Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#65- In a woman her mind.

In a woman her mind. Buiten druk ik met mijn duim op de knop van mijn afstandsbediening, breek mijn nagel, open de deur, ga zitten, sluit het portier, trap de koppeling in, draai de autosleutel om, schakel naar de één, kijk opzij, achterom, en weer opzij, geef langzaam gas, laat de koppeling in het zelfde tempo los, stuur naar links, luister naar de muziek, in de openklappende zijspiegels zie ik de weg achter me voorbijtrekken, ik kijk vooruit, trek aan de gordel, schakel naar de twee, klik de riem vast en schakel door naar zijn drie, ik speur de dijk af naar obstakels die ik moet vermijden, mijn hand zoekt de nagelvijl in het bakje onderin het dashboard, mijn vingers op het stuur trommelen het ritme, ik zing mee met mijn favoriete nummer, mijn ene hand zoekt de samenwerking van de sturende hand en bovenop mijn stuur vijl ik zo de afgebroken nagel van mijn duim. ‘Wat ben jij nu aan het doen?’ Naast me zit mijn lieverd, achterin de honden. ‘ Ik vijl mijn nagel.’ ‘Terwijl je auto rijdt?’ ‘Ik rijd auto, ik luister muziek, ik beantwoord jouw vraag, ik vijl mijn nagel, ik bepaal waar we heen rijden, zet het navigatiesysteem in mijn hoofd aan, ik herinner me dat ik nog een was op moet hangen, de honden moeten nog eten en ik bedenk hoe ik vanavond tijd vrij kan maken om de wekelijkse schrijfopdracht in te vullen.’

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon mezelf amper bijhouden tijdens het lezen.. wilde op jouw tempo mee. Geweldig en graag gelezen! Mooi krachtig verwoord.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, het leukste aan je verhaal vind ik dat je lieverd naast je zit. Maak je tijd voor hem? Reden jullie naar het bos om lekker met de honden te wandelen? Dan kom je helemaal tot rust en hoeft dat gedoe allemaal niet meer. Graag gelezen ondanks het ADSL-syndroomachtige :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas heb ik geen tijd om onderweg ook nog eens te zwaaien. ;)
Deze opmerking doet ietwat afbreuk aan de geloofwaardigheid van je stukje;-)
Okay, okay - dan zwaai ik wel. Maak jij dan het boodschappenlijstje, bel je mijn moeder, bedenk je wat we eten vanavond en stel je mijn prioriteitenlijstje voor de komende werkdag op? :P

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje de tijdstemmer. Mij viel op dat je van zeer kort naar iets langere zinnen ging toen je eenmaal aan het rijden was. Mooi gedaan.
:o Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat dan onbewust heb gedaan. Goed dat jij weer met andere ogen naar het stukje keek. :thumbsup: Hartelijk dank!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij weet echt hoe je iemand stapelgek moet maken, Marietje. Ik heb wel van het hoteldebotel genoten. Inmiddels weer tot rust gekomen?
Dagelijkse kost voor mij! ;) Ik ben blij dat je mee kon genieten! Bedankt. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon mezelf amper bijhouden tijdens het lezen.. wilde op jouw tempo mee. Geweldig en graag gelezen! Mooi krachtig verwoord.
Mission accomplished! :D

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, het leukste aan je verhaal vind ik dat je lieverd naast je zit. Maak je tijd voor hem? Reden jullie naar het bos om lekker met de honden te wandelen? Dan kom je helemaal tot rust en hoeft dat gedoe allemaal niet meer. Graag gelezen ondanks het ADSL-syndroomachtige :o
Ja, we gaan iedere dag na het werk samen met de honden wandelen. In de natuur doe ik veel schrijfinspiratie op. Eigenlijk ben ik heel zen. :nod:

Lid sinds

8 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
het heeft wel wat die 'opsomming' zoals ik het ervaar, onderbroken enkel even door lieverd. zonder meer goed geschreven alleen verwacht ik zelf na een opsomming een onverwachte wending of een cimax etc. Op het laatst wat gedachten meer en herinneringen, minder in het directe van het rijden, dat kan ook door het hele stukje wat meer gecombineerd worden, vind ik

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig kunnen vrouwen multitasken ;). Ik vond het leuk hoe je het detail van de gebroken nagel verder uitwerkte toen je de nagelvijl pakte :thumbsup:.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
super dat ritme....het is al eerder gezegd, maar bij deze nog een keer...ja je voelt de hete adem in haar nek...snel, snel, snel....geen tijd om adem te halen....zo voel je als lezer hoe deze vrouw (jij dus ;)) zich voelt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis wel het "tijd vrijmaken" van de schrijfopdracht? :)
...ik bedenk hoe ik vanavond tijd vrij kan maken om de wekelijkse schrijfopdracht in te vullen.
:?[/quote] Oeps.. :o