Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#54 - Boven

Lieve Moeder, Weet u? De dreiging bestond hooguit. Er is niets gebeurd. Zit u nog steeds in de kelder? Er zijn geen slachtoffers gevallen en het is hier helemaal niet koud. Het is negentien graden Celsius. Ik ben momenteel in Amsterdam. Een lange reis en een opmerkelijke stad. Het lijkt een beetje op het Sodom en Gomorra uit het boek dat u altijd bespotte. Er zijn hier zogenaamde prostituees. Dat zijn dames waarmee ik (of eigenlijk alle heren) tegen betaling coïtus mag hebben. Kunt u zich dat voorstellen? Het bestaat echt! Vorige maand durfde ik voor het eerst, het was heel erg fijn. Zoals ik begreep, hebben vader en u dat ook gehad. Want zo komen kinderen, dat vertelde de prostituee. Maar daarvoor had ze een condoom. Waarom kende ik dat helemaal niet? Volgens haar mag het ook lekker zijn, wel veilig. Genieten is namelijk erg belangrijk. Nadat we onze afspraak hadden bezegeld, snapte ik wel een beetje wat ze bedoelde. Misschien kunt u vader uit de diepvries halen? Het is echt niet gevaarlijk boven de grond. Vader had het toch altijd over een waardige begrafenis? Misschien kunnen we dat samen doen? Volgens Rita (de zogenoemde prostituee), krijgen we geen kanker van een begrafenis. Doordat de bom nooit is gevallen, is er ook geen straling. Alleen die van de zon, maar bij de drogisterij kan ik daar ‘iets’ tegen kopen. Rita wil tegen een redelijke vergoeding helpen met het regelen van de begrafenis van vader. Wat mij betreft, is dat een vriendelijk aanbod. Of bent u wel bekend met de zaken van een begrafenisondernemer? Volgens Rita moet ik daar mijn naïeve hoofd niet over breken. Als ik betaal is ze er voor mij, dat zei ze. Wanneer kan ik met u afspreken? Wanneer komt u naar boven? Ik heb in ieder geval besloten dat ik niet meer terugga naar beneden. In afwachting van uw bovenkomst verblijf ik. Ps. Wist u dat groenten niet uit een blik of de diepvries komen? Doorgaans groeien ze uit de grond. Een onverwacht verhaal, vindt u niet? Groeten, Everet

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kleine opsomming van mannen en het gebruik van legendarisch: - Die vis was echt een meter groot. Echt wel. Ik kreeg hem amper uit het water. - Ik ging met 180 kilometer per uur door die bocht heen. Knietje op de grond. Echt waar, ik lieg niet. - Je geeft echt veel te veel geld uit aan kleding, - Je geeft echt veel te veel geld uit aan schoenen. - Dat is echt een legendarische kneus (een persoonlijke favoriet, het is een soort van ontkenning). - Evel Knievel Nou dat dus. Fijne zaterdag.
Tijd om even mannen te stereotyperen? Jij ook een fijne zaterdag gewenst, ondanks het deprimerende weer.
Ja, dat had ik. Echt slecht van mij. Met name ook omdat ik er plezier in had. Maar ik heb niets tegen mannen, ik vind jullie erg leuk.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat had ik. Echt slecht van mij. Met name ook omdat ik er plezier in had. Maar ik heb niets tegen mannen, ik vind jullie erg leuk.
Ik vond het ook wel vermakelijk Met glimlach gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, ik ben voor de zekerheid toch maar even gaan checken. Er ligt geen familie in mijn vriezer. Eerlijk gezegd hoop ik dat dat zo blijft. Er staat hier 24 uur per dag bewaking voor de deur dus mocht ik onverhoeds toch diepvries-familie op mijn terrein ontmoeten, zal ik overwegen enkele bewakers ernstig toe te spreken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, ik ben voor de zekerheid toch maar even gaan checken. Er ligt geen familie in mijn vriezer. Eerlijk gezegd hoop ik dat dat zo blijft. Er staat hier 24 uur per dag bewaking voor de deur dus mocht ik onverhoeds toch diepvries-familie op mijn terrein ontmoeten, zal ik overwegen enkele bewakers ernstig toe te spreken.
