Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#58. Icarus' droom

Bij Zeus, het werkt. Ik strek mijn vleugels zo wijd mogelijk en laat me meedrijven op de luchtstromen. Het is een heerlijk ritme, als het arpeggio van een dorisch akkoord. Langzaam verdwijnen de alsmaar krijsende zeemeeuwen onder me en die ouwe van me is niet meer dan een streepje boven de zee. Ik knijp mijn ogen half dicht. De warmte van de zon bedwelmt me, ik stijg nog verder. In Athene zal ik als held onthaald worden, ik weet het zeker. Dronken ben ik alsof ik alle wijn van Dionysos op heb. Ja, ik ben meester van het universum. De wind raast langs me, ik sluit mijn ogen nu helemaal en ga nog hoger. Niemand kan mij nog stoppen, die ouwe krijgt geen gelijk. Ik open mijn ogen en kijk naar mijn veren. Een schok gaat door mijn lijf: er druppelt was uit. Ik probeer omlaag te gaan, maar mijn vleugels reageren niet meer. De was loopt er nu in stroperige slierten uit. Het is te laat, zelfs te laat voor spijt besef ik. De zee komt steeds dichterbij. Ik bid tot Aphrodite: U bent geboren uit het zeeschuim, red me. Dan raken mijn voeten het water. De gene zijde. Hades. Ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zijn. Alleen al de muziek... https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=icarus+dream+…

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan P, Jouw Icarus is een eigenwijze puber. Zouden die hun vader toen ook al 'ouwe' genoemd hebben. Grappig idee dat, dat misschien van alle tijden is. Mooi die zin 'Het is te laat, zelfs te laat voor spijt besef ik'.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw verwijzingen (die zeer mooi in je tekst geïntegreerd zijn) naar de andere goden geeft je tekst voor mij een meerwaarde. Alleen die 'ouwe' daar kan ik echt niet aan wennen, maar hé dat is pure voorkeur.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan P, Jouw Icarus is een eigenwijze puber. Zouden die hun vader toen ook al 'ouwe' genoemd hebben. Grappig idee dat, dat misschien van alle tijden is. Mooi die zin 'Het is te laat, zelfs te laat voor spijt besef ik'.
Ja, 'ouwe' lees je al bij Plato. Dank voor je compliment.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw verwijzingen (die zeer mooi in je tekst geïntegreerd zijn) naar de andere goden geeft je tekst voor mij een meerwaarde. Alleen die 'ouwe' daar kan ik echt niet aan wennen, maar hé dat is pure voorkeur.
Dank je Lili, en die ouwe - ik laat het zo.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Ik vind dit toch iets minder. 'Zinnen of zinsneden als Een schik gaat door mijn lijf' en 'ik knijp mijn ogen tot spleetjes' vind ik bijvoorbeeld niet echt in een innerlijke dialoog passen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
alleen de hoes achter je link is al geweldig! Dank voor het delen. Je verhaal las ik ook graag. De opening zo heerlijk ... bij Zeus! hoe vaak heb ik dat wel niet gelezen, geschreven of geroepen ... Misschien inderdaad niet helemaal volgens de regelen der kunst van de innerlijke monoloog, maar het eind maakt voor mij eigenlijk alles goed: alleen al de muziek ... zo heb ik de Hades nog nooit gezien, maar het bevalt me.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanavond had ik cursus, dus stiekem las ik een beetje SOL. Balen natuurlijk dat er geen mogelijkheid was om even naar jouw link te kijken. Hoewel het nogal een symfonische toestand is, is het wel aangenaam om te luisteren. Dus daarvoor alleen al, bedankt! Wat mij een beetje stoort aan dit verhaal is: ik knijp mijn ogen tot spleetjes. Ogen tot spleten knijpen is ook niet logisch, dat begrijp ik. Maar op een of andere manier lijkt een verkleinwoord niet in de stijl van het verhaal. Of misschien heb ik niet zoveel met verkleinwoordjes (grote uitzonderingen zoals een beetje daargelaten). In ieder geval een aangename gene zijde :).

