Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #68 - Het nieuwe meisje

“En… deze?” Hij voelde haar vinger langzaam over zijn been gaan en draaide zich op zijn zij, zodat ze de ruim tien centimeter lange reep geribbelde huid die dwars over zijn rechterkuit liep, beter kon zien. “Voetbal. Die gast had van die metalen noppen. Zijn nu verboden. Die krengen gaan overal doorheen. Het leuke is, we speelden op kunstgras.” Ze streelde nog steeds met haar vinger over de randen van het littekenweefsel. “Snap ik niet, wat is daar zo leuk aan?” “Het bloed, het gaat er niet uit. Je kunt nu nog steeds zien waar het is gebeurd, net buiten het strafschopgebied.” Hij draaide zich terug op zijn buik. “Vet, dat moet je me laten zien.” Hij moest lachen. De meeste meisjes gruwelen van bloed maar zij was anders. Dit was haar tweede dag op zijn school en ze was hem gelijk opgevallen. Duidelijk een buitenbeentje, maar niet omdat ze nieuw was. Er was iets met haar en hij wilde dolgraag ontdekken wat dat was. Dat ze nu al op haar slaapkamer elkaars lichamen aan het verkennen waren was veelbelovend. “En hoe kom je hier aan?” Hij had twee kleine puntjes gezien, in haar nek, ongeveer drie centimeter uit elkaar. Hij schoof haar donkere krullen opzij om ze beter te kunnen zien. “O, dat is een lang verhaal,” ze bewoog haar hand naar haar nek waardoor boven haar broekriem een streep van haar buik zichbaar werd, “dat vertel ik je la—“ “En dit, wat is dit?” Hij had iets gezien op haar buik en trok haar t-shirt omhoog. Langzaam want hij wist niet hoe ver ze hem zou laten gaan. “Deze?” vroeg ze terwijl ze zelf het shirt tot boven haar BH optrok, “die is van de autopsie.” De nog bloederige streep liep van haar buik naar boven, tussen haar borsten door en vertakte daar naar haar schouders. “Wauw…!” zijn mond viel open in een mix van verbazing en bewondering. De temperatuur leek ineens tien graden te dalen. “Maar… autopsie zeg je? Dat is toch als je…” Ze liet hem alles zien die middag in haar tienerkamer en hij stak er veel van op. Hij kreeg er zelfs een paar littekens bij.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bart, een vampierverhaal met de twee puntjes in haar nek plus bloederige autopsie? !@#$%^&*()_+ Van mij had je de laatste twee zinnen weg kunnen laten. Ik vond je verrassend, intrigerend, je maakte me leesgulzig.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen en je compliment Kahlyn. Mili, je streelt me zoals in het verhaal het litteken wordt gestreeld. Het verhaal stond er in 10 minuten. Met de afsluiting ben ik 24 uur bezig geweest. Ik wilde het heftig maken juist door het luchtig te houden en dus heb ik uiteindelijk dat slot laten staan. Bedankt voor jouw mening. Benieuwd naar andere.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vampierenverhaal inderdaad. Das wel balen voor die vampieren. Ben je vampier en moet je alsnog naar school. Anderzijds als je dan knappe jongens kunt leegzuigen :) Keuzes, keuzes. De laatste twee zinnen. Van mij had je ze weg mogen laten. Ze leken wat mij betreft zelfs niet bij het verhaal te horen. Verrassende bijdrage.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ik heb deze week geen meningen in de aanbieding.
Lekker dan. De aap komt deze week niet uit de mouw. Hoe moet het nu verder dan? Blijven we nu allemaal in ongewisse?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ik heb deze week geen meningen in de aanbieding.
Ik let nooit zo op wat er in de aanbieding is. Wat is de gangbare prijs?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ik heb deze week geen meningen in de aanbieding.
Lekker dan. De aap komt deze week niet uit de mouw. Hoe moet het nu verder dan? Blijven we nu allemaal in ongewisse?
Yep.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ik heb deze week geen meningen in de aanbieding.
Ik let nooit zo op wat er in de aanbieding is. Wat is de gangbare prijs?
Noppes.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik eerst nog aan een onschuldige, onlangs verwijderde nekpiercing denken. Bart wat een schitterend verhaal! Ik vind die laatste twee zinnen juist wel fijn. Als ik iets weg zou laten zou het dit stukje zijn: "Maar... autopsie zeg je? Dat is toch als je..." Voor mij laat juist dat een beetje te weinig aan mijn eigen fantasie over. De vorm van het litteken en de temperatuurt die ineens tien graden leek (? :ninja:) te dalen is m.i. heerlijk suggestief en zou ik liever op zichzelf zien staan. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening in een kostelijk stukje tekst. 8) :thumbsup: @ Dos: Heeft de koekenpan deze week soms weer toegeslagen? Ik zou je graag een aai over je bol geven, ware het niet dat dat je weer 80,- € kapper gaat kosten. En nog meer koekenpangeweld. Kusje dan? :{}