Vermoedelijk is de kans dan klein. Goed dat je het even hebt gecheckt, want tenslotte zit een absurde situatie in een klein vakje.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag JohannaB, Ik amuseer me hier geweldig; eerst lees ik wel 10 keer een bizar stukje en probeer het te begrijpen; dan verdiep ik mij in de reacties en begin er steeds minder van te begrijpen maar ik heb wel SOL, sorry, LOL. Tussen haakjes wat zijn nu weer preppers?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski, Preppers zijn mensen die altijd in afwachting zijn van een politieke of economische noodsituatie. Feitelijk staat het leven van een prepper in het teken van zo effectief mogelijk overleven bij een ramp. Dus hebben ze een gigantische voorraad houdbaar voedsel en andere middelen die nodig zijn om lange tijd te overleven. Bovendien hebben ze wapens om eventuele plunderaars uit te schakelen. Maar ook oefenen ze vecht- en vluchttechnieken. Met alle respect voor preppers, hopelijk kwets ik niemand, het zijn een stelletje losgeslagen idioten die doemdenken tot een kunst hebben verheven. Uiteraard als het eenmaal zover is, denk ik daar heel anders over. Dan baal ik van mijn nonchalante instelling en mijn arrogante eetgewoonten. Want verse groenten zijn natuurlijk veel smakelijker en in ieder geval gevoelsmatig gezonder maar ook eerder bedorven. Overigens hoop ik dat je niet te veel in de war bent geraakt door alle reacties :). Bedankt voor het lezen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Johanna, Wat een leuk verhaal. Helemaal omdat ik pas halverwege doorhad dat het een brief was. Ik had wel erg sterk de associatie met een film die ik ooit heb gezien die dit exacte thema aanraakt :) "Blast from the past." De toevoeging, vader in de vriezer was een leuke, bewaren voor een begravenis en het "misbruiken" van een naief persoon door de dame van lichte zeden ook. Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd en mooi tegelijk. Je vertelt net genoeg om een mooi beeld te krijgen van wat Everet denkt en onderneemt. Leuke anekdotes om te vertellen hoe het 'boven de grond' is in een grote stad waar alles kan en niets te gek is. Er gaat een wereld voor hem open!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Darkvalley, 'Blast from the past' als film ken ik niet. Wel als boek van Ben Elton maar dat gaat ergens anders over. Inderdaad is het verhaal van mensen die leven of zich verschuilen in een kelder of bunker niet bepaald nieuw. En dan ook nog eens het fascinerende idee dat er altijd wel mensen zijn die een aanleiding zien om zich te verschuilen voor onduidelijke dreigingen, ook nu of misschien juist nu. Iemand die ik ken heeft het er voortdurend over, maar dan weer in een hele andere setting. Dus die kelder zat maar in mijn hoofd en moest eruit. Vandaar. Mooi dat je het leuk vond om te lezen, dat vond ik ook van jouw verhaal. @Mirte, Dankjewel voor jouw vriendelijke reactie.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Johanna. De stijve taal past precies bij de sfeer en de inhoud en - in tegenstelling tot Bart - vind ik 'De dreiging bestond hooguit' juist de sterkste zin van het verhaal. Alleen zou dat taalkundig misschien 'Weet u, de dreiging bestond hooguit' moeten zijn. Je fantasie is in ieder geval enorm, als je zoveel beelden in zo weinig tekst weet op te roepen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, exemplarisch legendarisch humoristisch. :nod: PS: Die banner stoort mij ook. Het plakt je hele scherm af.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Harry, Dank je voor jouw reactie. @Mili, Inderdaad een exemplaar. En inderdaad, rotreclame. Dank je. @Blavatski, Een diepvries is best koud. Maar in een sciencefictionachtige context ben ik het met je eens.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Voor wie het interesseert. Wellicht niet echt belangrijk. Maar niets zeggen voelt ook een beetje raar. Voorlopig was dit de laatste keer dat ik een verhaaltje schreef voor de wekelijkse schrijfopdracht. Tijd om te proberen of ik nog iets kan schrijven zonder opdracht. Dat komt er niet echt meer van. En dan nog even die gigantische stapel boeken (die groter blijft worden) lezen. Dus, tot later.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
