Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#52 Weglopen is zo slecht nog niet

'Waarom ben je eigenlijk hierheen gekomen, Mich?' 'Dat had ik toch gezegd schat.' Sheena merkt dat haar vingers beginnen te trillen door het woord 'schat'. 'Je houdt helemaal niet van reizen.' Michelle's perfectionistische hand glijdt over haar beige rok om een plooi recht te duwen. Sheena begrijpt niet dat ze in haar stagekleding komt aanzetten. Wil ze soms iets bewijzen? 'Ja en ik laat natuurlijk wel Coen achter.' 'Had je die niet aan de kant gezet?' 'Ik wist het Sheena. Het gaat echt niet goed met je,' zegt Michelle op een toon die Sheena doet huiveren. 'Mich, luister. Ik heb dit besluit weloverwogen genomen. En ik geniet ervan. Kan je dat niet een keer accepteren?' 'Lieverd, ik zie toch hoe je eraan toe bent. Die jongen, hoe heet hij ook alweer? Die bij je in het appartement bedoel ik.' 'Dave?' 'Ja precies, die vind je leuk toch? Je hebt hem nog niet eens benaderd.' Sheena voelt dat haar wangen beginnen te gloeien. 'Zo leuk vind ik hem nou ook weer niet...' 'Nou, dan nog. Normaal zou je niet zo twijfelen, schat.' 'Ik blijf Michelle, daar kun je niks aan veranderen.' Michelle legt haar leren tas op het gammele tafeltje en haalt er een envelop uit. Ze opent hem en haalt er een velletje uit met een Qantas logo aan de bovenkant. Sheena ziet direct dat het een e-ticket is, op haar naam. Sydney-Amsterdam, vertrekdatum morgen. 'Michelle, what the fuck...' Michelle grinnikt. 'Je bent zeker wel benieuwd hoe ik dit geregeld heb? Heel simpel; een belletje met Qantas met een verhaaltje over familieomstandigheden. Kost je niks extra. Kunnen we vanavond nog even de Harbour Bridge bekijken en dan morgen weer naar huis. Prima geregeld toch?' Sheena bekijkt nogmaals het ticket. De informatie is nog steeds hetzelfde. 'Je bent een kutwijf, Michelle. Een arrogant kutwijf.' Ze staat op, in afwachting van een reactie van Michelle, die er niet blijkt te komen. Alleen de typische 'Michelle blik'. Sheena loopt met grote passen weg van het terras. Pas als ze zo ver weg is dat ze Michelle niet meer kan zien, kan ze weer ademhalen. Weglopen is soms zo slecht nog niet.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb een gloeiende hekel gekregen aan Michelle tijdens het lezen. Misschien zet je haar karakter zelfs wat teveel in de verf door telkens te verwijzen naar haar maniertjes. Haar vermeende superioriteit komt voldoende uit de verf door de daad die ze stelt. (ik veronderstel dat ze is afgereisd naar Australië om Sheena terug mee naar huis te nemen?) 'Overdreven gesture'...klinkt misschien nogal theatraal. Ik zou daar bijvoorbeeld 'secuur' zetten. Is maar een suggestie hoor. dingetje Er mist een komma bij 'je': Het gaat echt niet goed met je' zegt ze op een toon... De karaktertekeningen zijn duidelijk en ik heb het graag gelezen. Het leest eerder als een fragment, wat me nieuwsgierig maakt naar de voorgeschiedenis.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat het aan mij ligt maar ik vind het een lastig stuk. Wat is stagekleding? En wat kun je daarmee bewijzen? Wie is er aan het woord aan het einde van de tweede alinea: Michelle: Ja precies... Sheena: Zo leuk... Michelle: Nou, dan nog... Maar dan. De laatste zin moet Michelle zijn. Ergens ga ik hier steeds de mist in. Taalzeurtje "Ja precies, die vindt je leuk toch". Afhankelijk van wat je bedoelt moet zit zijn "Die vindt jou leuk, toch?" of "Die vind je leuk, toch?"

