Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 57 Schrijfopdracht. Buren

‘Het eten is klaar!’ Hoe vaak had ik dat al gehoord? Deze keer was het de buurvrouw die naar haar man in de tuin riep. Er kwam geen reactie. Een paar minuten later wat feller: ‘Joep, het eten is klaar! Kom je nou nog eens?’ ‘Mens, ik ben druk bezig met mijn motor.’ ‘Dan laat je die rotmotor maar even staan.’ ‘Eerst de carburateur terugplaatsen. Houd mijn prakkie maar warm.’ ‘Ik houd niks warm. Die motor kan wachten.’ ‘Nee, dat kan niet, stom wijf.’ Het zijn beste mensen, die buren van ons, maar soms kan het er wel eens uit de hand lopen. En dat leek nu ook te gebeuren, want de stemming werd erg onvriendelijk. Even later ontplofte het incident. Ik hoorde een gekletter op de tegels in de tuin. Het was de pan met aardappelen. ‘Hier heb je je prakkie.’ Even later volgde een krakend lawaai. ‘En hier heb je een tafel. Ga er maar mee in de wei zitten met je prakkie. Ik ben het zat. Ik ga er vandoor.’ Na een paar seconden een zware klap. Het was de huisdeur. ‘Buurman,’ sprak ik voorzichtig door de beukenhaag, ‘ik geloof dat het foute boel is. Moet je niet achter haar aan?’ ‘Ben je gek, man. Die komt vanzelf weer terug.’ ‘Zou ik niet zo zeker van zijn.’ ‘Nou, als ik moet kiezen tussen haar en mijn motor, kies ik voor het laatste.’ ‘Daar zeg je nogal wat, Joep. Wie moet dan voor het eten zorgen? En het huishouden? Jij doet dat toch nooit? En je motor ook niet.’ ‘Dat is wel zo, maar ik hoef toch niet altijd naar haar pijpen te dansen?’ ‘Nee, natuurlijk niet. Maar nu ben je toch te ver gegaan. Als ik jou was, zou ik haar maar snel zoeken en je excuses aanbieden en dan ergens gezellig gaan eten, want thuis lukt dat vandaag niet meer.’ ‘Ben je besodemieterd, dat kost me minstens 60,00 euro.’ ‘Dan ga je naar een cafetaria. Die motor staat er straks ook nog wel.’ ‘Je hebt gelijk, buur. Goedenavond.’

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Jules, Mooi verhaal met veel spanning. Een paar dingetjes Bij de tweede zin ben je het woordje ik vergeten en "Even later ontplofte het incident." Op het moment dat het al een incident is dan vind ik het woord ontploffing niet echt passen omdat een incident al een ontploft voorval is. Ik heb het graag gelezen. Een lekker temperamentvol verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het idee dat er in je eerste zin een woord mist. Leuk, zo'n verhaal over de buren, erg herkenbaar ook. Soms vang je de raarste gesprekken op. Fijn dat Joep het advies van de buurman opvolgt. Het valt me mee dat Joep niet naar de buurman uitvalt omdat hij zo stond mee te luisteren... Een leuk verhaal, jules!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vlot geschreven en leuk om te lezen. De buurman moet wel een vriend zijn om zich ermee te durven bemoeien. Voor hetzelfde geld krijgt hij een steeksleutel naar zijn hoofd. En ik vind ook dat de ruziënde man zich best snel laat overtuigen. Misschien wilde je ons een positief einde meegeven, Ik had het denk ik leuker gevonden als hij boos was gebleven. Erg graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Pim2000 Inderdaad: ik vergeten. Eerst had ik een langere zin, maar i.v.m. de beperking aan woorden heb ik het op het laatste moment veranderd. Ik heb het natuurlijk meteen verbeterd. Volgende keer moet ik toch nog beter controleren. Bedankt voor je opmerkingen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anne, Inmiddels het woordje ik ertussen geplaatst. Ik hou niet zo van ruzie maken, daarom heb ik er een vriendelijk einde aan gebreid. Maar met sleutels door de haag slingeren was ook wel leuk geweest. Bedankt voor het lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Angelieke. Ik eindig een verhaaltje vaak positief. Jouw ideeën zijn best goed. Daar moet ik toch maar eens meer aan gaan denken.