Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#64 - Sprookjesachtig

(Mijn eerste stukje. Gewoon om te zien hoe ik het doe bij schrijfopdrachten. De titel heb ik niet meegeteld. Wees gerust kritisch) Sprookjesachtig De zon ging nooit onder in het rijk van koningin Assie. Van veehoeder tot gravenzoon, iedereen dong naar haar hand. Dodelijke duels omwille van haar. Maar ze was al getrouwd. Prins Roderick. Twee blauwe ogen, slechts voor haar twinkelend. Een verschroeiend lichaam in bed. Zijn hart was voor eeuwig de hare. Iedereen gehoorzaamde haar, bewonderde haar wijsheid waarmee ze heerst. Hield van haar. Koningin Assie lachte, en allen lachten met haar mee. En dan… vervliegt het land, verzinkt het paleis in nevels en rook. Prins Roderick vervaagt, een schaduw. Assie ontwaakt. De ogen zijn bloeddoorlopen. De muren om haar afbladderend. De grond is bezaaid met scherven. Een nevel wervelt door de zaal. Ze ziet de anderen. Het geruis van hun ademhaling sijpelt door haar oren. En dan… grijpt ze naar de spuit naast haar. Via de aan diggelen geslagen raam streelt de ondergaande zon dat gebroken lichaam.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Inktvis, Je eerste bericht ook al ben je al lid sinds 2014. Welkom toch nog. Waar hield jij je op? Ik heb wel wat opmerkingen, maar sommigen daarvan zullen met smaak te maken hebben. Je gebruikt twee keer 'En dan... 'Eigenlijk hebben die geen waarde voor mij in dit geheel. Ook mis ik de reden dat alles vervaagt en vervliegt. Als dit komt omdat alles een drugs trip was dan snap ik het, maar wellicht had je het dan nadrukkelijker aan kunnen zetten. Nog een smaak dingetje: Ik ben voorstander van duidelijke, nette spreektaal. Ik proef hier een beetje mooi-schrijverij. Ondanks mijn kritiek wil ik graag vaker iets van je lezen, want je weet me wel te prikkelen. In grove lijnen is het een prima verhaal, maar je zei nu eenmaal dat ik je niet hoefde te sparen. Tot volgende week

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Pim, Eerst, bedankt dat je mijn verhaal las en commentaar gaf! Eerlijk? Omdat ik mijn account vergeten was. Vandaag leek de opdracht mij wel leuk en toen kreeg ik de melding dat ik al een account had... Ik snap dat je die en dans niet zo goed vindt. Het was een, misschien niet zo goede poging, om wat ritme en drama toe te voegen. Klopt! Het is een drugstrip. Je hebt gelijk dat het wat vaag is. Ik vond het lastig om het wat nadrukkelijker te maken zonder het te nadrukkelijk te maken. Wat versta je precies onder mooi-schrijverij? Ik heb mijn eigen definitie, maar ik ben benieuwd naar de jouwe. Je hoeft me inderdaad niet te sparen. :) Ik ben blij dat ik je heb weten te prikkelen, dat is een compliment voor mij. Met vriendelijke groeten, Inktvis

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik probeer bij mijn schrijfsels altijd nette spreektaal te gebruiken. Je gebruikt woorden die niet in mijn dagelijkse spreektaal voorkomt. (dong naar zijn hand of omwille van haar ....) Voor mij valt die onder schrijftaal en persoonlijk probeer ik die te vermijden.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Inktvis, Het idee om een trip tot sprookje to promoveren vind ik origineel. En je kunt ook schrijven, al snap ik Pim's opmerking, het komt hier en daar een beetje gekunsteld over. Daarnaast moet je goed letten om je tijden. Je schrijft het eerste deel in de VT en het tweede in de TT (bewust? het geeft het effect van versnelling) maar in het eerste deel moet ' heerst' dan ook in de VT. Hoe dan ook, welkom. Ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage.