Wekelijkse schrijfopdracht #58 - Icarus
Whoah! Net als in mijn dromen. Ik vlieg!
Langzame slagen, dat gaat het beste. Zoals de lammergier vliegt over de witte bergen. Kijk vader eens gaan! Kaarsrecht en met een regelmatige krachtige slag. Ik wil draaien, spinnen, salto’s maken. Boven blauw en onder. Wat is boven, wat is beneden. Daar zijn de eilanden, dat moet beneden zijn. Vader gebaart me voorzichtig te zijn. Zoals vader me mijn hele leven al gebaart voorzichtig te zijn. Zoals vaders overal en altijd hun kroost waarschuwen als ze uitvliegen. Voor vader is dit een vlucht naar de vrijheid. Ik wil ervan genieten, er het meeste uithalen. Geen vluchtvrees! Wie weet of ik na vandaag ooit nog de kans krijg om te vliegen?
Vader zit wel erg laag… Zouden zijn oude armen te moe worden. Te dicht bij het water is gevaarlijk, zei hij. Het opspattende water zou de vleugels te zwaar maken. Vliegen moeten we, zwemmen doen we wel een andere keer. Ik moet harder vliegen, hoger!
Vader is nog maar een klein stipje in de diepte. Vliegt hij nog of heeft het water hem al te pakken. Hoger moet ik! Harder! Ik voel het zweet lang mijn armen druipen. Ik ben warm van de inspanning, heet. Ademhalen gaat moeilijk hier. Er is iets met mijn vleugels. Ik vlieg zonder vleugels. Papa! Kijk, zonder vleugels!
Wat een optimistische Icarus!
papa, kijk, zonder vleugels
Erg makkelijk te lezen en een
Bartsnel, Mooie invulling met
Je hebt een erg jonge Icarus
Hall Bart Een origineel
Dag Bart, De openingszin met
Haha. Zonder wieltjes, papa.
Ik vind je verhaal heel mooi
Jaaah Bart, dit is de variant
Vluchtvrees...eens iets
Hahaha ... een geweldig einde