Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #61

Ik voel het zweet langs mijn nek naar beneden druppelen. Het is druk op het strand en dat kan ik vandaag niet gebruiken. Kleine kindjes draaien zich om en wijzen naar me. Hun moeders trekken aan hun mollige armpjes en vertellen ze niet te staren. Ik loop snel verder. Ik weet waar hij woont, ik ben er vaak genoeg geweest voor een kopje koffie. Het zand loopt stug. De wollen bivakmuts begint te kriebelen. De deur staat al open als ik naar binnen ga. Mijn hand gaat automatisch naar het grootste mes dat ik in mijn binnenzak heb gestoken. ‘Ik had je al verwacht.’ Zijn stem snijdt door mijn hoofd heen. Ik kijk vanuit de gang zijn huis binnen, alle meubelen zijn al weggehaald. ‘Elise belde me al op, dat je weg was gegaan. Ze was ongerust dat je onze vlucht zou verpesten. Toen ik je zag lopen over het strand, helemaal in het zwart gekleed terwijl de hittegolf al dagen bezig is, snapte ik wat je wilde doen.’ ‘Elise gaat morgen niet met jou mee.’ Ik klem mijn kiezen op elkaar en stap de woonkamer binnen. Daar zit hij. In een luie stoel. Naast hem staat een glas whisky. ‘Elise wil het avontuur met mij aangaan. Ze vertelde me dat ze jou zo saai vond.’ Langzaam loop ik dichterbij. Mijn gympen knarsen op zijn laminaat. ‘Misschien kun je over een aantal jaar op de koffie komen?’ Ik schreeuw en steek het mes in zijn hals. Het stuitert terug. Hij lacht kort en staat op. ‘Elise vond het te gevaarlijk om jou met grote messen te laten rondlopen.’ Hij pakt mijn mes af en draait het rond in zijn hand. ‘Gelukkig had ik nog een mooi speelgoed mes van mijn neefje. Jammer genoeg moet ik al gaan.’ Hij legt het mes weg. ‘Ik had graag nog even wat gekletst, maar onze vlucht is vervroegd. Het ga je goed.’ Hij pakt zijn koffer die in de hoek had gestaan, knikt me toe en loopt de deur uit. Het glas whisky wat ik hem achterna gooi spat uiteen op de dichte deur.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, hier heb ik een ouderwets woord voor: kostelijk. Met bivakmuts op het hete strand en dan een speelgoed mes. :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn hand ging automatisch naar het grootste mes wat ik in mijn binnenzak had gestoken. wat = dat? Kostelijk is inderdaad het woord voor deze situatie. Wat een klungel!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk klunzig type! :D Ik begrijp waarom zijn partner hem verlaat. Een rubber mes: hoe kom je erop en waarom voelde hij het niet? Ik zag de situatie voor me: beeldend geschreven. :thumbsup: Ik heb 1 vraag- waarom in de verleden tijd? Dat maakt mij als lezer nieuwsgierig vanuit welke situatie denkt de HP hieraan terug? Het antwoord op die vraag krijg ik helaas niet. Het leest ook minder spannend want door het in het verleden te schrijven weet ik als lezer dat de situatie al heeft plaatsgevonden en daardoor leef ik minder mee. Echt een onderwerp voor jou en zoals altijd graag gelezen! ( En ja, de opdracht van vorige week zijn we alweer vergeten. ;) )

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het begin vind ik heel sterk. Klopt het dat de 'moordenaar' zelf een mes bij zich had en niet doorhad dat het een nepding was?

