Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#64 De Regendruppel

Hoog aan het blauwe zwerk, in een grote, bollende wolk, zweefden ontelbare waterdruppels. Op gezette tijden groepeerden ze zich in malse buien om de aarde te bevloeien. Maar één kleine druppel bleef telkens achter. Op een dag vroeg de wind, "Waarom hang jij nog hier, terwijl de anderen de grond vruchtbaar maken?" En hij geselde de druppel met harde vlagen omlaag. "Ik wil niet neerstorten; ik wil kleuren fonkelen in de regenboog," schreeuwde de druppel en bevocht de storm. De zon, door het tumult nieuwsgierig, brak door de wolken. Plotsklaps drong een heldere lichtstraal de druppel binnen en explodeerde in felle kleuren, die onmiddellijk weer uit hem wegschoten. Als betoverd viel onze druppel naar beneden door rood... oranje... geel... groen... blauw... violet... Net voordat hij kleurendronken uiteenspatte op een modderkluit, besefte hij, "Niet ik ben het, maar het licht is de bron van alle kleuren." En het was goed zo.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Milly, een ware diamant. Als je hier licht door laat schijnen breekt het licht ook in alle kleuren van de regenboog. Mooi gedaan.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Milly Een eigenwijze regendruppel die wil fonkelen. Heel beeldend geschreven met de wind en de zon. Een verhaaltje om bij weg te dromen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Milly De eerste alinea is al een schitterende beschrijving van het simpel natuurverschijnsel. Het hele verhaaltje vind ik een pareltje van schoonheid. Dit is een sprookje dat ik graag aan mijn kleinkinderen wil gaan voorlezen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig sprookje. Erg beeldend en ook nog met een plot.. Knap hoor in zo weinig woorden.