Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#61 klunzige moordenaar

Ik sjouw me een breuk hier en ik zie geen hand voor ogen. Van alle onzalige plannen waarin Henk mij betrokken heeft, is dit wel het alleronzaligste. “Jan?” “Hmmm.” “Jan!” “Ja, wat nou?” “Schiet eens op.” Schiet eens op. Schiet eens op. Lekker makkelijk lullen. Hij laat mij met dat lijk slepen. “Jan?” “Ja. Ik … Godversetakketering!” “Wat?” “Hij past niet door de deur.” “Natuurlijk wel.” “Ja, ja, 'tuurlijk wel. Maar niet dwars. Help eens effe dan. Pak jij zijn voeten.” “Okee. Daar gaat 'ie.” “Au!” “Wat nu weer?” “Die lulhannes heeft een of ander kutkassie op z'n overloop gepoot.” “Kijk dan ook -” “Au! Godgloeiendegodvergetendrietieten!” “uit waar je loopt. Welke idioot ziet er nu een compleet trapgat over het hoofd?” “De idioot die jij achterwaarts met een lijk door het donker laat zeulen.” “Ssst man. Wil je betrapt worden ofzo dan? Kom terug en doe stil.” Doe stil. Doe stil. Ik zal hem eens achterover van de trap afflikkeren. Kijken of 'ie dan nog zo stil wil doen. “Jan?” “Ja?” “Nu rustig, hè? Ik zet de kofferbak vast open, jij draagt hem naar buiten en mikt hem er zo in.” “Jaja.” “Psssst … nu.” “Okido -” “Pas -” “kolere!” “op voor het stoepje.”

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij deze opdracht kon ik me alleen maar 'Buurman en Buurman' voorstellen. Verder niks meer aan doen, denk ik nu. Dit zijn ze! 8) 8)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Hilarisch, met een grijns gelezen. Paar kleine zeurtjes: het alleronzaligste “De idioot die jij achterwaarts met een lijk door het donker laat zeulen.” - Stijve zin. Die onderbroken zinnen zou ik ook weer beginnen met een streepje. Dus: “Kijk dan ook -” “Au! Godgloeiendegodvergetendrietieten!” “- uit waar je loopt."

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, vooral de.. Kijk uit... AU... waar je loopt stukjes, erg goed. Neuzeldingetje. ;) De heel erg lange scheldwoorden halen de snelheid uit het lezen, je kan ze wat opknippen, dat leest lekkerder. (wat mij betreft) :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij deze opdracht kon ik me alleen maar 'Buurman en Buurman' voorstellen. Verder niks meer aan doen, denk ik nu. Dit zijn ze! 8) 8)
en die ken ik dus helemaal niet schandalig gat in mijn culturele opvoeding geloof ik inmiddels ...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Hilarisch, met een grijns gelezen. Paar kleine zeurtjes: het alleronzaligste “De idioot die jij achterwaarts met een lijk door het donker laat zeulen.” - Stijve zin. Die onderbroken zinnen zou ik ook weer beginnen met een streepje. Dus: “Kijk dan ook -” “Au! Godgloeiendegodvergetendrietieten!” “- uit waar je loopt."
Dank voor je reactie en scherpe blik. 'het' uiteraard snel aangepast :o over de stijve zin zal ik nog eens rustig denken en extra dank voor de beginstreepjessuggestie, want daar twijfelde ik gister erg over (maar nu op de tablet is dat wat teveel gepiel, dus het zal. moeten wachten tot ik weer eens tijd voor de computer heb)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Neuzeldingetje. ;) De heel erg lange scheldwoorden halen de snelheid uit het lezen, je kan ze wat opknippen, dat leest lekkerder. (wat mij betreft) :)
goed om te horen; voor mij halen spaties juist de snelheid eruit , maar misschien omdat de woorden al in mijn hoofd zitten ... ben benieuwd hoe andere lezers dat ervaren ...?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, absoluut geen last van lange scheldwoorden. Lange scheldwoorden zijn mooi. Creatief met scheldwoorden is een mooie hobby. In mijn geval geen hobby trouwens. Ik kende Buurman en buurman ook niet. Mijn dochter kijkt het tegenwoordig (Veelvuldig, sinds een half jaar. Ik ken alle afleveringen hoofdelijk inmiddels). Het is een overwegend grappig programma. Onder het lezen schoten ze ook even door mijn hoofd. Maar dan gekruist met de 'wat zeggie' boef van Bassie en Adriaan. Ik vind dit een erg geslaagde slapstick. Heel erg leuk. Zag het helemaal voor me.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dat jij de opdracht perfect hebt uitgevoerd! Je toverde met mijn verhaal zelfs nog even een glimlach op mijn mond terwijl het eigenlijk om een moord gaat, wat naar mijn weten niet echt grappig is. Leest ook lekker weg!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Schrijven maar, Bij je vorige stukje roemde ik je over je positieve liefelijke wereldbeeld. En wat maak je me nu. Je laat de andere kant van je zelf zien. Hilarisch en lekker vol ongegeneerde scheldkanonades. Ook hier ben je aardig in thuis. Goed gedaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, absoluut geen last van lange scheldwoorden. Lange scheldwoorden zijn mooi. Creatief met scheldwoorden is een mooie hobby. In mijn geval geen hobby trouwens.
in mijn geval ook niet. Mijn hp daarentegen, da's een geval apart ... dank voor je mening!
Ik kende Buurman en buurman ook niet. Mijn dochter kijkt het tegenwoordig (Veelvuldig, sinds een half jaar. Ik ken alle afleveringen hoofdelijk inmiddels). Het is een overwegend grappig programma.
op een of andere manier lijken ze steeds weer op te duiken ... overwegend grappig vind ik een fascinerende omschrijving
Ik vind dit een erg geslaagde slapstick. Heel erg leuk. Zag het helemaal voor me.
dankjewel je lijkt trouwens verdacht veel op iemand die ik hier vroeger ook altijd graag trof .... een katholiek meiske met allemaal doopnamen ... :ninja:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@bossie: dankjewel voor je reactie @pim: ik heb ook echt aan je gedacht toen ik de opdracht zag ... en gelachen, natuurlijk. Gelukkig hoefde ik geen serieuze moordenaar te schrijven.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, absoluut geen last van lange scheldwoorden. Lange scheldwoorden zijn mooi. Creatief met scheldwoorden is een mooie hobby. In mijn geval geen hobby trouwens.
in mijn geval ook niet. Mijn hp daarentegen, da's een geval apart
Waarmee we dan al niet hetzelfde bedoelen? Ik ben best wel een lange scheldwoorden professional. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
nee, ik ben ook geen professional, dit was waarlijk mijn eerste poging ik heb wel een inspirerende echtgenoot, mits er iets te klussen valt (enne ... leuk dat je er bent)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaaltje, schrijvenmaar. Ik beleef het alsof ik er naast sta en het zie en hoor gebeuren. Dat komt waarschijnlijk door de korte, natuurlijke dialogen. Het mooiste van het hele verhaal zijn de twee vloeken: Godversetakketering en Godgloeiendegodvergetendrietieten. Ze zijn meesterlijk gevonden. In de eerste zie ik ‘godverdomme’ doorschemeren, maar ook ‘takkewijf’ en ‘krijg de tering’. Je kunt er heel wat ongenoegen mee de wereld in sturen. Bij de tweede, ik noem hem nog maar eens, Godgloeiendegodvergetendrietieten, voel