Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht #57 - woede-uitbarsting

Ik heb in mijn leven geen tafel in de wei gegooid. Ik kan mij niet herinneren ooit met iets gegooid te hebben. Wel heb ik in een ver verleden eens een zeer vervelend zoontje in de beek naast ons huis gekieperd. Hij zong direct vele toontjes lager en op familiefeestjes wordt deze anekdote met veel plezier uit de doeken gedaan! Of het de juiste manier van opvoeden was, laat ik in het midden.....hij was wel lekker afgekoeld. Ik ben geen engel en ik heb wel meer vreemde dingen gedaan, maar gooien en smijten zit er bij mij niet in. Toch heb ik ooit wel iets in de wei gesmeten. Namelijk woede, frustratie. Na een heftige woordenwisseling met een huisgenoot was ik op mijn fiets gestapt en peddelde ik als een bezetene over de slingerende fietspaadjes tussen de weiden en akkers. Ik schreeuwde mijn kwaadheid uit tegen de onschuldig herkauwende koeien en over het wuivende goudgele koren. Ik zal u niet vervelen met de scheldwoorden en verwensingen die ik uitte. Het was niet fraai dat kan ik verzekeren. Uiteindelijk was ik gekalmeerd. Ik had mijn hart gelucht en ik kwam thuis in een kalme stemming. De volgende ochtend kreeg ik het bewijs dat alles, maar dan ook alles energie is. Of je nu een tafel in de wei gooit of woede, je bent bezig met energie. Ik was destijds in het bezit van een kristallen bol, een echte waarzegstersbol. Een erfstuk. De bol stond op vier koperen pootjes in de vorm van een sfinx. In de bodem was een naam gegraveerd: Henriëtte. Ik heb er uren in die bol zitten staren, maar er gebeurde nooit iets. Maar toen op die bewuste ochtend, spatte de bol in gruzelementen uit elkaar. De scherven vlogen in het rond. Ik vertelde het voorval aan een vriend die net zoals ik, in het spirituele aspect van het leven, geïnteresseerd is. “Heb jij je misschien erg kwaad gemaakt?” vroeg hij. “Ja, nou en of! Gisteren heb ik mijn kwaadheid over de velden uitgeschreeuwd.” “Ah zo, wel dan heb je nu mogen ervaren dat wanneer je een zeer sterke negatieve energie loslaat, die bij je terugkeert. Het werkt als een boemerang! Doe het voortaan wat rustiger aan, hè!”

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Heerlijk verhaal. Ik was even bang dat je met koeien had gesmeten. Maar nee, dan moet je wel supersterk zijn. Geweldig dat je een echte waarzegstersbol had. Wel dom dat je die hebt laten exploderen. Woede leidt in feite nergens toe, hè? Wel is het fijn om af en toe een keer even lekker af te reageren. Het feit dat je vaak U schrijft doet mij eraan denken dat je uit België komt. Belgen zijn vaak wat beleefder. Sst., niet doorvertellen, hoor.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De bol nam de energie over, voordat die zich weer bij jou kon nestelen. Hij offerde zich als het ware op. Leuk verhaal, dat smijten met dat jongetje staat in mooi contrast met het spirituele gedeelte.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, je hebt een mooi verhaal geschreven. Een herinnering van een hoofdpersoon. Leuk dat je de verwensingen niet benoemt. Dat ze schold was duidelijk, maar we hoefden niet getuige te zijn van het ordinaire. Zo houd je het bij je verhaal en wordt het geen ordinaire scheldpartij. Mooi gedaan. Eén zeurtje: U met een hoofdletter gebruik je voor God. Voor het gewone klootjesvolk, zoals wij, is u zonder hoofdletter goed genoeg. Althans volgens de spellingsregels.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, dank je wel voor de fijne reactie. Ik ben geboren in Rotterdam, dochter van een Antwerpse man en Hollandse vrouw, gehuwd geweest met een Antwerpenaar, toeval bestaat niet! Mij krijg je uit Antwerpen niet meer weg. Het jij en jouw is moeilijk voor ons. Gij klinkt leuker, hè? Nog een fijne zondag Tja :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Pater voor de fijne reactie. Ik was een beetje bang dat het ietwat spiritueel getinte verhaal niet in de smaak zou v allen. Ik ben blij verrast :o Nog een fijne zondag!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...zit er bij (mij?) niet in. Och zo erg voor die bol. Ik wil ook graag zo'n bol! Alles is energie, daar geloof ik ook in.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een ontzettend leuk verhaal. Dan ben je inderdaad wel flink boos geweest. Dat het met zo'n vaart terug komt vind ik vreemd, waarom zou je jezelf verwonden met je eigen energie? Maar goed, misschien heb je die bol helemaal niet nodig en zie je zonder veel beter ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal eens met je verhaal. Zowel met het in de sloot gooien van dat jongetje :) als met het vreselijk kwaad zijn en daar iets negatiefs aan overhouden. Ik heb ooit eens een heel weekend echt knallende koppijn gehad nadat ik mij op vrijdag heel, heel erg boos had gemaakt. (stommeling had Duitse herder onnodig dood laten gaan :( )

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lilithx, fijn dat je zo positief reageert en mij op een foutje attent maakte! Ja, die bol, hij was me zeer dierbaar; je krijgt zo'n exemplaar :p maar zelden in handen want ze worden doorgegeven aan de kinderen/kleinkinderen van de kristallenbolziener(es).

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, bedankt voor je compliment. De bol heeft als het ware de kwaadheid opgevangen en geneutraliseerd. Jammer voor de bol; hij was zo mooi! Inderdaad "zie ik" op bescheiden wijze zonder behulp van een kristallen bol! :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angelieke, fijn dat je zo positief reageert op mijn verhaal. Het was erg om mijn kristallen bol te verliezen, maar het verlies van de Duitse herder is volgens mij nog een graadje erger! :(

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angelieke, fijn dat je zo positief reageert op mijn verhaal. Het was erg om mijn kristallen bol te verliezen, maar het verlies van de Duitse herder is volgens mij nog een graadje erger! :(

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een originele invulling van de schrijfopdracht, Blavatski. Heel goed dat je niet met voorwerpen, maar wel met woorden hebt gegooid. Dat kan heel bevrijdend zijn. Mijn complimenten voor opbouw het stukje.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Blavatski, Ik sta, op mijn manier, open voor het spirituele. Niet voor het spirituele zoals hier beschreven. Dat vind ik kletskoek. Je verhaal vind ik geen kletskoek. Het thema mooi verwerkt en ik zou het bijna geloven. Met plezier gelezen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Woodpecker, fijn dat je reageert op mijn verhaal van de kristallen bol. Dat je het met plezier gelezen hebt! Het uiteenspatten van de bol is ècht gebeurd; ik zal de foto's die ik er van genomen heb eens aan je laten zien via SOL. Geef me wel een beetje de tijd om te zoeken..... Er is inderdaad veel kletskoek rond het spirituele, ik probeer er mijn weg in te vinden :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst, een geweldig begin. Lekker nuchter. Ik zag het vervelende zoontje al gaan in de beek, hoppakee, groot gelijk ;). Een mooi verhaal met op het einde een moraal. (Hoewel ik kan bevestigen dat schreeuwen in een weiland soms erg kan opluchten ;).) Ik deel wel deze visie met de vriend van de HP. Wie goed doet, wie goed ontmoet (of iets dergelijks). :thumbsup: