Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61b - Een rare collaboratie

“Actie” ‘Zeg, lieverd, wat doe je daar bovenop de buurman, terwijl we af hadden gesproken dat onze relatie een gesloten circuit zou zijn?’ ‘Oh, Jezus, schat, verdomme, wat ben je vroeg thuis. Het is niet wat het lijkt.’ ‘Nee, tuurlijk is dat het niet. Dit is vast en zeker verbeelding. Een Fata Morgana of wat dan ook. Tenslotte werk ik maar zestig uur per week om jouw dure hobby's te kunnen bekostigen. Momenteel vorm ik vast geen realistisch beeld meer.’ ‘Dat is het hem juist. De acteerlessen die je me cadeau hebt gedaan. Of ben je het alweer vergeten? De acteercoach heeft ons gevraagd om thuis een geloofwaardige seksscène te oefenen. Aangezien jij steeds maar op kantoor bent, heb ik Jacques gevraagd om me te helpen. Kijk hij heeft zelfs een boxershort aan.’ ‘Dat is geen boxershort. Dat is verdorie een Sloggi slip. Wie draagt dat nog tegenwoordig? Ik ga hierover met de buurvrouw bellen.’ ‘Daar kan Jaqcues ook niets aan doen. Gezien hij in de oorlog zijn stem en een deel van zijn verstand verloor, is het knap dat hij zo maatschappelijk aanwezig is. Hij staat tenminste klaar voor mij en Clara juicht het alleen maar toe. Goed zo, Jacques knik maar, laat hem maar weten wat hij allemaal mist.’ ‘Wie is Clara in hemelsnaam? Heeft de buurman dan ook al een buitenechtelijke relatie? Ben ik echt de enige die nooit vreemdgaat?’ ‘Verdomme, Clara is de buurvrouw! Wat is er met je aan de hand, Albert?’ ‘Dat is pertinent niet waar. De enige die ik ken met de naam Clara is mijn moeder.’ ‘Je moeder is al vijf jaar dood.’ ‘Wat wil je me nu wijs maken? Mijn leven verandert in een nachtmerrie. Het idee is onuitstaanbaar. Hoe is het mogelijk dat Jacques het met mijn moeder doet?’ ‘Jaqcues, hou op met knikken, debiel, je werkt niet mee.’ ‘Kan Jacques niet gewoon oprotten? Dit is toch verdomme een privémoment tussen ons?’ ‘Jaqcues is vastgebonden, het maakte deel uit van de scene, echt waar. Ik denk dat jij beter kan gaan.’ ‘Maar...maar.... Dat is mijn scoutingtouw. Die heb ik zelf gemaakt toen ik vijftien was. Je weet hoe gehecht ik aan dat touw ben! Hoe kun je?’ ‘Zucht, het wordt tijd dat je een andere bindende factor gaat zoeken.’ ‘Misschien. Mag ik het touw terug? Dan zoek ik een balk waar het touw aan kan worden gebonden.’ ‘Jaqcues wat doe je nu, ga hem nou niet knuffelen.’ ‘Ik wil gewoon mijn touw. En jarenlang dacht ik goede vrienden met hem te zijn. Gun me mijn afscheid.’ ‘Ik kan het niet toelaten, we houden van je Albert, dit is allemaal niet echt. Kijk daar zit de regisseur en de cameraman, zie je de geluidsman daar in de hoek? We hebben samen voor deze acteerlessen gekozen. Jij zit nu al een jaar in je karakter. Het wordt tijd om te stoppen.’ ‘Maar waar is die cameraman dan? Je bedoelt de naakte man die in de kast staat? Die met de mobiele telefoon? Of bedoel je die man onder het bed met handboeien om?’ ‘Dat zijn figuranten, daar moet je niet op letten.’ ‘Natuurlijk.’ ‘Wat zeg je ervan dat we een hapje gaan eten en deze hele zooi achter ons laten?’ ‘Ja, goed plan. Er schijnt een nieuw restaurant in de stad te zijn. Ik geloof een Italiaans restaurant. Volgens mij heet het 'Siffredi'.’ ‘Dat klinkt hardcore, kom laten we gaan, Jaqcues, volgende keer boxers alsjeblieft.’ ‘En doe de groeten aan je vrouw. Wegwezen nu.’ "Cut"

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit verhaal komt zo naturel op me over dat het vast geen fantasie is. :) VeranderD.
Veranderd met een d op het end blijft storent, zoals storent.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit verhaal komt zo naturel op me over dat het vast geen fantasie is. :) VeranderD.
Veranderd met een d op het end blijft storent, zoals storent.
Ik was het al de hele ochtend aan het aanpassen. Maar in theorie ben ik aan het werk. En veel mensen hebben het lef om mij voortdurend te storen onder mijn vrijetijdsbeleving op het werk. Maar nu is het aangepast.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, de geluidsman in de hoek maakt het helemaal af. :) Hilarisch!
Goed geluid is ook heel belangrijk. Jammer genoeg had ik de geluidsman niet bedacht. Dat is dan weer jammer. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal en dan te lezen in de comments dat het gebaseerd is op iets dat waargebeurd is....
Het is een gekkenbende hier. Echt waar. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, de geluidsman in de hoek maakt het helemaal af. :) Hilarisch!
Goed geluid is ook heel belangrijk. Jammer genoeg had ik de geluidsman niet bedacht. Dat is dan weer jammer. Dank voor jouw reactie.
Die geluidsman is er toch echt - daar verdekt in de hoek :)
zie je de geluidsman daar in de hoek?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, de geluidsman in de hoek maakt het helemaal af. :) Hilarisch!
Goed geluid is ook heel belangrijk. Jammer genoeg had ik de geluidsman niet bedacht. Dat is dan weer jammer. Dank voor jouw reactie.
Die geluidsman is er toch echt - daar verdekt in de hoek :)
zie je de geluidsman daar in de hoek?
Niet doorvertellen maar ik heb dit niet alleen geschreven. Het is een dialoog tussen ene R.O. uit L. en mij.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
. Het is een dialoog tussen ene R.O. uit L. en mij.
oh ... die miste ik ook al een tijd maar die heb jij dus ergens vastgebonden voor je eigen pleziertjes