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Ik vind dit toch iets minder. 'Zinnen of zinsneden als Een schik gaat door mijn lijf' en 'ik knijp mijn ogen tot spleetjes' vind ik bijvoorbeeld niet echt in een innerlijke dialoog passen.
Ik heb de opdracht vrij opgevat, maar je hebt een punt. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
alleen de hoes achter je link is al geweldig! Dank voor het delen. Je verhaal las ik ook graag. De opening zo heerlijk ... bij Zeus! hoe vaak heb ik dat wel niet gelezen, geschreven of geroepen ... Misschien inderdaad niet helemaal volgens de regelen der kunst van de innerlijke monoloog, maar het eind maakt voor mij eigenlijk alles goed: alleen al de muziek ... zo heb ik de Hades nog nooit gezien, maar het bevalt me.
Schrijvenmaar, Bij het lezen van de opdracht vanmiddag, moest ik direct denken aan dat nummer van Yngwie Malmsteen. Die hoes is van zijn debuutalbum. Echt geweldig, indertijd grijsgedraaid (1984). En ja, de Hades vullen we zelf in. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanavond had ik cursus, dus stiekem las ik een beetje SOL. Balen natuurlijk dat er geen mogelijkheid was om even naar jouw link te kijken. Hoewel het nogal een symfonische toestand is, is het wel aangenaam om te luisteren. Dus daarvoor alleen al, bedankt! Wat mij een beetje stoort aan dit verhaal is: ik knijp mijn ogen tot spleetjes. Ogen tot spleten knijpen is ook niet logisch, dat begrijp ik. Maar op een of andere manier lijkt een verkleinwoord niet in de stijl van het verhaal. Of misschien heb ik niet zoveel met verkleinwoordjes (grote uitzonderingen zoals een beetje daargelaten). In ieder geval een aangename gene zijde :).
Annemieke, Ik heb het aangepast. 'Spleetjes' beviel me vanmiddag al niet, maar ik had een afspraak en schreef dit stuk in een kwartier. Dat is uiteraard geen excuus. Dank voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een heerlijk ritme, als het arpeggio van een dorisch akkoord.
Een mooie zin. Dat klinkt als harpmuziek in mijn oren. Icarus wilde meester zijn van het universum, helaas besliste de meester anders en die ouwe kreeg gelijk.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Janpmeijers, Ik heb het verhaal van Icarus altijd al heel boeiend gevonden. Heerlijk zoals deze jonge man naar de zon in zijn leven verlangde (zijn we als we jong zijn niet allemaal zo?). Tja, op een dag verbranden we onze vleugels en storten we neer en worden we musjes of wie weet een zwaluw..... Icarus vond hemelse muziek, dank zij u heb ik vandaag Yngwie ontdekt, mooi. Dank voor de hint/link. Is hij de opvolger van Jean Michel Jarré? Die vind ik ook fenominabel :p

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jan, Ik heb je verhaal met veel plezier gelezen. je hebt over ieder woord nagedacht. Icarus had ik me iets matuurder voorgesteld, maar dat is natuurlijk puur smaak. Je schrijft heel beeldend en dat zorgt ervoor dat je verhaal aardig weg leest. De karakters die ik schep als schrijver zijn vaak eenzaten, jij overtuigt me met je verhaal dat ik misschien ook maar eens 'opener' karakters moet schetsen. Mooi verhaal.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen, dit. Een verrassend en aangenaam einde. Het verhaal stopt duidelijk niet met zijn dood. Ga eens op zoek naar Ingwie Malmsteen. Bedankt.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Overigens, nog bedankt voor het openrijten van een oude wond. Na het uitkomen van 'Rising Force' heb ik mijn Fender heel lang in de flightcase gelaten. Ook weer een verhaal,dat wel.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jan, mooi verhaal met enkele prachtige zinnen, waar je collega schrijvers je al op gewezen hebben. Mijn complimenten. Ik kon eigenlijk weinig vinden om te zeuren. :) Misschien is twee keer 'ouwe' te veel van het goede, misschien ook niet. Ik ben er zelf niet over uit.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je al eerder gelezen maar kon niet duidelijk mijn gevoel over het verhaal onder woorden brengen= uitleggen. Nu wel. Eerst dit: ik lees je altijd graag omdat je in mijn ogen een goede schrijver bent. Jij schrijft duidelijk, daardoor begrijpend, sfeervol door mooie details en beeldend. Hierdoor kan ik als lezer mezelf in het verhaal plaatsen. Jouw verhalen zijn een heerlijk avontuurtje. :) Hier gebeurde het niet dat ik meevlieg op avontuur met Icarus. Ik lees dat je het verhaal snel geschreven hebt en dat vind ik te merken. Ik denk dat het bij mij m.n. niet werkt doordat het geen eenheid is. Het is niet geheel geschreven vanuit een innerlijke dialoog en ben het dus met Woodpecker eens. Overigens zeer knap om dit in 15 minuten te bedenken, schrijven zonder fouten en te plaatsen. Heel eerlijk mis ik de janp saus die je verhalen eigen maken. Sorry :o

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Overigens, nog bedankt voor het openrijten van een oude wond. Na het uitkomen van 'Rising Force' heb ik mijn Fender heel lang in de flightcase gelaten. Ook weer een verhaal,dat wel.
:) Ik beluister dat album nog regelmatig.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je al eerder gelezen maar kon niet duidelijk mijn gevoel over het verhaal onder woorden brengen= uitleggen. Nu wel. Eerst dit: ik lees je altijd graag omdat je in mijn ogen een goede schrijver bent. Jij schrijft duidelijk, daardoor begrijpend, sfeervol door mooie details en beeldend. Hierdoor kan ik als lezer mezelf in het verhaal plaatsen. Jouw verhalen zijn een heerlijk avontuurtje. :) Hier gebeurde het niet dat ik meevlieg op avontuur met Icarus. Ik lees dat je het verhaal snel geschreven hebt en dat vind ik te merken. Ik denk dat het bij mij m.n. niet werkt doordat het geen eenheid is. Het is niet geheel geschreven vanuit een innerlijke dialoog en ben het dus met Woodpecker eens. Overigens zeer knap om dit in 15 minuten te bedenken, schrijven zonder fouten en te plaatsen. Heel eerlijk mis ik de janp saus die je verhalen eigen maken. Sorry :o
Marietje, Bij het lezen vd opdracht moest ik direct denken aan dat nummer van Malmsteen: Icarus dream suite. Ik wilde dus naar dat nummer toe schrijven - zo kwam ik op het idee. Het is misschien iets te snel geschreven... Nu ik het zin voor zin nalees, ben ik het wel met je eens dat het niet geheel een eenheid is. Dank je wel voor je complimenten en je toelichting.