Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#61 - Messentrekker

‘Goedenavond.’ ‘Avond, meneer.’ ‘Hebt u bezwaar als ik hier even kom zitten?’ ‘Nee hoor, deze bank is voor iedereen. Ik schuif een stukje op.’ ‘Dank u. Vriendelijk van u. Ik zit hier liever niet alleen, in dit stuk van het park.’ ‘Hoe dat zo?’ ‘Nou, het is al donker. En je weet nooit wat er voor volk in het park rondhangt zo ’s avonds laat. Een paar jaar geleden is hier nog een oude man - nou ja, iemand van onze leeftijd - in zijn nek gestoken. Wist u dat niet? Morsdood was ie.’ ‘Ach, natuurlijk, nu u het zegt.’ ‘Maar u voelt zich dus wel veilig hier?’ ‘Ja hoor. Die moord is al zo lang geleden. Ik heb zelf nooit ergens last van gehad. Wat hebt u daar?’ ‘Dit? Dat is mijn jachtmes. Zwitsers, handgemaakt.’ ‘Mooi, zeg. Wel groot. Hebt u dat voor de zelfverdediging?’ ‘Meer voor de hobby. Ik heb het altijd bij me.’ ‘Het is echt prachtig. Verzamelt u messen?’ ‘Ik ben inderdaad een verzamelaar.’ ‘Mag ik het eens bekijken?’ ‘Kunt u het zo goed zien? Of zal ik het meteen in uw oog - argh!’ ‘U bent te traag, meneer. Uw mes is groot, het mijne is zo klein dat het vrijwel onzichtbaar is. Wat zeg ik? Het is helemaal onzichtbaar, zo diep in uw hals gestoken. Ik dank u voor het prettige gesprek. Goedenavond, meneer.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
fantastisch moest wel even aan Crocodile Dundee denken -that's not a knife, this is a knife- maar dat is mijn warrige associatie-hoofd; jouw dialoog is wel een stukje verfijnder

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ostinato, Leuk vervreemdend effect, die bijna oubollig beleefde conversatie. Het heeft iets van Snip en Snap met een twist. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha ik zie gewoon twee mannen voor me die op een warme zomerdag lekker in het park zitten. Het is wel een duister verhaal maar ik hou daar wel van eerlijk gezegd. Mijn complimenten!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gedaan, Je voelt iets aankomen en dan blijkt het totaal de andere kant op te gaan. Als dat gebeurd en je me op het verkeerde been zet dan heb je een goed verhaal geschreven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik heel eerlijk ben, raak ik aan het einde een beetje de draad kwijt wie nu wat zegt. Ik vind het wel heel erg leuk dat de mannekes zo beleefd zijn en hierdoor vind het een leuk verhaaltje.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zeg het dagelijks: ouwe mannetjes; ze zijn niet te vertrouwen, ofwel knijpen ze in vrouwenbillen ofwel brengen ze elkaar om :o kwestie van nog "de man" uithangen!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, zo tussen neus en lippen door even een moord laten plegen. Mooie dialoog. Kort maar krachtig. Laconiek. Humoristisch en toch.. het kan maar zo een waar gebeurd verhaal zijn. Knap.