Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #66 Eigen stem / Buikspreekpop

'Zo, zo. Dat is een lijvig cv.' 'Dank u. Dank u.' 'Hebt u er bezwaar tegen dat ik een sigaret opsteek?' 'Nou, ja. Als u het mij vraagt, dan ...' 'Ja, ik vraag het u.' 'Astma. Dus, ja. Nee, liever niet.' 'Ah, akkoord. Maar ik lees hier dat u een referentie kunt overleggen van Phillip Morris vanwege u adequate tekstuele bijdrage aan de campagne 'Roken moet mogen'.' 'Dat klopt.' 'Hoe moet ik dat zien?' 'Ik zie dat zelf als een voorbeeld hoe ik mijn eigen belangen weg kan cijferen ten behoeve van mijn opdrachtgever.' 'Juist. Juist.' 'En u heeft ook uw bijdrage geleverd aan de posters van de Bond tegen vloeken.' 'Klopt. Eigenlijk was die papagaai ook mijn idee. Da 's niet tekstueel natuurlijk. Maar ik kreeg een ingeving.' 'U kent eigenlijk geen grenzen. U bent multidisciplinair.' 'Nou, ja, Ik wil het niet overdrijven, maar als ik eerlijk ben, denk ik wel te mogen zeggen dat ik buiten de kaders kan denken.' 'Eerlijkheid stel ik op prijs. U mag hier alles zeggen.' 'Dat spreekt mij ook zo aan in uw organisatie.' 'En wat sprak u aan in de PVV?' 'Hoe bedoelt u?' 'Ik lees hier dat u eigenlijk ook die meeuw bedacht heeft.' 'Vrijheid. Dat sprak me aan.' 'Vrijheid. Om te zeggen wat u denkt.' 'Ja. Ja. Precies.' 'En u heeft uw bijdrage aan de campagne tegen pesten vetgedrukt, zie ik?' 'Ja. Wederzijds respect, dat vind men dus heel belangrijk. Ja, ja.' 'Uw werkzaamheden voor Heineken; mooie toelichting. Dat u aangeeft dat zowel uw grootvader als uw vader uiteindelijk op een gesloten afdeling belandden vanwege Korsakov, maar dat u daar aan voorbij kon gaan.' 'Ja, triest. Maar ik zie dat toch als de eigen verantwoordelijkheid waar ze geen invulling aan hebben gegeven. Geen ruggengraat.' 'Is dat erfelijk?' 'Nee, nee. Ik drink niet.' 'Die ruggengraat, bedoel ik.' 'Ik ben flexibel. Als u dat bedoelt.' ‘Dat bedoel ik. Dat zoeken we. Geen denkers, maar doeners. Poetsers, maar ook bevuilers. Naargelang onze behoefte.’ ‘Nou, ik denk dat ik dan uw man ben.’ ‘Man, zou ik niet willen zeggen, maar u hoort van ons.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Woodpecker, eerste opborrelende reactie. Geniaal, met zoveel plezier gelezen. Haal nog even een paar typo's weg.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Woodpecker, Ik heb je verhaal vol bewondering gelezen. De opdracht was twee duidelijke karakters neer te zetten die onderscheidend waren van elkaar en wat doe jij? Iemand neerzetten die karakterloos is en met alle winden mee waait. Leuk gedaan.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en wat doe jij? Iemand neerzetten die karakterloos is en met alle winden mee waait. Leuk gedaan.
Daar ben ik het niet direct mee eens. Ik kon niet helemaal uit de voeten met de opdracht omdat ik door de verhalen van Leonardo en Woodpecker in de war raakte. Ik was op zoek naar gelijkwaardigheid op een te letterlijke manier. In dit verhaal vond ik wel wat gelijkwaardigheid. Het lijkt mij dat zowel de sollicitant als de interviewer weinig karakter hebben. Er moet iets worden gemaakt/gedaan en of de personages daar zelf iets bij voelen is niet ter zake. Werk lijkt hier te worden gedaan voor geld en wat dat dan precies inhoud doet er simpelweg niet toe. Voelen en vinden kan ook na werktijd. Dat was wat ik las. @Woodpecker, Of heb ik nu iets zitten te lezen wat er in feite helemaal niet staat? Ook een mogelijkheid.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Woodpecker, Leuk stuk om te lezen. Wat mij betreft mede door de humor. En mooi dat pas in de laatste zin duidelijk wordt wie wie is - als ik het goed begrijp.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Woodpecker, In eerste instantie dacht ik, waarom nodigt een werkgever een mogelijke werknemer uit op een sollicitatiegesprek, die hij bij voorbaat al niet kan uitstaan. Maar als ik naar je titel kijk is deze dialoog één grote poppenkast ;) Of heb ik het mis?