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het mooier vinden als je aan het einde zegt: hij kreeg er zelfs een litteken bij in plaats van littekens. Verder sluit ik me aan bij het vorige commentaar. Origineel verhaal.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat meisje kom ik niet graag tegen in het donker, Bart. Goed verhaal, mooi geschreven ook. Ik zou, als het mijn verhaal was, toch die laatste zinnen weglaten. Het eindigt dramatischer zonder. Je wilt ze liever laten staan begrijp ik uit een vorige reactie van je. Toch denk ik dat dit het befaamde "kill your darlings" is. Eén dingetje dat voor mij minder goed liep: “Voetbal. Die gast had van die metalen noppen. Zijn nu verboden. Die krengen gaan overal doorheen. Het leuke is, we speelden op kunstgras.” Ze streelde nog steeds met haar vinger over de randen van het littekenweefsel. “Snap ik niet, wat is daar zo leuk aan?” Ik zou de tekst ""Ze streelde nog steeds met haar vinger over de randen van het littekenweefsel" ná de tekst "Snap ik niet, wat is daar zo leuk aan" zetten. Je bent weliswaar op een nieuwe regel begonnen met "Ze streelde", toch raakte ik even met de personen in de war. Maar dat is persoonlijk. Technisch is het goed. Met veel plezier gelezen!

Rol

  • Anoniem
Hallo Bart, Een verhaal dat ogenschijnlijk heel normaal begint met het verkennen van elkaars littekens tijdens een intiem onderonsje. Het loopt echter heel anders. Leuke wending. Een paar tips: * Door de laatste zin weg te laten, maak je er een open einde van. Daardoor laat je het vervolg aan de fantasie van de lezer over. * "Dat ze nu al op haar slaapkamer elkaars lichamen aan het verkennen waren was veelbelovend." Ik denk eerder dat dit boven zijn verwachting geweest zal zijn... * "Hij had iets gezien op haar buik en trok haar t-shirt omhoog." Door deze zin ging in mijn gedachte het t-shirt volledig omhoog. Om vervolgens door deze zin "Langzaam want hij wist niet hoe ver ze hem zou laten gaan" weer eerst volledig omlaag en langzaam omhoog te gaan. Dit komt door de volgorde waarin je het schrijft. Suggestie: "Hij had iets gezien op haar buik. Voorzichtig trok hij haar t-shirt omhoog, langzaam, want hij wist niet hoe ver ze hem zou laten gaan." - Corrie -

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoor! Ik had het niet door van die vampier, maar dat komt denk ik omdat je makkelijk schrijft, waardoor ik snel lees, te snel in dit geval.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een idioot verhaal. Idioot in de zin van positief. Ik kreeg het ook later pas door. Wat die twee laatste zinnen Betreft: die vond ik juist leuk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit kan zomaar het eerste hoofdstuk zijn van Young Adult. :thumbsup: Origineel en goed geschreven. Mocht je iets aan mijn mening hebben: bij dit korte verhaal zou ik de laatste 2 zinnen weglaten. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Corrie # 16, graag reageer ik op deze suggestie. ["Hij had iets gezien op haar buik. Voorzichtig trok hij haar t-shirt omhoog, langzaam, want hij wist niet hoe ver ze hem zou laten gaan."] Valt 'want' niet binnen de categorie 'overbodige uitleg'? Zoals immers, vandaar, vanwege, waardoor en nog andere. Door het gebruik hiervan vertel je de lezer hoe ze een situatie moeten zien en niet hoe ze het kunnen beleven. Wat vind jij hiervan? (bron: Mosterd voor de maaltijd)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is al veel gezegd. Ik voeg alleen toe dat ik erg geboeid was en ook pas later doorhad dat het over een vampier ging... Wat schrijf je fijn! Dank

