt de nieuwe vlam een brandmerk te bevoelen waar ook de naam van een ex-geliefde in staat? Ik weet eigenlijk niet of ik het helemaal snap.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Bij de 1e lezing kwam het fragment niet goed bij mij over. Mogelijk vanwege het perspectief (selectieve alwetendheid). De selectie ligt bij de zij -maar dat weet je als lezer pas vanaf de 2e alinea. Met die kennis nog een keer gelezen en dan komt het binnen. Goed gedaan. Het hoeft ook niet altijd chips voor de geest te zijn :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel knap hoe je met de tweede alinea bijna naadloos het verleden in het heden laat overgaan. :thumbsup:

Rol

  • Anoniem
Hallo Schrijvenmaar, Een klein kunststukje, waarin je speelt met de tijd. Dat maakt het tegelijk tot een puzzeltje. Wat hoort bij welke man? Ook na een paar keer lezen, ben ik daar nog niet helemaal uit. Dus laat ik het aan mijn eigen fantasie over en dan nog is het goed. Een paar tips: * "allebei te oud genoeg" - te moet weg * Is het werkelijk gebrand in haar huid? Of gebruik je dit als metafoor voor het je laten brandmerken door je 'eigenaar'? * Je schrijft "het lemniscaat van hun namen". Het is lastig om me daar een beeld bij te vormen. Staan de namen in de vorm van een lemniscaat? Maar dat strookt niet met "de dunne lijnen onzichtbaar onder haar vingertoppen". - Corrie -