Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 64 Sprookje - Het vriendelijk bos

Josje zit droevig tegen een boom. Zijn hondje is weggelopen en door het zoeken is hij in het bos verdwaald. Ineens staat een heel klein mannetje voor hem. ‘Wat ben jij klein,’ zegt Josje. Dat zijn wij allemaal. Wij, Pronkies, leven onder de grond. Wil je het eens zien?’ ‘Jawel, maar ik ben toch veel te groot?’ ‘Hier, smeer dit op je wang, dan wordt je net zo klein.’ Josje doet het en krimpt inderdaad. Ze kruipen een soort konijnenholletje in en hij ziet prachtig verlichte straten, leuke huisjes en winkeltjes. En alle Pronkies zwaaien naar hem. Als ze een poosje hebben rondgelopen, zegt het mannetje: ‘Nu moet je weer naar boven. Als je dan je wang insmeert, wordt je weer groot.’ Josje voelde zich weer groeien en keek verbaasd om zich heen. Het mannetje was weg en zijn hondje stond naast hem en likte uitbundig over Josje zijn gezicht.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaaltje, Jules, alleen kan ik de laatste zin niet plaatsen. Wie is Dennis en hoe kan een hondje een staande Dennis in zijn gezicht likken?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig is Josje op tijd terug om vanavond op zoek te gaan naar K3. Eerlijk gezegd voelt het een beetje als een niemendalletje. Ik mis de moraal van een echt sprookje. Niettemin lekker om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, die Dennis is natuurlijk in slaap gevallen en heeft gedroomd over het kleine mannetje en de straatjes. Dat insmeren droomde hij ook, dat was het hondje dat over zijn wang likte. Heb ik het goed? Ik vond het leuk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk, schattig en fantasievol verhaaltje. Op het einde ga je plots over in de vt mi moet dit tt blijven....

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dos, Inderdaad nogal verwarrend, de naam Dennis in de laatste regel. Ik had eerst Dennis als HP, maar dat leest niet zo lekker als je het verkleint. En met kleine Dennis was ik boven de 150 woorden uitgekomen. Vandaar dat het Josje is geworden. Ik heb de fout inmiddels hersteld.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Pim, Ik ben geen moralist, vandaar. Ik was op zoek naar een leuk verhaaltje om te kunnen vertellen, of voor te lezen bij het slapengaan van een (klein)kindje.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne, Goed opgelet, Anne. Je hebt helemaal gelijk. Die v.t heb ik niet in de gaten gehad. Het had beter andersom kunnen zijn. Eerst v.t., daarna bij het wakker worden in t.t. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Per abuis is door mij 2x dezelfde reactie geplaatst. Helaas kan ik het niet verwijderen. Daarom deze inhoudsloze toelichting. Sorry.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De wonderen wereld onder de grond. Beeldend geschreven: ik zag een soort verlicht kerstdorp voor me. :thumbsup: Leuk gevonden het likken over de wang.