he, wacht nou gewoon even tot de zomervakantie .... of, nou ja, ik ben ook wel benieuwd wat eruit komt als je zonder opdrachten schrijft veel plezier ende succes en graag tot ziens!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes met het schrijven zonder opdracht, we zullen je missen. Na een paar jaar met opdrachten geschreven te hebben vond ik het zelf ook omschakelen om zonder te schrijven. In jouw verhaal valt me verder op dat je gaat twijfelen of het klopt wat de zoon schrijft of dat de moeder gek is. Er is iets mis met de ratio van deze hp. Zou hij te lang in de kelder hebben geleefd? Ik dacht dat de moeder de vader misschien vermoord heeft en dat de prostitué wel wist hoe je een lichaam kon laten verdwijnen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker bizar, ik vind dat het je goed gelukt is om woorden te geven aan het begrip 'wereldvreemd'. Heel goed dat je het woord 'coitus' gebruikt, dat zet voor mij de hele sfeer.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pure waanzin, zeer passend voor die tijd Johanna. Het zou me trouwens niks verbazen als die moeder (in de 80s) nog steeds denkt dat de tweede wereldoorlog aan de gang is. Hoewel in de tijdsgeest misschien alles is toegestaan, vind ik persoonlijk de opmerkingen van HP over prostituees en condooms iets te overdreven. Dat maakt dat hij wel erg naief overkomt, wat niet uit de rest van het stukje blijkt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Voor wie het interesseert. Wellicht niet echt belangrijk. Maar niets zeggen voelt ook een beetje raar. Voorlopig was dit de laatste keer dat ik een verhaaltje schreef voor de wekelijkse schrijfopdracht. Tijd om te proberen of ik nog iets kan schrijven zonder opdracht. Dat komt er niet echt meer van. En dan nog even die gigantische stapel boeken (die groter blijft worden) lezen. Dus, tot later.
:crybaby: Tot later hier, tot eerder elders! ;) Veel succes! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, Ik ben ook benieuwd. Vermoedelijk ben ik zo laks, dat er niets meer wordt geschreven tot ik besluit om weer mee te gaan doen aan de wekelijkse schrijfopdracht. Maar ja, af en toe moet ik minimaal proberen. @Odile, Eigenlijk had ik geen twijfel van Hp willen weergeven. Maar ik kan het wel zo lezen nu je dat zo aangeeft. Dank je voor jouw reactie. Tot later. @Virtuosuo, Ik wilde wel een extreem naieve Hp neerzetten eigenlijk. Daar ben ik, als ik jouw reactie lees, iets te goed in geslaagd. Dank je. @Marietje, Inderdaad tot ziens. Tot DJ in ieder geval. :) @Marcus, Darkvalley merkte het al op. Had de film niet gezien. Bedankt voor de link, ga er even naar kijken. @Elyse, Als ik elders verhalen ga plaatsen en dat is maar de vraag, doe ik dat onder mijn eigen naam. Makkelijk terug te vinden in mijn profiel. Daar vind je ook de link naar mijn Wordpressegodocument. Tot nu toe alleen maar opgevuld met verhalen of dingen naar aanleiding van opdrachten. En daar moet nu juist verandering in komen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, en zoals we je kennen of zoals je je hebt neergezet :), kondig je even nonchalant je tijdelijke vertrek aan. Dank voor je onstuimigheid, betrokkenheid, eerlijkheid en loyaliteit. Tot gauw, girl. Keep going. :ninja:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, Och, wat is nonchalant? De inzet is minimaal twee langere en acceptabele 'korte' verhalen. En ik probeer een beetje poëzie te leren. Geen flauw idee of ik daar iets van kan maken. Tijd om eens te proberen. Dank veur de reactie.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allie, Het is ook een onverwacht woord. Het klinkt zo praktisch. Ik had nog nagedacht over 'de liefde bedrijven', dat was ook naïef geweest. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B.
@Voor wie het interesseert. Wellicht niet echt belangrijk. Maar niets zeggen voelt ook een beetje raar. Voorlopig was dit de laatste keer dat ik een verhaaltje schreef voor de wekelijkse schrijfopdracht
Je bent niet zomer van een verslaving af. :) Succes met je plannen!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B.
@Voor wie het interesseert. Wellicht niet echt belangrijk. Maar niets zeggen voelt ook een beetje raar. Voorlopig was dit de laatste keer dat ik een verhaaltje schreef voor de wekelijkse schrijfopdracht
Je bent niet zomer van een verslaving af. :) Succes met je plannen!
Langzaam afkicken. Gewoon niet meer meedoen voorlopig. Biertje is wel een goed plan.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B,
Langzaam afkicken. Gewoon niet meer meedoen voorlopig. Biertje is wel een goed plan.
Schrijven met een biertje kan ook hoor:) Ik combineer het eigenlijk altijd.