Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kitty en Willy #66

‘Kitty, je stinkt uren in de wind, als een rotte vis die zes dagen buiten de koelkast heeft gelegen. Op de vierde dag begon het haartjes te vertonen.’ ‘Nou, nou Willy wat zijn we weer charmant. Ik ben afhankelijk van Katja om mij te wassen, maar ze is zo laks de laatste tijd.’ ‘Gelukkig is Patrick een hygiënefreak, al vind ik twee keer op een dag wat overdreven. Ik droog er zo van uit.’ ‘Ja, dat kale hoofd van je heeft hier en daar een rood plekje. Hier, laat het me wat vochtiger maken, misschien helpt dat.’ ‘Au, dat is best gevoelig, ik denk dat Patrick beter een zalfje kan meenemen.’ ‘Katja doet zoiets niet voor mij, soms raak ik zo geïrriteerd, dan negeert ze me gewoon.’ ‘Vervelend om te horen, Kitty.’ ‘Ach ja, wat doe je eraan, ze is gewoon een ruw persoon wat dat betreft. Gister begon ze me weer een banaan te voeren, je weet hoe vreselijk ik bananen vind. Ik probeerde ze met man en macht terug te duwen, ze leek er plezier van te hebben.’ ‘Patrick is een stuk voorzichtiger, als hij mij naar buiten brengt doet hij me zelfs een mooie regenjas aan.’ ‘Die had je vandaag toch niet aan.’ ‘Dat is meestal als ik bij jou kom.’ ‘Je komt natuurlijk alleen op de mooie dagen bij mij.’ ‘Uiteraard.’ ‘Je bent wel erg stijf vandaag, Willy.’ 'Ik ben vrij weinig buiten geweest, minimale beweging, vandaar.’ ‘Katja zorgt ervoor dat ik genoeg beweging krijg, je bent al de derde vandaag waarmee ik een rondje maak.’ ‘En het is nog niet eens middag.’ ‘Moet je nagaan.’ ‘Ik voel me een beetje misselijk.’ ‘Oh jee, Willy, hoe komt dat zo opeens?’ ‘Weet niet, wellicht toch iets te snelle bewegingen gemaakt.’ ‘Denk dat we beter kunnen stoppen.’ ‘Ik denk het… Oh nee! Kitty het spijt me!’ ‘Het is niet erg, Willy, kan gebeuren.’ ‘Maar je zit in helemaal onder!’ ‘Maak je geen zorgen, ik denk dat Katja nog wel ergens een doekje heeft liggen.’ ‘Oké, dan ga ik er even bij hangen.’

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aah! Schone bejaarde versus vieze bejaarde. Van je kinderen moet je het maar hebben. Althans, dat dacht ik. Maar waarom zou een bejaarde naast doekjes gaan hangen? Slap als een vaatdoek? Bejaarden toch? Mensen? Of...of....

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, Otten. Ik dacht misschien heb jij er een ander idee over? Nadat ik besloot dat het bejaarden waren, dacht ik ineens aan honden. Maar dat klinkt nu niet meer zo respectvol.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een prettige dialoog. Eén dingetje. Op een gegeven moment wordt er overgegeven. Dit had wel wat duidelijker gemogen wat mij betreft. ‘Ik denk het… Oh nee! Kitty het spijt me!’ ‘Het is niet erg, Willy, kan gebeuren.’ Je had wat mij betreft tussen Ik denk het ... Oh nee de gebeurtenis mogen beschrijven. Dit om het verloop in tijd natuurlijker te laten verlopen. Overgeven is niet past boem gedaan en ik praat weer verder. Maar ja dat is een kleinigheidje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het duurde even voordat ik er inkwam door alle namen in het begin.. maar na een tweede keer ging het prima en vond ik vermakelijk en mooi die twee ouderen (mijn interpretatie) die er samen iets van maken....

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Richard, Ik zal zeker niet doen alsof ik je stukjes goed begrijp, want er zit meestal wel wat puzzelwerk in (wat ze juist interessant maakt). Maar volgens mij gaat dit over apen die elkaar aan het wassen zijn en bananen aan het voeren..

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annemieke, Honden... hmm... @Pim, dank voor je feedback. Ik wilde het een pure dialoog laten, daarom het gebruik van het beletselteken om de lezer zelf de invulling te geven. @Resa, bedankt voor je reactie. Sorry dat ik je twee keer heb laten lezen ;) @Virtuosuo, leuk om te horen dat je het leuk vind om mijn stukjes uit te puzzelen :), Apen vind ik ook een mooie interpretatie.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
OMG, Richard. Ik lees nu wat er staat. Niet normaal :). Niet heel erg oud die Willy. Dat denk ik tenminste. Of nee, dat hoop ik. Beter van niet. Shit. Ik zie het voor me. Aaargh.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:unibrow: Kitty & Willy? :thumbsup: Je hebt jezelf goed ingeleefd in de personages. Ze zouden het kunnen zeggen... :lol: