Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse opdracht # 61 - het spel van de moordenaar

https://sp.yimg.com/ib/th?id=JN.dypbdfQ%2fs8Z%2fWlR3hdnbgw&pid=15.1&rs=1&c=1&qlt=95&w=156&h=104 “Kijk Maarten, dit is de revolver die we gaan gebruiken. Ja, kijk maar eens goed. Het is een echte browning. Geleend van een vriend. Is het geen mooi ding?” Johan legde het wapen in de trillende handen van zijn kompaan. Die keek er naar met ogen zo groot als schoteltjes. Zijn handen gingen uiteen en de browning viel kletterend op de vloer. “Joh, stommeling,” schold Johan, “daar mag niets aankomen, hoor! Geen schrammetje.” “Ik moet daar niets van weten,” bracht Maarten met moeite uit en hij stopte zijn handen in zijn broekzakken. “Het zal toch moeten, jong. Kom, doe niet zo kinderachtig. Pak hem op en bekijk hem eens goed. Ik wil dat jij hem opraapt, zo kun je vast wennen aan het gevoel van het koude metaal. Allez, vooruit.” Maarten bukte zich met tegenzin en raapte het schiettuig voorzichtig op. “Nou, en? Wat voor gevoel krijg je nu?” Behoedzaam liet Maarten de revolver van zijn ene hand in de andere glijden. Het koude metaal brandde als vuur in zijn handen. Het bracht hem nog meer van zijn stuk. “Kijk Maarten, dit is de trekker en die moet je straks overhalen. Eerst goed richten en dan pangpang. Je komt de donker gemaakte slaapkamer binnen waar mijn vrouw en ik lekker liggen te slapen. Maar ik heb een voetenbankje in de weg gezet zodat je struikelt en een schreeuw geeft. Mijn vrouw en ik worden wakker en terwijl ik naar je toeloop om je zogezegd te overmeesteren richt je de revolver op het bed......” “Maar Maarten, ik weet niet eens dat je getrouwd bent!” “Ach sufferd, dat had je nog niet begrepen? Ik ben toch getrouwd met Greetje.” “Greetje, die met die grote borsten en dikke billen, ben je daarmee getrouwd? En moet ik mijn revolver op haar richten? Man, dat is toch doodzonde! Als je haar niet meer wil, ik neem ze graag van je over, hoor! Bovendien, ik ben niet van plan om voor moordenaar te spelen, hè?!” “Maarten, kom, doe nu niet zo vervelend. Je hebt beloofd het spel mee te spelen. Ik rekende erop dat je die rol graag wou hebben. Of moet ik soms een andere acteur gaan zoeken?”

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stuk, verrassend einde! Daar hou ik wel van, als het uiteindelijk niet echt is. Begin je aan het begin bewust drie keer op een nieuwe regel?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Allie, fijn zo vlug al een reactie te krijgen en dan nog wel zo' n positieve. Nee, ik heb dat niet bewust gedaan die drie keer een nieuwe regel. Dat ging vanzelf. Ik had veel moeite om inspiratie voor deze opdracht te krijgen maar een half uurtje geleden kwam het als vanzelf uit de pc! Ik sta zelf verrast over het resultaat. Het is geschreven zonder voorbedachte rade.... :o

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer vermakelijk, Blava :) Tip: je haalt niet de haan, maar de trekker over. Je kan de haan spannen, dan kun je iets sneller schieten (als ik het goed heb).

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Blavatski toch. Kom je met een echte Browning op de proppen. :confused: Alie is blij dat het niet echt is. Ik vind het jammer. Eigenlijk had ik moeten weten dat je niet zo slecht bent. Leuk verhaal. Spannend opgebouwd.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Ostinato voor je positieve reactie. Ja, stom van me om "de haan" te schrijven in plaats van "de trekker." Je ziet; ik heb zelf nog nooit zoiets in handen gehad! :o Ik heb de haan veranderd in trekker, dank je voor de tip :o

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski, Dit zijn nu precies de korte verhalen waar ik van houd. Je wordt in een bepaalde richting gedirigeerd en komt met al je overtuiging dat je weet waar het verhaal eindigt van een koude kermis thuis. Leuk gevonden en goed bedacht.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski Verrassende einde. Nu hoop ik maar voor Maarten, dan die pistool toch niet eerst door Johan geladen is, zonder dat hij het weet.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Anne voor je positieve reactie. Ja, ik vind het altijd leuk om er een "plaatje" bij te zetten. Kost me soms veel moeite die computertaaldinges :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, dank je wel voor je positieve reactie en ja, ik heb nog even gespeeld met de gedachte iets over "het wel of niet geladen" zijn van de browning in het stukje te verwerken maar ik heb het uit gemakzucht lekker eenvoudig gelaten :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski, Als je dit verhaal geschreven hebt zonder inspiratie te voelen, wat zal het dan worden, als je die wel van te voren hebt. Ik heb het graag gelezen en het verrassende plot zag ik ook niet aankomen. Complimenten. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaaltje met een stuntelige moordenaar die eigenlijk geen moordenaar wil zijn. Ik had wel een beetje moeite waar de hp op uit was. Zijn vrouw echt dood of een spannend avontuur. Hoe dan ook erg leuk gevonden.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, wat een mooi compliment heb je mij gegeven. Dank je wel. Het is voor mij vooral leuk om te ervaren dat als iets "moet" ,( ik zag de opdracht totaal niet zitten), de uiteindelijk niet verwachte inspiratie toch nog niet zo slecht blijkt te zijn gezien de positieve reacties :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Darkvalley, dank je wel voor de toffe reactie. Aangezien ik zo maar een beetje aan het fantaseren was :o weet ik zelf niet waar mijn misdadig brein naar toe ging....

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski erg origineel verhaal, leent zich ookwel goed voor een vervolg denk ik. Wil wel weten hoe het met Greetje gaat aflopen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, dank je wel voor je positieve reactie. Ik weet zelf niet waar het stukje naar toe zou gaan; hou het maar op een spel. Het echte leven is veel te moeilijk :o als er brownings aan te pas komen.