Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 67 - Maten tot de dood

Daar zit hij dan. Vastgebonden op een keukenstoel in een schemerige loods. De vier ruige kerels tegenover hem zijn geen doetjes. Dat is al duidelijk gebleken. Robbert hoopt dat zijn maat hem snel weet te lokaliseren voordat hij helemaal in elkaar is geslagen. Zijn neus bloedt hevig, zijn kaak is stijf en zijn ribbenkas doet vreselijk pijn. Waarschijnlijk zijn er al ribben gebroken, of minstens gekneusd. Zojuist had de kleinste man een pistool gepakt en stond daar dreigend mee te zwaaien. Maar hoe dan ook, hij zal Steve nooit en te nimmer verraden. De mannen hadden meteen ontdekt dat er minder XTC-pillen waren afgeleverd dan afgesproken. ‘Vertel op sufferd, waar zijn ze gebleven! Dacht je echt dat we niks zouden merken?’ Zonder pardon werd Robbert, omdat hij bleef zwijgen, met een honkbalknuppel in elkaar geslagen en bewusteloos afgevoerd in een busje naar deze loods. Toen Robbert achterin de laadruimte was bijgekomen, kon hij stiekem via zijn mobiel kontact maken met zijn maat en op slinkse wijze allerlei locaties doorgeven, door aan de mannen voorin vragen te stellen als: waarom ontvoeren jullie mij? Is dat plaatsje daar niet Rivierenschacht? Waarom brengen jullie mij naar de haven? Gaan we naar die grijze loods daar naast die mooie jachten? ‘Houd je grote bek, klojo,’ had één van de mannen naar Robbert achterin geroepen, ‘Anders sla ik je tot moes.’ Nu maar hopen dat Steve alles begrepen heeft en hem spoedig komt ontzetten, voordat hij een kogel door zijn hoofd krijgt. Traag glijdt de auto voort. De bestuurder zoekt een grijze loods met jachten ernaast. Verderop ziet hij een busje naast zo’n loods. Hebbes, denkt hij. Steve stopt de auto, zegt tegen zijn passagier te blijven zitten en sluipt over een ruw terrein met struiken, stenen en afval. Op 20 meter van de loods struikelt hij met veel lawaai over een zinken emmer. Er komt geen reactie uit de loods, dus gaat hij verder. Binnen hebben ze het lawaai echter wèl gehoord. De kleine wenkt naar een ander om via een zijdeur te gaan kijken wat er is. Als Steve zijn oor tegen de deur heeft gelegd om te luisteren, merkt hij niet dat er achter hem een kerel staat te zwaaien met een honkbalknuppel. Wanneer hij bijkomt, zit hij vastgeboden op een stoel en ziet zijn maat naast zich. Onbekend met de wreedheden van zijn opponenten, zegt hij moeizaam: ‘Hoi, Robbert, heb ik je toch gevonden, hè?’ Ook Steve wordt nu afgeranseld, maar ook hij zegt niets tegen de mannen. Dat kan ook niet, want dan zijn ze beiden dood. Omdat de twee blijven zwijgen, tilt de kleine zijn pistool omhoog: ‘Als jullie blijven zwijgen, schiet ik die stomme koppen eraf. Gebruik je hersens nou maar. Ik tel tot drie: Een …, twee …’ Beide loodsdeuren worden opengeramd en er stormt een peloton politiemensen naar binnen. ‘Gelukkig dat Willem ons gebeld heeft, toen hij zag dat je in elkaar geslagen werd, Steve. Mooi dat jullie de bende hebben ontmaskerd, mannen.’

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jules, Spannend verhaal, maar ik kom er niet helemaal in. Ik denk dat dit eraan ligt dat je voor de alwetende verteller hebt gekozen. Het lijkt mij spannender als je vanuit Robbert (deel 1) en Steve (deel 2) spreekt. Verder vind ik een paar dingen ongeloofwaardig: - Het lijkt me niet dat deze mannen iemand die ze ontvoeren, niet zijn mobiel afpakken - Als Steve ziet hoe Robbert eraan toe is, is de omschrijving dat hij onbekend is met de wreedheden van zijn opponenten een beetje vreemd, hij heeft immers ook zelf al kennis gemaakt met de honkbalknuppel. Het lijkt me ook dat hij weet aan wie hij zijn XTC levert, en dat dit geen lieverdjes zullen zijn Groetjes Debbie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag jules du lac, inderdaad een spannend verhaal met een happy end; het lijkt meer op een tv-thriller dan op de invulling van opdracht #67. Maar dat kan aan mij liggen. Graag gelezen omdat er mooie zinnen in voorkomen. Vooral de eerste alinea vind ik heel goed. :o

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De opdracht heeft je geïnspireerd tot een spannend verhaal. Ik hou wel van de alwetende verteller, Daardoor blijft het verhaal helder in dit korte verhaal. Als je zou kiezen voor het perspectief van de hoofdpersoon ben ik bang dat het verwarrend wordt, omdat er veel personages zijn.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een leuk thrillerachtig verhaal. Ik vind dat Robbert wel snel bij zijn positieven was. kontact - contact.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Hallo Debbie 1. Mogelijk heb je gelijk met de 2 aparte HP's. 2. Robbert wist 'stiekem' te bellen. Helaas kon ik binnen de 250 woorden niet duidelijk maken hoe ik het stiekeme mobielgesprek in gedachten had. 3. Achteraf gezien is de opmerking over de opponenten van Steve wat vreemd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Beste Blavatski, Mooi dat je het spannend vond. Dat was ook mijn bedoeling. Ik meen dat ik wel de opdracht goed had ingevuld. Plaats en tijd zijn hetzelfde, alleen de HP's zijn verschillend, Dat was toch de bedoeling?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Hallo Odile. Dank voor je positief commentaar. ;) @ Beste Tja, inderdaad 'contact'. Ik ben wel eens vaker in de war met de c die soms wel en soms niet in een k is veranderd. Ook jij bedankt voor je reaCtie. :?