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ik hou van je verhaal! Hier geniet ik echt van, you Devilish Sir :D
Een prachtig compliment, Richard. Dank je wel!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik eerst nog aan een onschuldige, onlangs verwijderde nekpiercing denken. Bart wat een schitterend verhaal! Ik vind die laatste twee zinnen juist wel fijn. Als ik iets weg zou laten zou het dit stukje zijn: "Maar... autopsie zeg je? Dat is toch als je..." Voor mij laat juist dat een beetje te weinig aan mijn eigen fantasie over. De vorm van het litteken en de temperatuurt die ineens tien graden leek (? :ninja:) te dalen is m.i. heerlijk suggestief en zou ik liever op zichzelf zien staan. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening in een kostelijk stukje tekst. 8) :thumbsup:
Ik snap wat je bedoelt Elyse, maar ik kreeg bevestiging van mijn eigen moeder die vertelde dat toen ze het woord 'autopsie' las, dacht "hè? autopsie dat is toch...". In mijn beleving kan dat een natuurlijke reactie van een tiener zijn die niet dagelijks met dat woord te maken krijgt. Bedankt voor het lezen!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het mooier vinden als je aan het einde zegt: hij kreeg er zelfs een litteken bij in plaats van littekens. Verder sluit ik me aan bij het vorige commentaar. Origineel verhaal.
Dank je wel, nyceway.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bartsnel, Even mijn mening over deze passage:
Hij had iets gezien op haar buik en trok haar t-shirt omhoog. Langzaam want hij wist niet hoe ver ze hem zou laten gaan. “Deze?” vroeg ze terwijl ze zelf het shirt tot boven haar BH optrok
Is inderdaad ietwat verwarrend en onnodig sturend. Tip: hou het simpel: - Hij had iets gezien op haar buik en trok haar t-shirt een beetje omhoog. “Deze?” vroeg ze terwijl ze zelf het shirt tot boven haar BH optrok - en verder met het verhaal :) Het slot is samenvattend (tell) en om die reden een stijlbreuk met het voorgaande. Ik zou het niet doen, maar het is jouw verhaal. En het is origineel en leest als een stoomloc!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eén dingetje dat voor mij minder goed liep: “Voetbal. Die gast had van die metalen noppen. Zijn nu verboden. Die krengen gaan overal doorheen. Het leuke is, we speelden op kunstgras.” Ze streelde nog steeds met haar vinger over de randen van het littekenweefsel. “Snap ik niet, wat is daar zo leuk aan?” Ik zou de tekst ""Ze streelde nog steeds met haar vinger over de randen van het littekenweefsel" ná de tekst "Snap ik niet, wat is daar zo leuk aan" zetten. Je bent weliswaar op een nieuwe regel begonnen met "Ze streelde", toch raakte ik even met de personen in de war. Maar dat is persoonlijk. Technisch is het goed. Met veel plezier gelezen!
Allereerst bedankt dat je het zo zorgvuldig hebt gelezen, Willemina, Ik heb je suggestie bekeken maar het komt bij mij een beetje geforceerd over. Er is volgens mij geen onduidelijkheid over wie "...Het leuke is, we speelden op kunstgras" zegt. Volgens mij kan er dan ook geen onduidelijkheid zijn over wie daarop reageert.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een paar tips: * Door de laatste zin weg te laten, maak je er een open einde van. Daardoor laat je het vervolg aan de fantasie van de lezer over.
Volgens mij is de stand ongeveer 50/50. Ik ben van mening dat het verhaal een heel andere lading krijgt zonder die laatste zinnen, maar misschien zijn er alternatieven mogelijk die beide kampen kunnen behagen. ik zal daar eens over nadenken.