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Het is een dialoog tussen ene R.O. uit L. en mij.
oh ... die miste ik ook al een tijd maar die heb jij dus ergens vastgebonden voor je eigen pleziertjes
Ssstt... Niet doorvertellen. In de Linnenkast inderdaad.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Het is een dialoog tussen ene R.O. uit L. en mij.
oh ... die miste ik ook al een tijd maar die heb jij dus ergens vastgebonden voor je eigen pleziertjes
Ssstt... Niet doorvertellen. In de Linnenkast inderdaad.
Ik ben dus helemaal verloren? Wat is R.O. uit L.? Wat betreft het verhaaltje; je gebruikt echt wel wat vreemde uitspraken, maar die maken het net hilarisch, zoals gesloten circuit.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Het is een dialoog tussen ene R.O. uit L. en mij.
oh ... die miste ik ook al een tijd maar die heb jij dus ergens vastgebonden voor je eigen pleziertjes
Ssstt... Niet doorvertellen. In de Linnenkast inderdaad.
Ik ben dus helemaal verloren? Wat is R.O. uit L.? Wat betreft het verhaaltje; je gebruikt echt wel wat vreemde uitspraken, maar die maken het net hilarisch, zoals gesloten circuit.
Die was hier ooit weleens. De man die misschien wel cowboy is of nog een aantal andere heldhaftige beroepen (als ik me het goed herinner) :). Er zitten inderdaad een aantal merkwaardige uitspraken en/of situaties in het verhaal. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, hilarisch geschreven en de titel past perfect. Deze samenwerking moeten jullie vaker doen! (Dikke duim smiley) :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, hilarisch geschreven en de titel past perfect. Deze samenwerking moeten jullie vaker doen! (Dikke duim smiley) :)
Hoi Marietje, Dank voor jouw reactie. Zelf ben ik nogal een ongedisciplineerd type. Samen schrijven valt niet mee. En dan laat ik nog even in het midden of R.O. gedisciplineerd is :).

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een hilarisch maar warrig verhaal. Het lijkt er ook op als de auteur tijdens het schrijven het plot nog heeft veranderd ("De acteerlessen die je me cadeau hebt gedaan. Of ben je het alweer vergeten?" en later "We hebben samen voor deze acteerlessen gekozen. Jij zit nu al een jaar in je karakter.") Als Alex speelt dat hij de verontwaardigde echtgenoot is, dan valt hij aan het eind uit zijn rol, tenzij het uit zijn rol vallen ook weer onderdeel van het spel is... De titel is perfect gekozen, dat dan weer wel, maar de volgende keer graag iets meer herschrijf om tot een consistent verhaal te komen. Een 7-

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een hilarisch maar warrig verhaal. Het lijkt er ook op als de auteur tijdens het schrijven het plot nog heeft veranderd ("De acteerlessen die je me cadeau hebt gedaan. Of ben je het alweer vergeten?" en later "We hebben samen voor deze acteerlessen gekozen. Jij zit nu al een jaar in je karakter.") Als Alex speelt dat hij de verontwaardigde echtgenoot is, dan valt hij aan het eind uit zijn rol, tenzij het uit zijn rol vallen ook weer onderdeel van het spel is... De titel is perfect gekozen, dat dan weer wel, maar de volgende keer graag iets meer herschrijf om tot een consistent verhaal te komen. Een 7-
Ik ga dit te sprake brengen tijdens het eerstvolgende spreekuur. Een zeven min is niet veel. Het is een dialoog van de late avond. Op enkele taalfouten na compleet ongewijzigd. Er heeft zich geen enkele herschrijving voorgedaan. Zelf vind ik het ook wel een beetje warrig. Zelfs een beetje absurd. Dank voor de reactie, schrijfcoach Bart. En succes volgende week.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@PetraO, Daar hoef je dan inderdaad niet meer naar te raden :). @Blavatski, Dat moet geruststellend zijn. Het idee dat het altijd erger kan.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pure waanzin lijkt het, vind het warrige in je verhaal erg mooi. Leidt ik uit bovenstaande commentaren af dat het hakf verzonnen, half waar is?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuosuo, Het is wel een echte dialoog tussen twee mensen. Of de gebeurtenissen waar zijn? Ik zou het niet durven toe te geven als dat wel zo is :). Dank voor jouw reactie,

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, de lezers zullen toch wel in de gaten hebben dat ik in #1 een grapje maakte. Zal in het vervolg iets voorzichtiger zijn.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, de lezers zullen toch wel in de gaten hebben dat ik in #1 een grapje maakte. Zal in het vervolg iets voorzichtiger zijn.
Wees vooral niet voorzichtiger. De lezer mag zelf bepalen wat geloofwaardig is ja of nee. Soms voegen sommige commentaren voor mij wel degelijk iets toe aan mijn leesbeleving.