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, een rubber mes. Goed gevonden. Wel vond ik de constructie. Hij stak het in zijn nek. Het stuiterde terug, een beetje lastig lezen. Het zijn twee feiten die je daar neerzet. Aan de ene kant begrijp ik dat je de tegenstelling zo wil laten zien, maar wellicht kan dat nog sterker. Bijvoorbeeld iets als: Ik schreeuwde en mik met het mes op zijn nek. Het stuiterde terug. Verder erg leuk!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Na een dipje vorige week ben je weer helemaal back on top. Geweldig verzonnen. Mooi locatie en kei leuke climax. Goed gedaan

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne Borneman, hier heb ik een ouderwets woord voor: kostelijk. Met bivakmuts op het hete strand en dan een speelgoed mes. :)
Bedankt, dat was precies mijn bedoeling met dit verhaal :).
Mijn hand ging automatisch naar het grootste mes wat ik in mijn binnenzak had gestoken. wat = dat? Kostelijk is inderdaad het woord voor deze situatie. Wat een klungel!
Bedankt voor je taalzeurtje, ik zal hem aanpassen! Ik ben blij dat jij het ook kostelijk vond :).
Wel wat stuntelig inderdaad alhoewel ik denk dat je iemand met een plastic mes ook nog aardig kan verwonden.
Inderdaad, maar hij wist dat het zou komen dus hij was erop voorbereid. Bedankt voor je reactie.
Heerlijk klunzig type! :D Ik begrijp waarom zijn partner hem verlaat. Een rubber mes: hoe kom je erop en waarom voelde hij het niet? Ik zag de situatie voor me: beeldend geschreven. :thumbsup: Ik heb 1 vraag- waarom in de verleden tijd? Dat maakt mij als lezer nieuwsgierig vanuit welke situatie denkt de HP hieraan terug? Het antwoord op die vraag krijg ik helaas niet. Het leest ook minder spannend want door het in het verleden te schrijven weet ik als lezer dat de situatie al heeft plaatsgevonden en daardoor leef ik minder mee. Echt een onderwerp voor jou en zoals altijd graag gelezen! ( En ja, de opdracht van vorige week zijn we alweer vergeten. ;))
Hij was zo zenuwachtig, Marietje, dan vergeet je weleens wat. Eerlijk gezegd weet ik niet waarom hij in de verleden tijd staat. Daar heb ik niet bewust over na gedacht :o. Ik zal hem veranderen naar de tegenwoordige tijd wat ik vind dat je daar een goed punt hebt :thumbsup:. Ik ben blij dat je de opdracht van vorige week weer bent vergeten :). Dat wilde ik graag bereiken hiermee!
Het begin vind ik heel sterk. Klopt het dat de 'moordenaar' zelf een mes bij zich had en niet doorhad dat het een nepding was?
Je hebt hem helemaal door, Tja :thumbsup:.
Leuk, een rubber mes. Goed gevonden. Wel vond ik de constructie. Hij stak het in zijn nek. Het stuiterde terug, een beetje lastig lezen. Het zijn twee feiten die je daar neerzet. Aan de ene kant begrijp ik dat je de tegenstelling zo wil laten zien, maar wellicht kan dat nog sterker. Bijvoorbeeld iets als: Ik schreeuwde en mik met het mes op zijn nek. Het stuiterde terug. Verder erg leuk!
Bedankt voor je reactie en je opmerking, ik zal naar de zin kijken.
heerlijk, die bivakmuts op het strand!
Gelukkig valt hij zo niet op.
Na een dipje vorige week ben je weer helemaal back on top. Geweldig verzonnen. Mooi locatie en kei leuke climax.
Hartstikke bedankt!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst nagekeken worden door badgasten omdat de HP met een bivakmuts loopt en dan een rubberen mes. Hilarisch, denk niet dat de HP hier graag op terugkijkt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anne, Weer een echt Anne Borneman verhaal: met humor en heel verrassend. Alleen begrijp ik niet hoe de stuntelaar een rubbermes in zijn zak heeft van het neefje van het beoogde slachtoffer. :? Graag gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne De eerste helft van het verhaal vind ik ontzettend leuk. Vanaf de dialoog is het voor mij op de één of andere manier moeilijker te volgen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi omschreven ultieme klungeligheid Anne. Zelf niet weten dat je een plastic mes in je zak hebt (of nog erger denken dat je met een plastic mes iemand kunt vermoorden) is wel het toppunt.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed gedaan, leuk bedacht ook. Klein zeurtje: 'het grootste mes in zijn zak', dat suggereert dat hij meer messen heeft meegenomen en dattie de grootste pakt. Bedoel je dat ook?