Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#53 De vrijheid die er nooit is geweest (vervolg op #52)

De tocht in de richting van de Harbour Bridge is een helse. Haar naaldhakken knellen haar voeten volledig af, en haar hoofd duizelt van de stekende zonnestralen. Maar uithijgen en zitten kan niet. Dan zou zij haar weer in het vizier kunnen krijgen. Nu zij even uit het blikveld verdwenen is, is er tijd om na te denken. Over Dave, met zijn nonchalante lange blonde krullen. Die argeloze sexy manier waarop hij voor haar kookte. Maar hij past niet bij haar. Alleen ziet Michelle dat niet. Ze leeft in haar eigen fantasie. Op de Harbour Bridge staan vooral oudere stelletjes die van het uitzicht lijken te genieten. Toen zij net in de stad was aangekomen, kon ze dat ook. Gewoon stomweg van het nieuwe avontuur genieten. Als ze zich in het midden van de brug bevindt, komt het weer even terug. Hoe prachtig het Sydney Opera house wel niet is... 'Sheena, leuk je hier te treffen,' zegt haar inmiddels hees geworden stem. Haar stagerok heeft ze omgewisseld voor een nog chiquer exemplaar. 'Michelle, ik ga niet met je mee.' 'Maak je niet druk schat. Wil je bij me op de schouders? Kun je nog beter van het uitzicht genieten.' Om redenen haar niet bekend, doet Sheena het. Misschien is het om iets van overheersing te voelen als ze op die schouders zit. Michelle zet een stap richting de balustrade en buigt lichtjes voorover. 'Michelle, wat...' Sheena wil haar zin afmaken, als ze Michelle's handen onder haar voeten voelt. En dan vliegt ze opeens, maar ze heeft de vleugels niet om de wind op te vangen. Ze vangt nog een glimp op van Michelle, die hoog boven haar lijkt uit te torenen. Weer die typische 'Michelle blik'. Het water heeft zich al voorbereid op Sheena's komst. Haar schijngevoel van vrijheid zal nooit meer terugkomen. #52: http://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums/…

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Midden op een klaarlichte dag? Midden op een brug? Die Michelle heeft wel lef zeg... Ik heb je vorige opdracht nog een keer gelezen en ik geloof dat ik het zowaar een beetje begin te begrijpen... ik snap dan alleen weer niet waarom Sheena in dat water moet.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Akelig secreet, die Michelle. Had ze al niet hoog op in het eerste deel. Totaal onverwachte twist op het einde. Het lijkt er op dat Michelle hoe dan ook wil 'winnen'. Boeiend. Een karakter waar je iets mee kunt als personage.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu moet er natuurlijk ook een deel drie komen. Je kan ons als lezer niet met deze vragen achterlaten! Mooi beeld, die naaldhakken in het begin en dan die handen onder de voeten op het einde.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoppa, zo de rivier in. Dat is verdorie ook wat. Ik lees straks eerst jouw stukje van vorige week. Heb ik gemist, denk ik.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, vooral die laatste alinea loopt heel goed, is goed beeldend. Misschien door de actie die erin zit? Ben nieuwsgierig naar het hele verhaal. Wat is er gebeurd dat Sheena daar is en dat Michelle haar dood wil? Interessant!