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke emoties, lekkere spreektaal. Michelle als een soort Cruella de Vil, zo zie ik het voor me. Ben benieuwd wat zich hiervoor heeft afgespeeld en wat er nog na komt..! Ik blijf toch ook met wat vragen zitten. Waar zit die leuke jongen nou, in Sydney of in Amsterdam? Moet ze mee terug om te vluchten voor die knul of juist naar hem toe gaan? Je mag wat meer komma's gebruiken. 'Waarom ben je eigenlijk hierheen gekomen[komma] Mich?' 'Dat had ik toch gezegd[komma] schat.' De stagekleding leidt mij ook erg af en ik zou bartsnels advies volgen wat betreft 'die vindt je leuk toch'. Je zaait verwarring (wie vindt er nou wie leuk en is die t een spelfout of niet?) Blijf schrijven! ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook een verwarrend stukje. Dat zal voornamelijk komen doordat het onderwerp niet genoemd mag worden. Ik vermoed dat je HP bij haar vriend blijft en dat Michelle haar probeert over te halen om weg te gaan?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn het 2 zussen, of 2 vriendinnen? In ieder geval heeft die Michelle een plaat voor d'r kop, terwijl Sheena haar haat. Tenminste, dat lees ik duidelijk in je stukje. Heel goed gedaan. Nog even een kommakwestie. Een quote moet altijd eindigen met een leesteken. [quote] 'Ik wist het Sheena. Het gaat echt niet goed met je' zegt ze In dit geval moet een komma achter je.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De personages heb je leuk neergezet! Ging me echt ergeren aan Michelle. ;) Ik vond het wat lastig om in het verhaal te komen door de hoeveelheid namen in het begin. Ook werd mij niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Paar taaldingetjes: Voor en na een aanspreking komt een komma en die mis ik soms (vb.: 'Waarom ben je eigenlijk hierheen gekomen, Mich?') '...die vindt je leuk toch?' vindt => vind Ik zou niet steeds benadrukken dat het typische Michelle maniertjes zijn. Dat blijkt wel uit de rest van de tekst. Leuk stukje!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcker dank voor je commentaar. Michelle is idd het dominante karakter. Heb wat zinnetjes eruit gehaald om het er wat minder dik op te leggen. @Bartsnel Dank voor je commentaar. Heb de taaldingetjes direct aangepast, die dt's doe ik vaak verkeerd. Bedoelde chique kleding, om een soort daad te stellen. Dress to impress dus eigenlijk. @krintje Dankjewel. Die knul is in Sydney. Michelle probeerde een statement te maken door te zeggen dat ze hem nog niet benaderd had. Voor Michelle een teken dat het ze in sydney niet op haar plek is. @Anne Borneman Dank voor de comments.Probleem is idd dat het ook wat kinderlijk wordt als ik alles zou benoemen. Kan me voorstellen dat het daarom nu wat vaag overkomt. Het is btw niet haar vriend, ze vindt hem alleen leuk (maar heeft daar nog niks mee gedaan). Michelle denkt dat ze het sowieso (niet alleen vanwege dave) niet naar haar zin heeft daar. @Schrijfcoach Hartelijk dank. Heb het stukje iets aangepast, hoop dat het nu wat helderder is. Ook direct de taalfoutjes eruit gehaald.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Michelle's perfectionistische hand glijdt over haar beige rok om een plooi recht te duwen. 'Ik blijf Michelle, daar kun je niks aan veranderen.' Weglopen is soms zo slecht nog niet.
De eerste zin vind ik erg mooi. In de tweede zin kun je beter een komma zetten na ik blijf. De eerste keer las ik ik het verkeerd. De laatste zin zou ik weglaten. Mooi verhaal. Bemoeizucht die heel ver gaat.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een zuster die een wereldreis maakt om haar zus over te halen om naar Australië te gaan? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een vriendin zoiets doet. Kennelijk wil Sheena de hele familie en omgeving ontlopen. Het kan ook zijn dat ik het verkeerd begrepen heb.