#61 Allergie
Een potje wespen, petrischaaltje en een pincet, alles ligt voor me uitgestald. Maar het allerbelangrijkste is ongetwijfeld de Epipen. Als ik hiernaar kijk is het niet meer dan een veredelde injectiespuit. De plastic ampul is gevuld met 0,3 ml adrenaline. Een echte lifesaver, want als mijn vrouw wordt gestoken door een wesp is het zonder deze injectie binnen vijf minuten met haar gedaan.
Het idee, om een Epipen als moordwapen te gebruiken, kwam toen ik hoorde dat politicus Bart de Vreese net zo allergisch voor wespen is als zijn partijgenoot Wilders voor moslims.
Ik pak het pincet en met grootste precisie haal ik een wesp uit het potje.Terwijl de wesp verwoede pogingen doet zich los te wringen, knijp ik zachtjes in het diertje. Uit zijn achterlijf loopt een druppel kostbaar gif. Ik strijk deze voorzichtig af op het petrischaaltje.
Nog tien te gaan.
Na weken fantaseren is het bijna zo ver. Volgende week verschijnt meneer de Vreese in onze gemeenteraad. Hij zal ons toespreken over het vreemdelingenbeleid en als welgemanierde CDA-er ervaar ik de plicht hier een stokje voor te steken.
Nadat ik de tien wespen heb ontdaan van hun gif, verhit ik de naald van een injectiespuit met mijn aansteker tot hij rood opgloeit. Voorzichtig schuif ik hem door de ampul naar binnen. Met een langzame trekbeweging verwijder ik alle adrenaline. Ik pak de tweede injectiespuit, vul hem met wespengif en steek hem voorzichtig door hetzelfde gaatje in de ampul. Langzaam voer ik de druk op en laat het gif de ampul instromen.
"Hans, wat doe je?"
Van schrik vlieg ik een meter de lucht in. In al mijn concentratie heb ik de komst van mijn vrouw volledig gemist. Blijkbaar heb ik in mijn schrikreactie ook het potje resterende wespen van tafel geveegd, want over de grond liggen tientallen scherven verspreid.
"Au, verdomme."
Met een mep slaat mijn vrouw op haar arm.
"Ik ben gestoken."
Op de plek waar mijn vrouw mepte ontstaat direct een grote rode plek.
"Geef me die epipen die je daar hebt."
Ik sta aan de grond genageld van schrik, terwijl mijn vrouw met een ruk de door mij gemanipuleerde epipen uit mijn handen trekt.
Voor ik voldoende hersteld ben heeft ze de pen op haar dijbeen gezet en geeft zichzelf met één druk op de knop de injectie.
Jeetje... Die komt aan.
Mooi geschreven met veel
Heftig! Heel spannend.
Pim2000, Mooi verhaal - leuk
Grrrr Janp je hebt gelijk.
Dag pim, Onderstaande zin
Hallo Pim Een interessant
je voelt het einde vanaf de
Pim, hoewel ik weinig post de
Holy moly Pim, wat een mooi
Hoi Milli, Ik snap je
Het gekke is dat je op zo'n