ik geen neiging tot grootspraak als ik zeg dat die koninklijk is, maar nog niet perfect. Als God en de hemel zouden bestaan zou je mogelijk met deze vondst een ereplaats op de wolken verdienen. Die mythische God houdt wel van een creatief verzetje, en dat is deze vloek. Van de Bond tegen het Vloeken moet hij niets hebben. Stelletje kontekruipende onnozelaars vindt hij ze vast, die denken dat je Hem ontrieft als je Zijn naam oneerbiedig gebruikt. Het zal wat... Maar zoals gezegd, de vloek is koninklijk, maar nog niet perfect. Hij kan ook keizerlijk, wat net een trapje hoger is. De imperfectie schuilt in ‘drietieten’. Ik denk dat de Schepper daar niet zo van houdt... een onevental tieten. Hij heeft juist zijn best gedaan om de kruipende, lopende en zwemmende wezens een numerieke enkel- of meervoud van twee melkzwetende klieren mee te geven. Een koe heeft er vier, een hond tien en een varken kan er wel twintig hebben. En dan kom jij plots aankakken met drie bobbels, wat in de hele natuur niet voorkomt. Hij zou dat als kritiek op zijn schepping kunnen uitleggen en je weet maar nooit in welke stemming Hij verkeert als hij dit leest; want Hij leest alles. Daarenboven telt ‘drie’ maar één lettergreep en dat verstoort het aangename ritme in de vloek. Want een vloek valt of staat door de aard van zijn ritme. Het zou beter zijn als daar een twee-lettergrepig woord zou staan. Bijvoorbeeld ‘dikke’. Je krijgt dan ‘Godgloeiendegodvergetendikketieten’, en dat loopt als een trein en het zal de Schepper zeker behagen want zo heeft hij ze bedoeld en veelvuldig geschapen. Kijk maar om je heen. Als je het met me eens bent zou ik het toch niet veranderen, want Hij zou kunnen denken dat je bevreesd bent en daar heeft Hij ook de pest aan. Wees dus tevreden met je koninklijke vloek.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leest lekker. Heel beeldend geschreven. Ook leuk dat gehakketak van het echtpaar. Zij weet het allemaal zo goed, maar hij moet het echte werk opknappen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gestuntel met een lijk en de meest creatieve vloekwoorden. Heb bijna onder de tafel gelegen van het lachen, goed gedaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank weer voor de reacties! @Dos: Bijzondere dank voor je heerlijke weloverwogen reactie en het meedenken. Als beginner in scheldwoorden ben ik ten zeerste geneigd me naar jouw mening te voegen, maar op wonderlijke wijze ervaar ik het ritme als prettiger met drie tieten (dwz als deze in het scheldwoord voorkomen, niet dat ik mezelf een derde exemplaar heb laten aanmeten voor het lezen, uiteraard) en bovendien het scheldwoord als effectiever wanneer het eindigt met een minder positieve connotatie dan dat dikke tieten hebben.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja leuk, ik zie het helemaal voor me. Lekker klunzig, overal tegenaan lopen. Het had mij kunnen gebeuren, lol (behalve dat ik natuurlijk nooit met een lijk zou gaan slepen :P).

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank weer voor de reacties! @Dos: Bijzondere dank voor je heerlijke weloverwogen reactie en het meedenken. Als beginner in scheldwoorden ben ik ten zeerste geneigd me naar jouw mening te voegen, maar op wonderlijke wijze ervaar ik het ritme als prettiger met drie tieten (dwz als deze in het scheldwoord voorkomen, niet dat ik mezelf een derde exemplaar heb laten aanmeten voor het lezen, uiteraard) en bovendien het scheldwoord als effectiever wanneer het eindigt met een minder positieve connotatie dan dat dikke tieten hebben.
Och ja, 'zoveel mensen, zoveel meningen' las ik laatst ergens, slaat een discussie lam. En hier maar goed ook, want het zou wel eens uit de hand kunnen lopen. Jij gaat voor 'drie tieten', ik voor 'dikke tieten'. In de vloek uiteraard.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar waar is het jouwe, Marietje?
Sorry, mijn invulling komt niet door mijn eigen ballotagecommissie. ;) Gebrek aan inspiratie om het beter te kunnen. Bovendien houden de DJ en zijn vriendin me bezig en ik geef ze graag voorrang! :nod: Graag tot een volgende invulling! :)