Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 61 Klunzige moordenaar - Een moordplan

‘Zou je niet eens naar huis gaan, Joop? Je hebt al veel te veel gedronken.’ ‘Nog eentje, Theo, dan ga ik.’ ‘Nee, je krijgt niets meer. Ik bel een taxi.’ ‘Eentje maar. Ik moet me nog op iets voorbereiden.’ De barman kijkt de ander verbaasd aan en vraagt: ‘Waar moet jij je zo laat op de avond in jouw toestand nog op voorbereiden, Joop?’ ‘Kan je een geheim bewaren?’ ‘Natuurlijk, je kent me toch?’ ‘Mijn vrouw is vreemd gegaan. Ik ga d’r straks vermoorden.’ ‘Meen je dat nou?’ ‘Jazeker, ik heb een condoom in de afvalbak gevonden.’ ‘Dat bedoel ik niet. Meen je het dat jij je vrouw wilt gaan vermoorden?’ ‘Natuurlijk. Ik pik dit niet.’ ‘Je gaat toch niet zo’n prachtvrouw als Suzanne vermoorden alleen maar omdat ze een avontuurtje heeft gehad.’ ‘Oh nee? Wat zou jij dan doen? ‘Gewoon, ik zou het toelaten. Laat haar lekker vreemd gaan, dan kan je zelf ook eens buiten de pot piesen. Dat noemen ze tegenwoordig een open relatie.’ ‘Belachelijk. Met jou kan ik niet praten. Als ik toch niks meer krijg, ga ik maar, ajuus. Hier, hou de rest maar.’ Boos probeert Joop van zijn barkruk te glijden, maar zijn evenwichtsorgaan is niet meer 100%. Gevolg is dat hij als een tol over de grond rolt. Na enkele pogingen lukt het om weer rechtop te komen. Hij waggelt naar de uitgang, maar ook dat gaat niet goed, omdat de man over de drempel struikelt. ‘Joop, wacht!’ ‘Nee, doei.’ Theo rent achter de drinkebroer aan. Maar als hij buiten komt, ziet de barman dat de ander al probeert weg te rijden. In plaats van vooruit, gaat de auto echter achteruit tegen een lantaarnpaal. Krakend trekt hij de auto in zijn eerste versnelling, maar dan schiet hij tegen de bumper van de voor hem staande auto. Theo rent naar zijn klant en roept: ‘Kom eruit stommeling. Dit kan zo niet.’ Helaas heeft ook dit geen invloed op Joop. Snel trekt hij nu op en rijdt zigzaggend weg, op weg naar zijn huis, naar zijn doel. Snel haast Theo zich naar binnen en pakt zijn mobiel. ‘Hallo liefje. Hij heeft het ontdekt van ons. Hij wil je vermoorden. Hij is nu op weg naar je toe. Kom vannacht maar gauw hierheen.'

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Erg leuk verhaaltje. Het zou hier en daar nog nét wat strakker kunnen:
‘Dat bedoel ik niet. Meen je het dat jij je vrouw wilt gaan vermoorden?’
'Nee, malloot. Dat je je vrouw gaat vermoorden.'
‘Gewoon, ik zou het toelaten. Laat haar lekker vreemd gaan, dan kan je zelf ook eens buiten de pot piesen. Dat noemen ze tegenwoordig een open relatie.’
'Laat 'r lekker vreemd gaan. Kan je zelf ook eens buiten de pot piesen. Een open relatie, nooit van gehoord?'
‘Joop, wacht!’ ‘Nee, doei.’ Theo rent achter de drinkebroer aan. Maar als hij buiten komt, ziet de barman dat de ander al probeert weg te rijden. In plaats van vooruit, gaat de auto echter achteruit tegen een lantaarnpaal.
'Nee. doei.' 'Joop, wacht!' De barman rent achter de drinkebroer aan, maar hij is te langzaam. Als hij buiten komt, zit Joop al achter het stuur. Hij probeert weg te rijden. Het lukt. Hij rijdt achteruit tegen een lantaarnpaal aan. Maar luister niet naar mij. Goed geschreven.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jules, Een hartstikke leuk plot, maar ik vind wel dat je als schrijver (verteller) te vaak laat zien in het verhaal.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schuif me aan bjj Anne. Graag gelezen, hoewel ik me afvraag of zo'n dronken figuur wel nog tot zo iets in staat is.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk kan hij zo zijn vrouw niet meer vermoorden. Als hij al thuiskomt valt hij meteen in slaap. Echt een leuk verhaaltje. Ik heb het met veel plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Anne, dank voor je positieve reactie. @ Siv, Ik denk dat je gelijk hebt, dat Joop echt niet meer in staat is om in actie te komen. Misschien komt de man zelfs helemaal niet meer thuis, omdat hij onderweg een boom op zijn weg vindt. @ Angelieke. Ik denk ook dat hij meteen op de bank in slaap zal vallen. In ieder geval heeft de barman het leuk voor elkaar. @ Blavatski, jij ook bedankt voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, leuk verhaal en leuke draai die blijkt uit het telefoontje van de barman. Ik zie het helemaal voor me. Ik vind ook dat het soms iets puntiger geformuleerd kan worden. Misschien heeft het te maken met afwerking; het zijn korte opdrachten zijn die je ook tamelijk snel moet maken om nog wat feedback te krijgen. Tenminste, zo werkt dat soms bij mij.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jules, Een voorbeeld: "maar zijn evenwichtsorgaan is niet meer 100%. "... dit is een tell en geen show "Na enkele pogingen lukt het om weer rechtop te komen. "" Bijvoorbeeld kun je dit vervangen door de concrete pogingen. Hier laat je je als schrijver weer zien. Het viel me op... thats all

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De clue was een mooie vondst. Genoten van het verhaaltje. De comments van de anderen zijn denk ik erg goedm soms waren de zinnen wat lang van stof, maar deerde weinig.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, Leuk verhaal met originele plot. (technisch dingetje: Joop is Joop - daar hoef je geen synoniemen voor te verzinnen, zoals 'de man' 'drinkebroer' en 'klant' want dat leidt maar af)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste janp Is het niet wat eentonig om steeds de naam Joop te noemen? Volgende keer zal ik van een dergelijk verhaaltje 2 versies maken en ze vergelijken. Bedankt voor het lezen en je opmerking.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jules, Ik deel de mening van Janp in deze wel. Ik heb je verhaal opnieuw gelezen nadat Janp dit schreef en kwam tot de conclusie dat het wat geknutseld overkwam. Joop ervoor in de plaats gebruiken (of hij) leest lekkerder. Toch viel het me pas op nadat Janp erop wees.