Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61 Klunzige moordenaar

‘Hands up’! De koffie die ik net had ingeschonken klotste over de rand . Toen grijnsde ik: ‘Sorry man, als je voor killer door wilt gaan, neem dan op zijn minst een zwart pistool mee. Dat rode trekkertje overtuigt niet echt.’ De overvaller probeerde zijn bril af te zetten, wat niet lukte door zijn bivakmuts. Hij trok het ding (zwart-rood gestreept) omhoog tot op zijn voorhoofd, deed zijn bril (rood) af en bestudeerde de trekker van dichtbij. ‘Je houdt nogal van de combinatie zwart-rood zie ik.’ ‘Zwart-grijs trut.’ Hij keek me woest aan. ‘Haal je creditcard!’ ‘Eh ja, natuurlijk. Hou even vast.’ Ik duwde de beker koffie in zijn hand. ‘Melk en suiker’, blafte hij. ‘U zegt het maar. Broodje erbij?’ ‘Ja, doe maar een broodje halfom!’ Goede woordkeus, dacht ik. ‘Goede keus’, zei ik. Hij plofte neer op mijn bank en keek om zich heen. ‘Woon je in de buurt?’ vroeg ik smerend aan een pistoletje. Pistoletje....! ‘Wat denk je zelf trut, ik ben niet achterlijk. Kleurloos wel, weet ik heus wel, maar bij dit werk is dat juist een pré.’ Hij keek om de haverklap op zijn horloge. ‘Hoe zit ’t met dat broodje trut?’ Ik gaf hem zijn broodje dat hij naar binnen schrokte. ‘Heb je haast?’, vroeg ik. ‘Om kwart over elf gaat mijn trein. Dan ben ik op tijd thuis voor ‘Perfect crimes’. Goddank staat mijn klok altijd tien minuten voor. Mijn truc om op tijd mijn afspraken na te komen. ‘Ik wil je niet opjagen,’ zei ik, ‘maar als je die trein nog wilt halen…’ Hij keek naar mijn klok en sprong paniekerig overeind. ‘Ik geef je wel een lift’, zei ik en rammelde al met mijn autosleutels. ‘En die muts zou ik maar afdoen’, zei ik. Het ding zat nog steeds op zijn voorhoofd. Hij propte hem gehoorzaam in zijn rugzak. Bij het station, gooide hij het portier open en rende het perron op. Op de stoel lag zijn portemonnee. Er zat € 200,00 in. Ik hevelde de briefjes over naar mijn jaszak. Had hij me maar geen trut moeten noemen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Viv, Het verhaal leest lekker weg maar aan het einde raak ik de kluts kwijt. Wil de hp de overvaller betalen? Een erg kortte tijdspannen voor het Stockholmsyndroom om te ontwikkelen. Ik snap de klunzigheid dat de overvaller niet krijgt wat hij wil, maar de lift en het einde zwakt het stukje erg af / wellicht snap ik hem niet :) Leuker had ik het gevonden als de overvaller overeind springt en de deur uit rent, dan de HP dan roept, en de fooi? ;)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie Darkvalley. Ik denk dat het komt omdat het stukje eerst iets langer was en ze merkte dat ze te maken had met een werkloze die maar geen werk kan vinden en besluit een 'voor zichzelf' te beginnen. Ze heeft medelijden met de verwarde kluns, maar toch, je weet maar nooit met zo'n type. Vandaar dat ze hem een lift geeft om hem snel de deur uit te werken, maar toch wat wil geven. De rollen zijn omgedraaid. Maar... dat had dan toch meer uit mijn stukje moeten blijken. En je hebt gelijk, misschien moet het eind wat pittiger. Daar zat ik ook steeds aan te sleutelen, dus wel mooi dat je dat merkt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuke dialoog, maar aan het eind was ik de draad ook kwijt. Ik ben het met Darkvalley eens dat een ander eind sterker over zou komen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat je niet genoeg woorden had om je verhaal uit #2 duidelijker te maken. Nu was het einde voor mij ook niet helemaal duidelijk.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties. Het is goed om te weten waar en wat voor een ander onduidelijk is. Dat helpt om beter te verwoorden wat er in mijn hoofd zit. Ik dacht er even over om het verhaal dan maar iets langer te laten, maar vind het toch een goede oefening om in weinig woorden toch voldoende te vertellen. Ik vind dat heel goed gelukt in het wespenverhaal van Pim. Ik ga nog peinzen over het einde :) .

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De wanabe-moordernaar, die zich makkelijk laat overmeesteren door de dame achter de balie. Erg leuk verhaal